enpä enää päästä lasta naapuriin uimaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
9 v poika kinunnu monta päivää sinne kun olivat sellasen altaan laittaneet mitä kaupasta saa ostaa. Soitin äidille että voiko tulla ja vahtiiko jos pojat ui. Sanoi olevansa kotona ja vahtivansa, meidän poika ei osaa vielä kunnolla uida. Luotin että siellä kaikki ok. No, poika tuli kotia ja sanoi että sen perheen oma poika oli jäänyt jotenkin jumiin sinne altaan ja reunan väliin veden alle ja meidän poika oli sukeltanut ja irrottanut sen. En tiedä millanen reuna siinä on et voi jäädä. Jonkinlainen puhdistuslaite siinä on et ajattelin jos oli siihen jäänyt kiinni. Kysyin että missä niiden äiti oli niin kuulemma sisällä. Koskaan en enää lasta luota sinne, meillä vielä erityislapsi jonka tämä perheen äiti tietää. Soitin tälle äidille ja sanoin suorat sanat. JOs kerran lupaa vahtia niin vahtisi myös. Itse en jättäisi vahtimatta jos sitä erikseen vielä pyytää. Tämä samanen poika tuli illalla meille vielä yhdeksän aikaan leikkimään, laitoin kotia koska meillä poika menee yöunille silloin.

Ehkä se naapuri on vain käväissyt välissä sisällä... sellaiset joilla ei ole erityislapsia eivät välttämättä ymmärrä että silmällä on pidettävä koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Mä en jättäisi erityislasta kenenkään naapurin valvottavaksi uima-altaaseen, vaikka miten olisi luvannut perään katsoa.

Peesi.
tämä äiti on ollut pojan kanssa vauvaiästä tekemisissä ja tuntee pojan hyvin tarkkaan. Kyse onkin nyt siitä että ei vahtinut lapsia vaikka lupasi. En voi enää luottaa lasta hänelle jatkossa.

Ehkä se naapuri on vain käväissyt välissä sisällä... sellaiset joilla ei ole erityislapsia eivät välttämättä ymmärrä että silmällä on pidettävä koko ajan.
poika sanoi ettei ollut ulkona koko aikana, JOnkin ajan päästä oli niiden 12 vuotias tullut sit uimaan.

JOs ei itsellä ole erityislasta, ei ehkä ymmärrä, että tuon ikäistä pitää vielä vahtia pihalla uima-altyaassa niin että on näköetäisyydella. Mä ainakin tulkitsisin vahtivani tuon ikäisiä lapsia olemalla kotona, en olemalla vieressä.

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Mä en jättäisi erityislasta kenenkään naapurin valvottavaksi uima-altaaseen, vaikka miten olisi luvannut perään katsoa.

Peesi.
tämä äiti on ollut pojan kanssa vauvaiästä tekemisissä ja tuntee pojan hyvin tarkkaan. Kyse onkin nyt siitä että ei vahtinut lapsia vaikka lupasi. En voi enää luottaa lasta hänelle jatkossa.

Mun mielestä naapurisi ei todellakaan tunne poikaasi kovin tarkkaan, jos on jättänyt vahtimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
JOs ei itsellä ole erityislasta, ei ehkä ymmärrä, että tuon ikäistä pitää vielä vahtia pihalla uima-altyaassa niin että on näköetäisyydella. Mä ainakin tulkitsisin vahtivani tuon ikäisiä lapsia olemalla kotona, en olemalla vieressä.

Peesi tällekin. Vaikka kuinka tuntisi lapsen, ei silti saata ymmärtää että pitää vahtia vieressä koko ajan...

Samoin. Välillä vilkaisisin ikkunasta/ovesta mitä touhuavat mut en todellakaan istuis altaan vieressä vahtimassa. Jos noin vahdittavan päästää uimaan niin olettaisin kyllä vanhemman tulevan sit mukaan jos pitää vieressä istua. Tai ainakin sanovan mulle ettei voi jättää yhtään yksin.

On tuntenut pojan vauvasta asti ja hoitanutkin häntä paljon. Ja heidän oma poika se sinne kiinni jäi jonka meidän poika auttoi pois sieltä. Kyse onkin siitä että lupasi vahtia ja mulla meni luottamus häneen. Vaikka hänen oma poika on ns. normaali niin en itse häntäkään yksin sinne altaaseen laskisi.

Alkuperäinen kirjoittaja dgh:
No herranjumala kyllä kai 9vee osaa jo uida nii hyvin, ettei tavi vieressä kytätä koko ajan???????????
entäpä jos tuo heidän poika olisi ollut siellä yksin ja äiti sisällä ja jäänyt kiinni eikä päässyt pois? Luojan kiitos tuo meidän poika oli irrottamassa sen ja kyllä kehuin että toimi oikein.

Siis miksi tässä puhutaan nyt erityislapsesta, kuka on erityislapsi??? En ymmärtänyt. Ja oikeesti oliko se allas niin syvä kuin Niagaran putous että sinne yheksänvuotias olisi voinut hukkua??

Oletko kuullut naapurin pojan version tapahtuneesta??

Aivan...

Ja toisaalta, en ymmärrä miten 9 v:tä pitäisi koko ajan vahtia haukan lailla, jollei nyt ole todella pahasti kehitysvammainen, joka ei pysty hallitsemaan omaa kehoaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki:
Siis miksi tässä puhutaan nyt erityislapsesta, kuka on erityislapsi??? En ymmärtänyt. Ja oikeesti oliko se allas niin syvä kuin Niagaran putous että sinne yheksänvuotias olisi voinut hukkua??

kyllä ihminen voi hukkua vaikka saaviin...

Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki:

Sanoohan ap suoraan että on erityislapsi. Ja jos jää pinnan alle ilman että saa päätä ylös niin hukkuuhan siihe vaikkei niagara oisikaan.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä