Enpä enää kysy teiltä nukkumisneuvoja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Matma

Aktiivinen jäsen
03.04.2008
1 134
0
36
Olen tuskaillut täällä noita meidän koko ajan aikaistuvia aamuja ja miettinyt miten niiden kanssa toimia. Aiemmin siliteltiin aamulla uudestaan uneen jos heräsi kovin aikaisin, vaikka siinä saattoi tunti vierähtää - enää poika (nyt 1 v 4 kk) ei nukahda ollenkaan jos joku on vieressä. Kysyin, onko liian kylmästi tehty, jos jättää aamulla nukahtamaan itse, jos protestoi. Yhdessä rintamassa täällä oltiin sitä mieltä (ja kärkkäästi), että viideltä on jo aamu eikä lasta saa nukuttaa väkisin.

Tänään poika heräsi klo 5.20. Sovittiin, että kokeillaan, miten käy. Mies kävi pari kertaa sanomasa pojalle, että "**** nukkuu vielä. Nyt on yö". Poika protestoi, mutta hiljeni alle 10 minuutissa. Nukkui vielä vajaan tunnin.

Ihan varmasti tehdään jatkossakin niin, jos joskus on tarve. Ollaan kaikki paljon iloisempia ja tyytyväisempiä (erityisesti poika) kun ollaan nukuttu vähän enemmän. Että meille oli kyllä noiden itkujen arvoista.

mä oon kyllä sun kans samoil linjoilla,meillä joskus on heräilty noita aikoja ja mä vaan en suostu nouseen niin aikasee |O oon silitelly vauvaa (11kk) ja on nukahdettu alle 15minuutissa ja nukkunu vielä n. tunnin

Meillä ei aikanaan esikko enää uudelleen nukahtanut, vaikka mitä yritin. Niinpä meidän aamut alkoi joka päivä ennen kuutta (joskus ennen viittä). Onneksi sillon sai nukkua aamun ekat päikkärit yhessä. Aamuvirkku poika vieläkin (4v, mutta sentään yli kuuteen nukutaan!

muistelen,että meillä oli pojan kanssa samanlaista just tuon ikäisenä.Ja mä nousin aina sen kanssa viideltä.Kun poika oli 1,5,meille syntyi vauva ja siirryin eri huoneeseen nukkumaan.Isä jäi pojan kanssa samaan makkariin.Siellä ne nukkuivat aamuisin 8:aan saakka.

meillä kanssa sanotaan että " nyt uudelleen nukkumaan" meillä herätään unilta yleensä 7-8 aikaan. on myös kertoja kun herätään vaille 9 mutta en on ihan uniikki kertoja :D

Eipä sitten ollutkaan tavatonta... Missä te olitte aiemmin kun kyselin... :) Neuvolastakin tuumattiin, että eipä sille mitään voi, jos aikaisin herää. Ja mä vaan ihmettelin, että miks on ihan ok vaatia unille takaisin menemistä esim. puol neljältä jos sattuu heräämään, mutta ei enää viideltä. Kun tuo ei kuitenkaan herää pirteänä höpötellen vaan itkun kanssa.

Meillä heräs pirteenä, eli siksikin oli ihan turha yrittää enää jatkaa unia. Nyt kuopus 1v ja joskus heräilee 6 aikaan ja itkien, mutta jatkaa tutin saatuaan uniaan.

Ps. Mä en ole tainnut sun aikasempaa kyselyä huomata ;)

Kyllä meidän poikakin herää 6 aikaan sängynlaitaa vasten huutelemaan. Annetaan maitoa ja vaihdetaan vaippa. Viedään takaisin omaan sänkyyn ja nukahtaa vielä pariksi tunniksi. 8-9.30 vasta herätään aamulla. Ja pojalla ikää 9kk. Ja iltaisin menee nukkumaan klo 19-20 riippuu onko nukkunut yhdet vai kahdet päiväunet.

Meillä pysytään seiskaan asti sängyssä, nukkui tai ei. Huvittaa joskus, kun kuulee että isommat käy aulassa kattomassa paljon kello on, ja menevät takas sänkyyn :D Tai sitten jos se on pari min vaille, niin seisovat kellon edessä odottamassa :D

Yhteistyössä