en ymmärtänyt lääkäriä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa äippää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa äippää

Vieras
jälkitarkastuksessa kun sanoi pillereitä määrätessä "olethan selvinnyt jo kahdesta raskaudesta ilman veritulppa on todella epätodennäköistä että saisit sellaisen pillereistä.." miten raskaus,veritulppa ja pillerit liittyy toisiinsa?

Alkuperäinen kirjoittaja auttakaa äippää:
jälkitarkastuksessa kun sanoi pillereitä määrätessä "olethan selvinnyt jo kahdesta raskaudesta ilman veritulppa on todella epätodennäköistä että saisit sellaisen pillereistä.." miten raskaus,veritulppa ja pillerit liittyy toisiinsa?

E-pillerit ovat riski veritulpalle. Siksi tupakoitsijoille niitä ei suositella, kun tupakkakin lisää riskiä. Sinun kannattaisi lukea ne pillereiden mukana tulleet käyttö- ja varoitusohjeet.

mun ymmärtääkseni raskauden aikana on huomattavasti suurempi riski saada veritulppa kuin pillereistä. molemmissa se kai perustuu siihen, että hormonit aiheuttaa muutoksia kehossa ja ne muutokset lisää riskiä veritulppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

E-pillerit ovat riski veritulpalle. Siksi tupakoitsijoille niitä ei suositella, kun tupakkakin lisää riskiä. Sinun kannattaisi lukea ne pillereiden mukana tulleet käyttö- ja varoitusohjeet.

olen lukenut ja tiedän että pillerit lisää tulppa riskiä. mutta miten raskaus siihen liittyy?

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mä en ottas pillereitä, ennenkun multa ois testattu hyytymistekijät verestä, jos oisin hiukankin epävarma.

niin olen hiukan epävarma... lääkäri ei kuitenkaan nähnyt syytä mihinkään testeihin... olen ennen käyttänyt minipillereitä niistä ei ainakaan ole mitään tullut.. nyt kyllä sain yhdistelmät....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en ottas pillereitä, ennenkun multa ois testattu hyytymistekijät verestä, jos oisin hiukankin epävarma.

niin olen hiukan epävarma... lääkäri ei kuitenkaan nähnyt syytä mihinkään testeihin... olen ennen käyttänyt minipillereitä niistä ei ainakaan ole mitään tullut.. nyt kyllä sain yhdistelmät....

No varmaan riippuu, et onko sun suvussa esiintynyt veritulppia tms. Jos ei, niin sit varmaan ihan ok juttu.

No varmaan riippuu, et onko sun suvussa esiintynyt veritulppia tms. Jos ei, niin sit varmaan ihan ok juttu.

ei ole esiintynyt alle 7-kymppisillä....

Raskaus lisää veritulpan riskiä huomattavasti enemmän kuin pillerit, joten lääkäri varmasti siltä pohjalta tuumasi, että kun ei raskauksien aikana ole ollut tulppaa, niin tuskin tulee pillereistäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

olen lukenut ja tiedän että pillerit lisää tulppa riskiä. mutta miten raskaus siihen liittyy?

Raskaus lisää veritulppariskiä myös, kuulemma paljon enemmän kuin pillerit. Kyselin pillereiden riskeistä kun on jo jonkun verran ikää, niin gyne sanoi siihen, että jos olet 3 raskautta selvinnyt ilman veritulppaa, niin ei tosiaan ole kovin todennäköistä, että pillerit sellaisen aiheuttaisi...

kait sitä sitten uskaltaa alottaa kun on 2 raskautta ilman tulppaa selvinny.....??

Kyllä kai, lääkärikin oli sitä mieltä, niin miksikäs ei.

no lääkärit ei aina tiedä kaikkea. paljon mokia sattunut mun kohdalle huonoa tuuria vissiin...