En ymmärrä miksi lastensuojelua haukutaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaanakunolottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaanakunolottaa

Vieras
Meillä on tilanne jossa poliisi ilmotti lasuun miehen juomisesta ja näin meistä tuli lasun asiakkaita. Ollaan käyty siellä keskustelemassa ja sieltä on soiteltu kuulumisia. Nyt mies kävi käsiksi ja ilmoitin asiasta hätäkeskukseen ja sieltä soitti poliisi. Seuraavana päivänä meidän lasuvirkailija soitti minulle ja antoi neuvoja ja kyseli vointiani. Nyt ilalla vielä soitteli kriisipäivystyksen työntekijä ja he soittavat pitkin viikonloppua ja kysyvät jos tarvitsen apuja.
Todella hyvää palvelua minusta ja ei heitä tarvitse pelätä.

Olen kyllä eroamassa älkää huoliko, ei vaan ole vapaita asuntoja.

Meillä on tilanne jossa poliisi ilmotti lasuun miehen juomisesta ja näin meistä tuli lasun asiakkaita. Ollaan käyty siellä keskustelemassa ja sieltä on soiteltu kuulumisia. Nyt mies kävi käsiksi ja ilmoitin asiasta hätäkeskukseen ja sieltä soitti poliisi. Seuraavana päivänä meidän lasuvirkailija soitti minulle ja antoi neuvoja ja kyseli vointiani. Nyt ilalla vielä soitteli kriisipäivystyksen työntekijä ja he soittavat pitkin viikonloppua ja kysyvät jos tarvitsen apuja.

No se selkenee sinulle kun satut sanomaan väärän sanan lasun tädille ja he toteavat että sinä et ole kunnossa josssa voisit tarjota lapsellesi hyvän lapsuuden :)

Kyllähän siellä joskus varmaan sattuu virheitä tai ylilyöntejä. Mutta enimmäkseen ne oikeasti auttavat. Mä en todellakaan ymmärrä sitä pelkoa jota näilläkin sivuilla lietsotaan lastensuojelua, neuvolaa yms vastaan. Joku alkonkäyttö kysely ei aiheuta mitään vaaraa niille, joilla ei ongelmaa ole. Testissä kysytään alkon käyttöä viimeisen vuoden ajalta, ei joskus nuoruudessa. Toki naisilla hälyrajat täyttyvät melko helposti, mutta siltikin. Jos juot kerran viikossa 1-2 annosta ja vaikka kerran kk enemmän, ei siitä vielä kukaan normaali terkka mitään lastensuojeluilmoitusta tee. Mutta yksi ja toinen täällä huutaa, että älä vastaa. Jos asiat on suunilleen kunnossa, voi varmasti vastata.

Lastensuojelun suurin ongelma on mahdollisuus mielivaltaan, mahdollisuus siihen, että tehtyjä virheitä ei tarvitse koskaan tunnustaa - puhumattakaan siitä että tehtyjen virheiden seuraamuksista kannettaisiin täysi vastuu.

Eikö sulle järjesty edes mitään hätäasumusta? Eihän tuo hyvälle kuulosta, että joudut tuollaisessa tilanteessa saman katon alla asumaan.

Minkälainen lasu teillä oikein toimii :O Ei todellakaan nyt ole ohjeiden mukaan toimittu.
Sinut lapsineen olisi pitänyt viedä turvakotiin heti tms jajos et suostu niin lapset pitää kiireesti sijoittaa turvaan vanhemmilta.
Toinen on alkkis ja toinen jättää lapset vaaraan ja näkemään perheväkivaltaa.Joten kriteerit täyttyy. Asunto sinulle saadaan heti seuraavana arkipäivänä joten tarinasi kusee kuule ja paljon!

Minä taas ymmärrän, oikein hyvin, miksi haukutaan. Pitkällinen kokemus asiasta, ja lapseni ovat nyt väkivaltaisen täysin kyvyttömän vanhemman huollettavana kenenkään välittämättä. Hänellähän ei ole mitään diagnoosia.
Aloittajan tilanne taas, en usko hetkeäkään tuollaiseen soopaan ettei mitään olisi voinut tehdä jos toinen on päihteiden väärinkäyttäjä, ja muka sossu auttaa kun ei itse voi muka mitään.

Minkälainen lasu teillä oikein toimii :O Ei todellakaan nyt ole ohjeiden mukaan toimittu.
Sinut lapsineen olisi pitänyt viedä turvakotiin heti tms jajos et suostu niin lapset pitää kiireesti sijoittaa turvaan vanhemmilta.
Toinen on alkkis ja toinen jättää lapset vaaraan ja näkemään perheväkivaltaa.Joten kriteerit täyttyy. Asunto sinulle saadaan heti seuraavana arkipäivänä joten tarinasi kusee kuule ja paljon!

Höpöhöpö, lapsi ei ole ollut vaarassa. Ja jos haluan lähteä niin voin lähteä, en vaan usko miehen uudestaan käyvän käsiksi.
En voi muuttaa minne vaan, koska en laita lasta vaihtamaan päiväkotia. Odotan kiltisti, että saan asunnon tästä läheltä. Olen jo jonon päässä, mutta jos asuntoja ei ole niin niitä ei vaan ole.

[QUOTE="jep";30472588]Et sä siihen voi jäädä ja miehesi kanssa enää olla. Jos et eroa lapsesi huostaanotetaan.[/QUOTE]

Avioeropaperit ovat oleet käräjillä jo kuukausia eli olen eroamassa.

Yhteistyössä