Enkö mä sitte rakasta miestäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fiia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fiia

Vieras
Tuo toinen ketju herätti ajatuksia...

Kun joku siellä väitti, että pettäjä ei rakasta enää kumppaniaan. Vain jonkunlainen riippuvuussuhde on, mutta jos pettää niin ei aidosti rakasta.

No minulla oli sellainen tilanne, että meillä oli pitemmän aikaa mennyt todella surkeasti, itsetuntoni oli maassa ja olo oli jo aika lailla luovuttanut. Olin lomamatkalla kaveriporukalla ja petin yhden kerran fyysisesti miestäni. Mitään tunteita minulla ei ollut tätä miestä kohtaan. Se oli pelkkä pano. En edelleenkään tiedä enkä osaa analysoida että mikä minut siihen tilanteeseen vei, selvin päin olin. Mutta jokseenkin oli olo että haluan kostaa omalle miehelleni hänen aiheuttamat murheet.

Tekoni oli maailman typerin ja kaduin ja itkin tekoani sydämeni pohjasta. Mieheni antoi minulle anteeksi parin päivän mietinnän jälkeen. Muutamia kuukausia suhteemme paraneminen vei.

Minä kadun loppuelämäni tekoani ja en pysty antamaan sitä anteeksi itselleni vaikka mies pystyi.

Minusta tuntui aika kamalalta tuo erään nikin väittämä, että pettäjä ei rakasta oikeasti kumppaniaan :( Minä ainakin rakastan. Sydämeni pohjasta. Tekoni jälkeen tiedän, että minulla on mies joka on painonsa arvosta kultaa.

Kyllä mäkin rakastan ja nyt vielä enemmän kuin aiemmin, kun mies osoitti olevansa Mies ja kykeni antamaan anteeksi. Mä sain opetuksen ja muistutuksen siitä, mikä on arvokasta ja mikä ei. Kerran erehdyin, mutta toista kertaa ei tule. Juttu ei oo onneksi jäänyt meidän väliin ja luottamuskin palautui aika pian. Oikeastaan koko jutusta ei oo sen jälkeen puhuttu kun se kerralla käytiin läpi.
Toisten on turha sanoa kuka rakastaa ja kuka ei, koska eivät tunne sun tilannetta ja motiiveja. Ihminen on erehtyväinen mutta virheistään voi ja pitääkin oppia.
Kun mieskin antoi sulle anteeksi niin anna säkin itsellesi.

Mä oon sitä mieltä, että yksi virhe on inhimillinen. mä antaisin itsekin pettämisen kerran anteeksi. Jos se toistuisi niin sit se olis siinä.
Kyllä mä peillin kattoisin, jos mies mua pettäis. Hyvässä suhteessa kun ei oo tarvetta sille,mä tiedän sen kokemuksesta. Vaikee aika oli meilläkin silloin kun petin, mutta mä hoidin tilanteen väärin ja kadun sitä. Toivon kyllä ettei mieskään koskaan pettäisi, mutta jos niin käy niin ainakin me yritetään selvittää asia ja jatkaa silti yhdessä. Avioliittossa kun pitäisi kestää myös ne vastamäet. silloin sitä tahtoa todella tarvitaan.

Varmasti rakastat niillä resursseilla, mitä sinulla on. Mutta kyllähän se pettäminen on jonkinlainen merkki siitä, että kaikki ei ehkä ole kunnossa. Jos ihminen on kovin onneton, niin onhan se selvä, että resurssit toisesta välittämiseen ei ole samat, kuin onnellisella ihmisellä.

Kaippa sinä rakastat, mutta pettäminen osoittaa mielestäni sen, että tekee valintansa ja se "pelkkä pano" menee puolison edelle. Itse tiedän, etten koskaan tekisi niin kumppanilleni joten en voisi mitenkään hyväksyä ja nähdä "erehdyksenä" pettämistä. Jos se joittenkin mielestä on ok ja anteeksi annettava asia, niin omapahan on parisuhteensa ja itse saavat toki päättää, hyväksyvätkö sen vai eivät.

Alkuperäinen kirjoittaja Hukka:
pettämisen jälkeen parisuhde voi olla vielä vahvempikin kuin ennen sitä. näin kävi meillä.
aika harvinaista se kyllä varmaan on.

Se johtuu varmaan siitä, että kun huomaa, ettei kaikki ole kunnossa, on pakko katsoa itseään peilistä. Ja kun tuntee itsensä ja rakastaa itseään, voi rakastaa sitä toistakin.

pettämisen jälkeen käsiteltiin kaikki meidän suhteessa pielessä olleet asiat ja sen jälkeen kumpikin ollaan tehty kovemmin töitä tän suhteen eteen. koskaan ei olla oltu yhtä rakastuneita kuin nyt. onneksi havahduin pettämisen jälkeen siihen, minkä voin menettää. olin ollut sitä ennen ihan kuin jossain unessa, josta hersin vasta sitten kun kaikki ole mennä. se oli kauheeta ja itseinho hirvittävää. Mies onneksi oli kykenevä anteeksiantoon eikä halunnut heti lopettaa koko suhdetta vaan tehdä töitä sen eteen ja se kyllä

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kaippa sinä rakastat, mutta pettäminen osoittaa mielestäni sen, että tekee valintansa ja se "pelkkä pano" menee puolison edelle. Itse tiedän, etten koskaan tekisi niin kumppanilleni joten en voisi mitenkään hyväksyä ja nähdä "erehdyksenä" pettämistä. Jos se joittenkin mielestä on ok ja anteeksi annettava asia, niin omapahan on parisuhteensa ja itse saavat toki päättää, hyväksyvätkö sen vai eivät.

Näin juuri.

Yhteistyössä