Ensimmäinen raskaus ja vauvan liikkeet, milloin pitäis tuntua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CocoP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CocoP

Uusi jäsen
08.02.2015
22
0
1
Tänään tasan 20+0 mutta mielestäni en ole tuntenut vielä liikkeitä. Toisaalta en tiedä mitä odottaa joten saattaa olla etten rekisteröi niitä vaikka jotain tuntuisikin. Kerran joskus reilu viikko sitten tuntui navan alla sellaista ihme kuplintaa mitä en ole ikinä ennen tuntenut mutta sen jälkeen ei mitään. Että millonkohan ensisynnyttäjä nuo tuntee sit.. * malttamaton* :D
ps. masussa kuiteskin kaikki hyvin muuten, olen vain turhautunut odotteluun :attn:

se on hirmu yksilöllistä, riippuu monesta asiasta- omasta anatomiasta, kohdun asennosta, istukan sijainnista, tuntoherkkyydestä.. kohta vauva alkaa olemaan niin vahva, että tunnet liikkeet varmasti. itsellä monta raskautta takana ja toisissa olen tuntenut liikkeet jo hyvinkin aikaisilla viikoilla, viimeisimmässä kunnolla vasta viikon 20 tuntumilla. neuvolassahan kuunnellaan sykkeet, siitä voi päätellä että kaikki on hyvin. kohta sulla alkaa kiivaan kasvun aika ja masu alkaa tosissaan kasvaa ja neuvolakäyntejäkin tiheämmin, silloin kaikki konkretisoituu ihan eri lailla.

Mulla alkoi esikoisesta tuntumaan about rv 17+. Se on kyllä tosi yksilöllistä et milloin alkaa tuntumaan. Jos on taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä niin ei mikään ihme ettei tunnu. Mulla taas on eteenpäin kallistunut kohtu ja olen hyvin hoikka. Myös tosiaan jos ylipainoa on niin vaikuttaa. Joskus rv 20-21 alkoi jo näkymäänkin liikkeet mahan päältä.

Ylipaino ei vaikuta mitenkään siihen miten itse tunnet liikkeet :D

mutta joo, monesti menee muutamalla viikollaki yli puolen välin ku esikoisesta tunnistaa liikkeet. Ja nimenomaan että varmuudella uskaltaa ajatella niiden olevan pieniä potkuja :D

Mä tunsin reilu puolen välin kohdalla. Samoin nyt toisen kohdalla ku istukka on edessä ja se vaimentaa liikkeiden tuntua.

Mä tunsin ekat kuplinnat rv 18+jotain ja sit olinkin melkein viikon tuntematta mitään. Sen jälkeen alko tulla ihan kunnollisia potkuja niin ettei voinu erehtyä. Istukka oli takaseinässä.