V
vierailija
Vieras
Entä kun ne thaimaalaiset jotka olisi muuten tulleet suomeen, meneekin jonnekin itäeurooppaan ja tulee siellä hyväksikäytettyä? Suomessa olisi varmasti ollut turvallisempaa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jos joku eksyy metsään, karhut ja sudet pitävät eksyjistä huolen.
Osa meni, osa ei. Se vientiin mennyt osa oli kyllä suurempi, mutta kyllä niitä täkäläisilläkin markkinoilla oli.eikö ne thaikkujen keräämät marjat menny vientiin?
Miksi sen marjan hinta pitäisi olla niin alhainen, Kait suomalaiset ymmärtää ettei ole kestävää hommaa orjatyönää niitä kerätyttää? Ehkä Suomalaiset sitten innostuu niitä enemmän keräämään itse ja maaseudun nuorisolle hyvä keino saada lisätuloja. Ja kyllä aina tulee uusia ideoita, kun niitä marjoja ei enää saa halvalla pakkasesta niin ehkä joku keksii järjestää jonkun keräys retken jossa halukkaat pääsee bussikuljetuksella korpeen keräämään. Moni nykyajan ihminen pelkää eksymistä eikä omista autoa niin kyllä tuollaiselle esim olisi varmasti tilausta.Siis nythän kysymys kuuluukin, että ovatko suomalaiset kuluttajat halukkaita, tai edes kyvykkäitä maksamaan marjoistaan sen, mitä ne suomalaisin poimijoin kerättynä tulevat maksamaan.
Epäilenpä tuota.
Ainakin ne rahat jää kiertämään Suomeen toisin kuin thaikkujen "palkat" jotka karkaa ulkomaille.Pakottaakohan Urpo, Purra ja Satonen jo tänä kesänä Suomen työttömät toimeentulotuen saannin ehtona marjametsiin riistäjäyrittäjien työorjiksi, vai vasta 2025?
Et sitten ole huomannut sellaista juttua, että kaikki muu saa maksaa, paitsi ei ruoka.Miksi sen marjan hinta pitäisi olla niin alhainen, Kait suomalaiset ymmärtää ettei ole kestävää hommaa orjatyönää niitä kerätyttää? Ehkä Suomalaiset sitten innostuu niitä enemmän keräämään itse ja maaseudun nuorisolle hyvä keino saada lisätuloja. Ja kyllä aina tulee uusia ideoita, kun niitä marjoja ei enää saa halvalla pakkasesta niin ehkä joku keksii järjestää jonkun keräys retken jossa halukkaat pääsee bussikuljetuksella korpeen keräämään. Moni nykyajan ihminen pelkää eksymistä eikä omista autoa niin kyllä tuollaiselle esim olisi varmasti tilausta.
Tietysti, ite olen vain askeleen päässä ruokajonosta, lapset syö ensin ja ite syön mitä jää, jos jää. En silti pidä hyvänä ideana että marjat kerätään ulkomailta tuotetun riistotyövoiman turvin. Suomalaiset voi kerätä itse marjansa jos niitä haluavat hyödyntää ja maksaa kerääjille korvaus jos ei itse halua kerätä. Eiköhän porukka ala keksiä että vaikka naapurin teinit vois käydä mettästä muutaman litran korvausta vastaan hakemassa jos oma terveys ei sinne metsään kestä. Muuten kotimaisen ruuan hinnassa mättää kaupan valtavat katteet, ennätyksiä on tehty viime vuodet joka vuosi mutta tuottajat on vuosi vuodelta ahtaammalla. Toki ostan kotimaista mieluiten, mutta aina ei ole varaa.Et sitten ole huomannut sellaista juttua, että kaikki muu saa maksaa, paitsi ei ruoka.
Se pitää saada ilmaiseksi, tai ainakin melkein.
jos sulla on tiedossa hyvät marikot niin julkase koordinaatit paikkakunnan facebookissa
kylän akat käy havaltamassa marjat
Suomalainen menee metsään ja kerää marjansa, ottaa verovapaan tulon itelleen eikä kuppaset thaihorot levitä pöpöjään marjoihin , kaikki lailliset tahot voittaat, nääs.ja metsään jää hirveät määrät marjoja. kun harva suomalainen niitä hyödyntää nykyisin
Tietysti, ite olen vain askeleen päässä ruokajonosta, lapset syö ensin ja ite syön mitä jää, jos jää. En silti pidä hyvänä ideana että marjat kerätään ulkomailta tuotetun riistotyövoiman turvin. Suomalaiset voi kerätä itse marjansa jos niitä haluavat hyödyntää ja maksaa kerääjille korvaus jos ei itse halua kerätä. Eiköhän porukka ala keksiä että vaikka naapurin teinit vois käydä mettästä muutaman litran korvausta vastaan hakemassa jos oma terveys ei sinne metsään kestä. Muuten kotimaisen ruuan hinnassa mättää kaupan valtavat katteet, ennätyksiä on tehty viime vuodet joka vuosi mutta tuottajat on vuosi vuodelta ahtaammalla. Toki ostan kotimaista mieluiten, mutta aina ei ole varaa.
