endometrioosi ja vaihdevuodet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yli 40 vee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yli 40 vee

Vieras
Onko kellään kokemuksia? Lääkäri totesi endon (ja ultralla myooman; jatkotutkimuksiin menossa), joka vaikuttaa vaginassa. On ollut ylimääräinen vuoto jonkin aikaa, ovulaation aikoihin. Jos ymmärsin lääkärin puheista, vuotohäiriö johtuu todennäköisesti juuri endometrioosista.

Aina sanotaan, että endometrioosiin liittyy tyypillisesti ankarat kuukautiskivut. Niitä ei ole, eikä kk-kipuja ole enää ollut melko pitkään aikaan (aiemmin oli keskivertotasoa). Totesimme vastaanotolla myös, että ensimmäisiä vaihdevuosioireita on ilmeisesti samalla ilmaantunut. Mietin tässä, että johtuuko kivuton endometrioosini juuri ikääntymisestä (kauhea sana:), vaihdevuosista ja estrogeenin hiipumisesta. Onko kellään samanlaisia havaintoja?

Minulla ei ainakaan ole koskaan ollut kuukautiskipuja muuta kuin tämä kylki -ja hartiapistos..siinä onkin sitten ihan tarpeeksi. Olin jotain reilu parikymppinen kun endometrioosi todettiin.
Minulla sille ei ole tehty mitään. Mitä sille yleensäkin tehdään?Voiko sen poistaa?
Lapsettomuuteni johtuu varmaan siitä..

Allaoleva linkki on yleishakutulos Googlen haulla > endometrioosi<.

Jos laitat hakusanaksi > endometriosis < pääset kansainvälisille sivustoille, joissa löytyy myös "käännä tämä sivu" vaihtoehto.
Käännökset on tehty Googlen hakukoneella.
Suomennokset saattavat vaikuttaa oudoilta, joka johtuu siitä, että suomenkieli sijamuotoineen on Googlelle vielä "Hebreaa".

Sivun alareunassa löytyy lisää linkkejä eri tahoille.

Lue hakutuloksen sivulta otsake Endometrioosihdistys. jossa myös mahdollisuus ottaa osaa kertomalla omista kokemuksista.

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=endometrioosi&meta=&aq=f&oq=

Yhteistyössä