en ymmärrä veroista - kirkollisvero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ai hitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ai hitto

Vieras
minun ei ole nuoren ikäni aikana tarvinnut miettiä veroasioista mitään, kunhan olen osannut verokortin uuteen työpaikkaan viedä joten olen ihan avuton kaikessa näihin liittyvissä. nyt kun olen taas uusiin töihin menossa ja kaivelin veropapereita esiin niin pisti silmään että niissä on tälle vuodelle merkitty etten ole kirkollisverollinen, kun en ole kirkkoon aikoihin kuulunut.

olen kumminkin tänä vuonna sinne liittynyt takaisin. olisiko minun pitänyt tajuta hankkia uusi verokortti? onko veroprosenttini nyt tämänhetkisessä väärä? mitenköhän pitäisi toimia jos noin on, työni alkavat maanantaina.

Kirkollisveroa ei mun mielestä peritä "päivälleen" vaan aina se mukaan, kuuluuko edellisen vuoden vikana päivänä kirkkoon. Jos kuuluu, menee veroa koko seuraava vuosi vaikka eroais ja taas alkaa mennä vasta seuraavana vuonna jos oot keskellä vuotta takaisin liittynyt. Mutta voit vaikka vero.fi tarkistaa miten asia on kun tää oli vaan mutu. :)

Kirkollisveroa ei mun mielestä peritä "päivälleen" vaan aina se mukaan, kuuluuko edellisen vuoden vikana päivänä kirkkoon. Jos kuuluu, menee veroa koko seuraava vuosi vaikka eroais ja taas alkaa mennä vasta seuraavana vuonna jos oot keskellä vuotta takaisin liittynyt. Mutta voit vaikka vero.fi tarkistaa miten asia on kun tää oli vaan mutu. :)

juuri noinhan se näytti olevankin kun peräti verohallinnon sivuilta tarkastin :) kiitos kovasti!

Uusimmat

Yhteistyössä