En ymmärrä näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa niin erityisiä, etteivät edes lait koske heitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25961958]En kyllä ymmärrä miten se olisi kauppiaankin etu jos jokainen asiakas alkaisi syömään banaania ja juomaan mehua ja kassalla sitten löisi roskat liukuhihnalle jos löisi. Vaikka teidän kaupassa se nyt noin olisikin.

:)[/QUOTE]

Tuskin se jokaista kiinnostaa noin toimia.
Minua ei ainakaan. Syön paljon mielummin kotona kaikessa rauhassa.
:)

Sama mekanismi se kuitenkin Prismassakin toimii eli kauppiaan etu jos lapsiperheet viihtyvät liikkeessään.

Voin kuvitella Prisman jossa joka toisella lapsella (tai miksei vaikka aikuisellakin) on käsissä jäätelö, karjalanpiirakka, jugurtti tms jota syövät samalla kun shoppailevat vaikka ulkohaalaria. Voi sitä sotkua :D

Pieni lähikauppa on taatusi eri asia kuin hypersuper market.

En ole koskaan kuullut kauppiaan tai kaupan kassan paheksvan, jos lapsen hiljentää antamalla pienen evään kaupassa. Sen sijaan palstamammat saavat aiheesta tasaisin välein raivarin, vaikkeivät koskaan näkisi tapahtumaa oikeasti.

Minä sain jo 30 vuotta sitten kaupassa hätäruokaa eli hätistä, iskä opetti.
Pahat tavat kulkevat suvussa.
Tuhma Lilii.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25961989:
En ole koskaan kuullut kauppiaan tai kaupan kassan paheksvan, jos lapsen hiljentää antamalla pienen evään kaupassa. Sen sijaan palstamammat saavat aiheesta tasaisin välein raivarin, vaikkeivät koskaan näkisi tapahtumaa oikeasti.

Tuhma Lilii.

Ai no eivät he sitten varmaan paheksu kun sinäkään et ole kuullut.

Voin kuvitella Prisman jossa joka toisella lapsella (tai miksei vaikka aikuisellakin) on käsissä jäätelö, karjalanpiirakka, jugurtti tms jota syövät samalla kun shoppailevat vaikka ulkohaalaria. Voi sitä sotkua :D

Pieni lähikauppa on taatusi eri asia kuin hypersuper market.

En usko että joka toista tai edes joka kymmenettä tai edes kolmattakymmenettä moinen kiinnostaa.
Mutta ne joilla moinen tapa on, eivät sitä kauppaa tai maailmaa muutenkaan kaada.

Onhan tuossa sekin puoli, että nykypäivänä ehkä ei enää ole niin suurta luottoa ihmisiin, jotta varmasti maksavat syömänsä tuotteet.. Vaikka varmasti suurinosa niin tekee, ne muutamat lusmuilijat seassa aiheuttaa hävikkiä kuitenkin. Ja sen lusmuilijoiden toiminan mahdollistaa juurikin se rehellisten määrä jotka kokee oikeudekseen ruokkia lapsia kaupassa.

[QUOTE="vieras";25962020]Mainio asenne. Kun ei kaikki sitä tee niin tuskin se nyt maailmaa kaataa. Kun ei be kaikki varasta niin voihan tää mun porukka niin tehdä.

:)[/QUOTE]

Ei vaan se, että minun porukkani ei noin tee, ei tarkoita sitä että kukaan muukaan ei saisi niin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25961989:

Tuhma Lilii.

Näinkö kasvatetaan kaikkimullehetitässäjanyt -aikuisia?

Jäin miettimään alkuperäistä otsikkoa ja hoksasin että kyllä minä välillä ymmärrän niitäkin, jotka kokevat etteivät kaikki lait koske heitä.
On paljon pahoja tekoja, joita en suostuisi tekemään, vaikka laki niin määräisikin.

Tuo toki menee OT isommille areenoille kuin esitetyt esimerkit...

[QUOTE="vieras";25962248]Mitä lakeja sinä rikot?[/QUOTE]

En käsittääkseni mitään tällä hetkellä.
Varma tosin en ole.

Mutta arvostan esimerkiksi paljon niitä lääkäreitä, jotka 1960-luvulla kieltäytyivät pakkosteriloimasta kuulovammaisia ja epileptikkoja vaikka laki niin määräsi.

Osuuskunnan omistavat osakkaat, eli me asiakasomistajat. Me myös maksamme kaupan hävikin hinnoissa.. myös ne maksamatta jääneet tuotteet, joiden kääreitä, kuoria yms yllätys yllätys.löytyy hyllyjen välistä, vaikka jokainen täällä toki väittää maksavansa ostoksensa aina :)

Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;25961620:
Eräs hyvin mieleen jäänyt tapaus:

Pieni poika istuu purkkaa syöden sellaisissa auto-ostoskärryissä. Kysyy isältään mihin hän voi purkan laittaa. Isä vastaa että "laita se sinne vaan johonkin". Poika länttää syödyn purkan auton rattiin.

Mun poika on sitten varmaan toisesta ääripäästä, jos ollaan liikkeellä jossain ja hänelle mudostuujostain roska käsiinsä, se on saatava viedä roskikseen, ei kelpaa jos koitan sanoa että anna mulle, laitan taskuun siks aikaa että löytyy roskis. Tosin poika on vasta kaksi, joten lasketaankohan tuota. :D

Jäin miettimään alkuperäistä otsikkoa ja hoksasin että kyllä minä välillä ymmärrän niitäkin, jotka kokevat etteivät kaikki lait koske heitä.
On paljon pahoja tekoja, joita en suostuisi tekemään, vaikka laki niin määräisikin.

Tuo toki menee OT isommille areenoille kuin esitetyt esimerkit...

Ihan mielenkiinnosta, mitä lakeja Suomessa nykypäivänä on, jotka ovat niin pahoja tekoja ettet niitä suostuisi tekemään?

Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;25961698:
Jos otat kaupasta tuotteen ja syöt sen maksamatta, se on varastamista.

Minä en näe asiaa ihan noin. Kyllä sen tyhjän pakkauksen voi silti antaa kassaneidille että saa viivakoodista hinnan sille.

Menin joskus flunssaisena käymään kaupassa, koska tarvitsin nessuja. Tottakai viimeinenkin nessu taskupohjalta oli käytetty, joten jouduin avaamaan paketin jo kaupassa jotta sain niistettyä. Tottakai maksoin paketin, eikä myyjä siihen mitään kommentoinut.

Varastamista on se, että otat sen tuotteen, ja kävelet ulos asti sitä maksamatta.

Yhteistyössä