Toi on tähänkin asti ollut monelle syy kerätä itse, kun ei tiedä millasta p*skakouraa on keräämässä.. Kuulemma ne poimijat aika yleisesti tekee tarpeensa sinne metsiinSuomalainen menee metsään ja kerää marjansa, ottaa verovapaan tulon itelleen eikä kuppaset thaihorot levitä pöpöjään marjoihin , kaikki lailliset tahot voittaat, nääs.
Mistä tiedät, etteivät käy. Verovapaata tuloa.Sitäkö pelkäät?
Miksi työttömät eivät käy vapaaehtoisesti marjastamassa: raitista ilmaa, terveellistä ruokaa tai jopa verovapaata tienestiä?
Niin, eivät näy verolistoissa kuten eivät myöskään suurituloisten verovapaat tulot, joita on paljon.Mistä tiedät, etteivät käy. Verovapaata tuloa.
Suomessa turvallisempi hyväksikäyttää?Entä kun ne thaimaalaiset jotka olisi muuten tulleet suomeen, meneekin jonnekin itäeurooppaan ja tulee siellä hyväksikäytettyä? Suomessa olisi varmasti ollut turvallisempaa.
aivan kuin @Echo kynästäSuomalainen menee metsään ja kerää marjansa, ottaa verovapaan tulon itelleen eikä kuppaset thaihorot levitä pöpöjään marjoihin , kaikki lailliset tahot voittaat, nääs.
Niin, ei niillä varmaan kannettavaa käymälää ole mukanaToi on tähänkin asti ollut monelle syy kerätä itse, kun ei tiedä millasta p*skakouraa on keräämässä.. Kuulemma ne poimijat aika yleisesti tekee tarpeensa sinne metsiin
"Se on totta, mutta se todistettakoon" sanoi Jukolan Jussikin aikanaan.Tietysti, ite olen vain askeleen päässä ruokajonosta, lapset syö ensin ja ite syön mitä jää, jos jää. En silti pidä hyvänä ideana että marjat kerätään ulkomailta tuotetun riistotyövoiman turvin. Suomalaiset voi kerätä itse marjansa jos niitä haluavat hyödyntää ja maksaa kerääjille korvaus jos ei itse halua kerätä. Eiköhän porukka ala keksiä että vaikka naapurin teinit vois käydä mettästä muutaman litran korvausta vastaan hakemassa jos oma terveys ei sinne metsään kestä. Muuten kotimaisen ruuan hinnassa mättää kaupan valtavat katteet, ennätyksiä on tehty viime vuodet joka vuosi mutta tuottajat on vuosi vuodelta ahtaammalla. Toki ostan kotimaista mieluiten, mutta aina ei ole varaa.
Kyllä suomalaisen on pärjättävä metsässä säällä kuin säällä. Marjan poiminta reissuista kertyy myös henkistä kokemusta ja taitoa liikkua maastossa säällä kuin säällä, sehän on hyväksi maanpuolustuksenki kannalta tämänpäivän sotaisassa mailmassa, varsinki tuosta naapurista ei voi tietää mitä se tulee tekemään.Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Jahka kauhukabinetti saa tahtomansa lait nuijittua lakikirjoihin, suomalaiset nokkivat marjoja metsissä neljän euron tuntipalkalla. Vaikka sataa kaatamalla, metsiin on mentävä. Jos joku eksyy metsään, karhut ja sudet pitävät eksyjistä huolen. Valtio ei tuhlaa mokomaan rahojaan. Työllisyysluvut samalla korjaantuvat itsestään luomuna.
Ja jäävät tänne?Niin kyllä näitä Thaimaalaisia tulee Suomeen mutta ei enää turistiviisumilla vaan yrittäjä- tai työviisumilla, että saavat oikeutetusti korvaukset tekemästään työstä.
Miksi ihmeessä jäisivät? Ei marjarahoilla täällä pärjää, eikä niitä talvella voi poimiaJa jäävät tänne?
poimisin, mutta mulla ei ole jalkaa jolla sinne menisin poimimaanpoimi vähemmäksi