Ensihoitaja vastaa, kysy kysymyksesi :) !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tällaisia kysyisin..;25713845:
Tuleeko tuo sairaskertomus kotiin automaattisesti, vai pitäisikö sitä pyytää jostakin? Itselläni n. 4kk sitten takana ambulanssisynnytys, joka ei mennyt hyvin..:(

Me kyllä annetaan tehtävän loputtua heti kertomus tapahtuneesta ja lääkärihän sen antaa sitten sairaalassa. Neuvoisin sinua soittamaan ko. sairaalaan ja kyselemään voit toki olla yhteydessä asemaan jonka yksikkö sinua auttoi.

Katsoisitko kieroon, jos olisi soitettu ambulanssi paikalle antamaan lapselle spiiraa laryngiitin takia, kun äiti kotona yksin viiden pienen kanssa? Tällainen tilanne meillä ollut muutaman kerran, mut on sit kuitenkin selvitty ilman sitä ambulanssin soittamista ja spiiraa, vaikka tiukkaa on tehnyt.

En todellakaan katsoisi. Mielestäni jos tunnet, että omalla lapsellasi ei ole kaikki hyvin voit aivan varmasti soittaa ja pyytää apua, koskaan ei ole tälläisessä tapauksessa ns. ''turhia soittoja'' ! On tälläisiäkin keikkoja tullut välillä ja mielelläni käydään auttamassa, välillä otetaan mukaan välillä jätetään kotiin.

Opiskelin ensin lähihoitajaksi jossa suuntauduin ensihoitoon, heti valmistumisen jälkeen pyrin AMK josta vuosi sitten valmistuin sairaanhoitaja-sairaankuljettajaksi :)
Kyllä itse olen viihtynyt ammatissani ja tämä ammatti ollut haaveenani jo pikku tytöstä asti :) ! EI muuta kuin alalle opiskelemaan, oletko käynyt toisen asteen tutkinnon? Yksi vaihtoehtohan on myös pelastusopisto tai pelastuskoulu, josta valmistutaan palomies-sairaankuljettajiksi :)

Miksi kutsut itseäsi ensihoitajaksi kun et ensihoitaja kerran ole, vaan sairaanhoitaja joka työskentelee sairaankuljettajana? Ja tietääkseni suomessa ei ole sairaanhoitaja-sairaankuljettaja tutkintoa olemassakaan.. Sairaanhoitaja voi kyllä valinnaisissa aineissa lukea ensihoitoa.

Mä olen koulutukseltani th/sh, en siis ensihoitaja (AMK). Työskentelen kuitenkin ambulanssissa tehtävänimikkeellä ENSIHOITAJA ja se lukee " tarrakyltissä" sekä palkkakuitissa. Työsopimus sanoo, että tehtävänimike on ensihoitaja, koulut sh ja tehtävät ensihoitajan.

Ensihoitaja ei ole lailla suojattu nimike, joten sitä voi käyttää myös ambulanssissa työskentelevä sh. Meilläpäin muun kuin kolmannen asteen koulun käyneet ovat sitten sairaankuljettajia.

Ps. en ole ap.

hohhoijaa... Liian moni asia viittaa meidän enskahoitajan olevan puhdas trolli tai koulunpenkiltä vastavalmistunut Lähihoitaja apina jolla työkokemusta tasan kolmen kuukauden verran.

[QUOTE="polle";25714904]Miksi kutsut itseäsi ensihoitajaksi kun et ensihoitaja kerran ole, vaan sairaanhoitaja joka työskentelee sairaankuljettajana? Ja tietääkseni suomessa ei ole sairaanhoitaja-sairaankuljettaja tutkintoa olemassakaan.. Sairaanhoitaja voi kyllä valinnaisissa aineissa lukea ensihoitoa.[/QUOTE]

Kyllä ammatti nimikkeeni on ENSIHOITAJA, lähihoitaja joka on ERIKOISTUNUT ensihoidon koulutusohjelmaan ei voi itseään periaatteessa tituleerata ensihoitajaksi, minulla on koulutus. Opiskelin amkissa sairaanhoitajaksi ensihoidon linjalla =)

Mä olen koulutukseltani th/sh, en siis ensihoitaja (AMK). Työskentelen kuitenkin ambulanssissa tehtävänimikkeellä ENSIHOITAJA ja se lukee " tarrakyltissä" sekä palkkakuitissa. Työsopimus sanoo, että tehtävänimike on ensihoitaja, koulut sh ja tehtävät ensihoitajan.

Ensihoitaja ei ole lailla suojattu nimike, joten sitä voi käyttää myös ambulanssissa työskentelevä sh. Meilläpäin muun kuin kolmannen asteen koulun käyneet ovat sitten sairaankuljettajia.

Ps. en ole ap.

Juuri näin :) Oletko pitkää työskennelly sk:ssa?

Sain tuossa n.kk sitten aikva vahvan hengenahdistus kohtauksen joka kesti sen illan ja jonkun aikaa seuraavasta päivästä. En kuitenkaan sitten uskaltanut soittaa ambulanssia, koska ajattelin että se olisi kuitenkin turhaa. Jos sellainen kohtaus tulee seuraavan kerran täytyykö soittaa? Vai voiko vain odottaa niinkuin viime kerralla tein ja se meni sitten itsestään ohi.

onko tympeää, että ensin pikkupoikana kun haaveilee ambulanssikuskin jännittävästä ja hektisestä ammatista, niin joutuukin 90% kuskata vanhuksia hissukseen, joilla sydäntuntemuksi ym ym..

meinaan, hyvin HYVIN usein, kun soitetaan töihin ampparia, että nyt Hilta-Yrjänää ottaa rintaan, niin paikalle maleksii kaksi HYVIN elämäänsä kyllästynyttä nuorta poikaa, joilla on naamalla se "no mikä täällä nyt on muka hätänä" ilme, ja sitten ylimielisinä kysellään kysymykset ja häthätää otetaan mummelipappeli kyytiin..

kerrankin saatiin miltei väkisin työntää yks mummo lanssiin, ku ei sillä mikään hätä oo, ni otti ja kuoli samana yönä sitte keskussairaalalla..

Pahoinpitelyn seurauksena kuollut nuori. Se pysäytti pitkäksi aikaa miettimään, että mihin tämä maailma on mennyt ! On toki paljon muitakin, mutta tuota tulee useasti mietittyä koska nuoren vanhemmat tulivat asemalle asti kiittämään siitä, että yritimme tehdä kaikkemme heidän lapsen pelastamiseksi !

se joka näkee joka päivä kuolleita! ainakin patalogian puolella!

onko täällä vielä joku ensihoitaja joka osaa vastata? Mitä tarkoittaa tilan määrittämisessä "iho L/K" tai tajunnan määrittämisessä luvut 3,4 ja 5? (silmät, liike ja puhe). Kiitos jos vastaatte :)

Iho lämmin ja kuiva (eli ns normaali), tajunnantasossa: avaa silmät pyynnöstä, puhe sekavaa ja paikantaa kivun, mutta ei noudata kehotuksia. Normi viikonloppuyön örvelö siis :ROFLMAO:

Yhteistyössä