Enkö voi äänestää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Olen vasta muuttanut enkä tiedä onko äänestys läheisellä koululla vai kylän keskustassa. Se varsinainen äänestyslappunen puuttuu,ja siinähän se olisi mainittu.

Eli se ´Ilmoitus äänioikeudesta kunnallisvaaleissa`ja siellä sanotaan näin:
Voitte äänestää joko vaalipäivänä tämän ilmoituksen etupuolella mainitussa äänestyspaikassa tai ennakkoäänetysaikana päläpälä...`

Siis ihan oikeasti,siinä lappusessa on määritelty se äänestyspaikka,mulla sitä ei ole eli en voi äänestää??????!!!!!!!
Jos minulle on merkattu tuo koulu,ja menen kylän keskustaan...?

Ongelma on se,että asun juuri kylän rajalla,enkä tiedä onko se läheinen koulu(joka on eri kylää mutta samaa kuntaa ja vain 1 km päässä),vai 20 km päässä omalla kylällä oleva kirjasto.

Mistä tuon saa tietää? Pitää ajaa molemmat läpi?

[QUOTE="aapee";27415868]Ongelma on se,että asun juuri kylän rajalla,enkä tiedä onko se läheinen koulu(joka on eri kylää mutta samaa kuntaa ja vain 1 km päässä),vai 20 km päässä omalla kylällä oleva kirjasto.

Mistä tuon saa tietää? Pitää ajaa molemmat läpi?[/QUOTE]

Jospa aloitat sieltä lähikoulusta...

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27415923:
Soita keskusvaalilautakunnalle ja kysy sieltä

Myös äänestyspaikalta (vaikka olisi vääräkin paikka johon menet) vaalivirkailijat soittavat keskusvaalilautakuntaan ja selvittävät, mihin sun pitää mennä. Mene senverran ajoissa, että ehdit vielä siihen toiseenkin paikkaan mennä.

Yhteistyössä