I
ilman veroa
Vieras
Tilanne siis seuraavanlainen, olemme ostamassa omakotitaloa, mieheni on omistanut ennenkin talon, minä en, minun ei siis tarvitsisi maksaa varainsiirtoveroa. Mietimme nyt jos laittaisimme tulevan talomme pelkästään minun nimiin jolloin välttyisimme varainsiirtoveron maksamiselta. Onko tässä mitään ongelmaa mitä emme tällä hetkellä tajua?
Laina otettaisiin molempien nimiin ja maksaisimme sitä yhdessä. Tässä talossa olisi tarkoitus asua muutamia vuosia ja sitten mahdollisesti rakentaisimme tai ostaisimme isomman, joka laitettaisiin sitten molempien nimiin puoliksi.
Säästäisimme n. 3000 euroa verrattuna siihen että omistusosuus olisi 50/50. Tällä hetkellä tuokin olisi suuri raha...
Laina otettaisiin molempien nimiin ja maksaisimme sitä yhdessä. Tässä talossa olisi tarkoitus asua muutamia vuosia ja sitten mahdollisesti rakentaisimme tai ostaisimme isomman, joka laitettaisiin sitten molempien nimiin puoliksi.
Säästäisimme n. 3000 euroa verrattuna siihen että omistusosuus olisi 50/50. Tällä hetkellä tuokin olisi suuri raha...