ensiaskelkengät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Mitkä olis hyvät ensiaskelkengät? Nyt ois sittaris tarjouksessa tutan kengät...
Onko kellään kokemusta tepsun tehtaanmyymälästä, onko siel kovinki paljon edullisemmat hinnat kuin kaupoissa?

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Mä oon ostanut aina ihan kenkäkaupasta.

Kyllä esim marketeissa myydään ihan samoja kenkiä kuin kenkäkaupassa. Eikä kenkäkaupassakaan aina osu kohdalle asiantuntevaa myyjää... Marketeistakin löytyy niitä jalan mittaamiseen tarkoitettuja mittoja. Itse olen muksun jalkoja mittaillut ja hyvät kengät on löydetty!

mietityttäs viel sellain, et pitäskö noitten kenkien olla jotenki erikoisen vedenpitävät, nyt kun syksy on tullut ja vesisäät? ( onko ees olemassa vedenpitäviä kenkiä? )

googlettelin vähän ensiaskelkengistä: http://www.helistin.fi/?page=9746491&id=5653572
tuossa tekstissä mainitaan, et olis hyvä kun ois kahdet sisäkengät ja niitä pitäs vaihdella parin tunnin välein!!ei kai oikeesti tartte kenkiä sisäl pitää koko päivää jalassa??

Koita että kenkä taipuu päkiän kohdalta, mutta ei keskeltä pohjaa, ja on sivuttaiskiertojäykkä, eli ei saa kierrettyä korkkiruuville. Kavat on suht leveä, Tutta ja Ecco kapeampia, vauvalla ei saa olla liian kapea kenkä, mutta ei liian leveäkään! Kengän varsi ei saa painaa akillesjännettä, eikä kenkä saa olla liian kova eikä liian tukeva (ettei tule laiska jalka), litteään jalkaa on saatava kiristettyä kunnolla. Ite olen ollut tyytyväinen mm Tutan kenkiin, yks poikani tarvitsi leveämmän eli hänelle sopi Kavat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
googlettelin vähän ensiaskelkengistä: http://www.helistin.fi/?page=9746491&id=5653572
tuossa tekstissä mainitaan, et olis hyvä kun ois kahdet sisäkengät ja niitä pitäs vaihdella parin tunnin välein!!ei kai oikeesti tartte kenkiä sisäl pitää koko päivää jalassa??

:laugh:
jepjep...

Meillä on syksyksi (ostettu viime keväänä) Tutan kengät, ja ihan hyvät ovat olleet. Maksoivatkin kaikki alle 20 euroa... :whistle: :) Ja alesta tietysti!

Meil on lapset oppinu ilman kenkiäkin, kuopuksella on nyt ihan vaan prismasta ostetut kengät kun kantapää on pienessä virheasennossa. Suositeltiin paljain jaloin olemoista myös. Ulkona hällä ei oo kenkiä kun ei kävele.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ei tosiaan tarvii !!!! Kuka toinkin on kirjoittanut!? Paras olis olla paljain jaloin ainakin 3-vuotiaaksi saakka, mutta eihän se täällä ole mahdollista ilmojen puolesta. Pehmeät, yksinkertaiset kengät on parhaat. Pääasia että on sopivaa kokoa.

Eccojen nimeen vannon minä.

Niitä saa sekä marketista, että kenkäkaupasta.

Mutta ne "jalan koon mitat" sais heittää mäkeen kaikista kaupioista. Eri merkeillä vaihtelee koot NIIN PALJON, että sen perusteella ei voi ostaa kenkiä.

No sen verran sanon, että myöskään työssäkäyvät eivät käytä mielellään samoja kenkiä koko päivän. Monella on työkengät ja sitten toiset kengät kävelyyn, jne. Ainakin omat jalat voivat olla puuduksissa, jos käytän samoja kenkiä tauotta. Lapsille toki tekee hyvää olla paljain jaloinkin välillä. Talvella vaan se ei ole aina mahdollissa (kylmät lattiat), joten jotain muuta kuin pelkät sukat tarvitaan... Vaikka tossutkin. Umpinaisissa kengissä jalat hikoo (myös pienillä).

Yhteistyössä