Endometrioosista kärsivät: kerho perustettu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TrueBlood
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TrueBlood

Tunnettu jäsen
25.09.2006
8 259
95
48
Perustin sitten kerhon, kun tuntuu meitä endosta kärsijöitä olevan useampia. Vapaa pääsy. Toki, jos tuntuu, että kerho halutaan salasanan taakse, niin kyllä sekin onnistunee.
Itse olen endoa sairastanu n. 15v. 12 skopiaa takana. Olen syntyny v. 75. 2 muksuakin olen aggressiivisesta endosta huolimatta saanu aikaseksi :)

http://kaksplus.fi/kerhot/ --> Endottaret

Tervetuloa!

Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Siinähän sinä olet =)
Miksi mä en pääse enää sisälle kerhoon?

Pitäs päästä.
Näkyykö sulla se kirjekuori eli yksityisviestit siellä ylhäällä? Mä joudun kirjautumaan uudelleen sisään 2+:lle aina tietyn ajan jälkeen. Kokeilepas.

Alkuperäinen kirjoittaja AC:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Siinähän sinä olet =)
Miksi mä en pääse enää sisälle kerhoon?

Pitäs päästä.
Näkyykö sulla se kirjekuori eli yksityisviestit siellä ylhäällä? Mä joudun kirjautumaan uudelleen sisään 2+:lle aina tietyn ajan jälkeen. Kokeilepas.
Kiitos :flower:
Ei näkynyt kirjekuorta..

laitan tänne nyt aika kinkkisen ja inhottavankin kysymyksen endosta.
onko endo itseaiheutettu vaiva? jonkun olen kuullut näin väittävän että se tulee jos harrastaa seksiä nuorena ja/tai monen kanssa, onkohan jutulla mitään perää?

itselläni myös ollut endo ja siksi asia kiinnostaa, onko muut kuullut tällaista keskustelua?

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
onko endo itseaiheutettu vaiva? jonkun olen kuullut näin väittävän että se tulee jos harrastaa seksiä nuorena ja/tai monen kanssa, onkohan jutulla mitään perää?

itselläni myös ollut endo ja siksi asia kiinnostaa, onko muut kuullut tällaista keskustelua?

En ole moista kuullut. Ei se mun mielestä ole itseaiheutettu, ei ole. Tai siis voi minua, jos näin on :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:

En todellakaan usko tuohon! Kyllä se tulee jos on tullakseen.
Ja endohan ei ole periytyvää "mutta näyttää kasautuvat toisiin sukuihin". Näin luki jossain lääkärilehdessä kerran...

Endo periytyy, ikävä kyllä.
Ei ole endo itseaiheutettu. Ei todellakaan. Endo on yli 100v vanha sairaus, jolle ei ole tähänkään päivään mennessä keksitty parannuskeinoa, koska teorioita siitä, mikä endoa aiheuttaa, on monia. Eli teoria itsessään on hakusalla vieläkin.

Endoa on monenlaista. Voi olla ihan täysin oireetonta, joka on todella paha sitten, kun se löydetään ja sitten yksi pieni piste endoa voi olla niin kivulias, että raajoja revittäis irti. Endo on jaettu syvyyksissään luokkiin 1-4 ellen nyt ihan väärin muista.

Alkuperäinen kirjoittaja AC:
Endo periytyy, ikävä kyllä.
Ei ole endo itseaiheutettu. Ei todellakaan. Endo on yli 100v vanha sairaus, jolle ei ole tähänkään päivään mennessä keksitty parannuskeinoa, koska teorioita siitä, mikä endoa aiheuttaa, on monia. Eli teoria itsessään on hakusalla vieläkin.

Endoa on monenlaista. Voi olla ihan täysin oireetonta, joka on todella paha sitten, kun se löydetään ja sitten yksi pieni piste endoa voi olla niin kivulias, että raajoja revittäis irti. Endo on jaettu syvyyksissään luokkiin 1-4 ellen nyt ihan väärin muista.

Joo en ole varma mitä tietoa nykyään endosta on, koska en oo joutunut käymään sen takia lääkärissä muutamaan vuoteen.
Mut sillon ku jouduin ravaamaan, oli ainakin vielä just tuo et "ei ole periytyvää, mutta näyttää kasaantuvan moniin sukuihin", mikä musta on aika hassu lausahdus :)

Ai et on jaettu nykyään luokkiin :o Tuosta en oo ennen kuullutkaan. Oispa kiva tietää mihin luokkaan sitä ite kuuluu...

Harvemmin sitä varmaan puhutaan noista luokista.

Stages of Endometriosis

Endometriosis is categorized in four stages based on the severity, location, amount, depth and size of growths.

* Stage 1 - minimal disease, superficial and filmy adhesions
* Stage 2 - mild disease, superficial and deep endometriosis
* Stage 3 - moderate disease, deep endometriosis and adhesions
* Stage 4 - severe disease, deep endometriosis, dense adhesion

The stages of the disease do not indicate the level of pain, infertility or symptoms.

http://www.endo-resolved.com/diagnosis.html

Yhteistyössä