Ennen lääkäriin menoa pitää tietää itse mikä on vaivana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas sairaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja taas sairaana:
Henkilö 1 menee lääkäriin ja valittaa kun olo on surkea eikä jaksa. Ei oikein kuumetta. Flunssaa liikkeellä. Lääkäri ajaa kotiin lepäämään ja käskee juoda lämmintä tai jossain tapauksessa ei edes laita sairaslomalle. Sairaus jatkuu viikkoja ja lopulta kuukauden kuluttua menee uudelleen lääkäriin.
Henkilö 2 menee lääkäriin samasta vaivasta tutkittuaan oireitaan ensin netistä ja arveltuaan poskionteloissa olevan jotain, vaikkei kipua oikein ole, mutta nenä ollut tukkoinen. Lääkäri tutkii ja toteaa selvän poskiontelo- ja korvatulehduksen. Antaa monet eri lääkkeet antibiooteista lähtien.
Mitä tästä opimme? -pitänee tehdä itse taustatutkimusta ennen lääkärille menoa ja suunnilleen tietää mikä vaivaa.

Miten ei lääkäri tutki ykkösen korvia tai poskia?????

1.tapauksessa ei sanota onko flunssa päällä...onko nuhaa tai kuinka kauan vaiva on jatkunut.kyllähän sitä tietää itsekkin, et esim ensimmäisinä päivinä olo on surkea ja silloin pitäisi levätä. Monessa työssä on 3:n päivän saikku omalla ilmoituksella.Tässäkin tapauksessa haastattelulla on suuri merkitys silloin kun varaa aikaa.

Niin tuohon aiempaan sen verran, että onhan se hyvä, jos lääkäri tarkistaa kirjasta esim. lääkitystä tai muuta sairauteen liittyvää, mutta jos suoraan lähtee pohtimaan kirjasta ja näyttää potilaalle kuvia ja tekstejä, että mitäs arvelet, olisko sulla tuollanen, niin siitä tulee jo jotenki jopelo olo, että eikös se pitäs lääkärin tietää.. Mulle kerran kävi noin, oli nuori naislääkäri kyseessä ja mulla oli kyseessä onneksi senkin verran vaaraton sairaus, kun paha nokkosrokko.. Mitään lääkkeitä lääkäri ei osannut määrätä kyllä.. Viime talvena oli taas tosi paha nokkosrokko, menin lääkäriin kun henkeäkin ahdisti, siellä lääkäri kirjotti heti kortisonikuurin, kortisonivoidetta ja vielä antihistamiinikuurin, ja rokko rupesi paranemaan tosi nopeasti, varsinkin kun sai voideltua ihottumaa (jota oli jopa kämmenissä ja jalkapohjissa, oli levinnyt joka puolelle) niin kutina helpotti. Tosin eroa oli siinäkin, että olin itse onkinyt kaiken mahdollisen tiedon nokkosrokosta netistä, joten osasin selostaa lääkärille vaivani hyvin, ja lääkäri luultavasti tiesi, että en lähde kotiin ilman lääkettä :P

Yhteistyössä