Ensimmäisen kerran kamalan huono olo äitinä olemisen aikana,itkettää oikein oma julmuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti,poika ja tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti,poika ja tytär

Vieras
Meillä oli esikoisen kanssa,poika 8v ) kova riita aamulla,hänellä oli 8 aamu.Poika taisi olla vielä väsynyt jne.mutta kuitenkin.Poika aloitti aamupalapöydässä kiukuttelun että kuinka hän ei tee sitä ja hän ei tee tätä..ei suostunut ajoissa aloittamaan pukemista....mun oli pakko soittaa naapurin pojan äidille että naapurin poika joka myös meni 8 voisi lähteä,meidän poika ei kerkiä samaan aikaan lähtemään kun ei ole pukenut.

Poika jatkoi kiukuttelua,haukkuin läskiksi ja kauheaksi äidiksi joka ei koskaan tee mitään eikä auta missään plaah.

Minä sitten päätin että sinä kävelet sinne kouluun vaikka myöhästyisit,että en lähde viemäänkään.Mies heräsi ja sai pojan pukemaan,tottakai oli kiukkunen kun yötöiden jälkeen heräsi kauheeseen raivoamiseen...

No poika lähti 10 vaille 8 ja katselin ikkunasta kun juoksi ...mun sydän meinas särkyä,teki niin pahaa katsoa..ja varmasti silti myöhästyi koska matkaa oli yli kilometri.Säälitti ihan pirusti toinen sitten kuitenkin,tod.näköisesti itkikin koko matkan..

Mies vaan tuumasi että ei poika ikinä opi jos olisin nyt antanut periksi ja lähtenyt autolla viemään,ymmärrän sen kyllä,mutta mulla on tosi paha olo=(

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
eiköhän ottanut opiksi :hug: että elä sinä pode tuon vuoksi huonoa oloa, ei se lapsi tuollaisesta rikki mene.

Ei kai se rikki menekkään,mutta varmaan paha mieli hänelläkin koko päivän ollut.

Toivon todella että vähän nyt edes sitten olisi tosiaan ottanut opiksi,vaikka varmasti väsymyskin painoi aamulla,no,kumpaakin.Äitiä ja poikaa.Niin ja isiäkin vielä.

Et tehnyt mitään väärin vaan ihan oikein että poika menee sitten itse kun kerran tarkoitus oli niin , ja menee vaikka myöhästyen. Opetit tärkeän läksyn ja poika oppii ettei saa kiukutellen periksi jne. :hug: :flower: :flower:

usein aamut 8v tytön kanssa tuollaisia. noustessaan ihan hyvän tuulinen ja vielä hammaspesullakin,mutta kun tulee syömään on kuin olisi muuttunut toiseksi ihmiseksi..aivan mahdotonta kiukuttelua ja eestaas vetkuttamista.usein lähtenytkin kouluun itkien...ei ole kivaa kummallekkaan meistä..koulusta tullessaan on sitten taas ihan eri ihminen..sinunkin poikasi varmasti koulusta tultuaan on kuin mitään ikävää ei olisi koskaan tapahtunutkaan...

Ihan taatusti pojalla on myös paha mieli, mutta ihan oikeesti lapsen ei todellakaan kuulu puhua äidilleen noin. Eli hyvä että et antanut periksi ja sun ehkä pitäis koittaa olla tiukempi lapsen kanssa muutenkin. Johdonmukaisesti rangaistus tuollaisesta puheesta ja käytöksestä.

Pojalla on varmasti ollut paha mieli......äiti oman lapsensa tuntee. Ja sinulla oli paha mieli. Jospa kävisitte pojan kanssa keskustelun siitä, miksi niin kävi, kun hän tulee koulusta. Näin on varmasti kummallakin parempi mieli sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja gismo:
Oikein teit.Iskä vois pojalle pitää vielä puhuttelun tosta miten äidille puhutaan.Aika pahalta kuulosti. :hug:

aamulla iskä jo sanoi pojalle että pyydät äidiltä anteeksi kielenkäyttöäsi ja poika pyysi...

Höh. Monesti olen laittanut kävelemään, vaikka en ole varma ehtiikö, ja vaikka ei ole edes kiukutellut saati minua haukkunut, mitä en kyllä kuuntelisi. On vain pyytänyt viemään, enkä ole vienyt ja matkaa 2 km.

Kyllä teillä on lellitty poika, kun tuolla tavalla saa puhutella sinua ja sinä vain säälit häntä. Ei tuollaisesta kunnon miestä kasva.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Ihan taatusti pojalla on myös paha mieli, mutta ihan oikeesti lapsen ei todellakaan kuulu puhua äidilleen noin. Eli hyvä että et antanut periksi ja sun ehkä pitäis koittaa olla tiukempi lapsen kanssa muutenkin. Johdonmukaisesti rangaistus tuollaisesta puheesta ja käytöksestä.

Tuo on ihan totta että olen ollut lasteni kanssa kyllä liiankin lepsu,kaiken teen heidän eteen jopa autan pukemisessakin toisinaan isoja lapsia*nolo*

Ruoat laitan eteen jne.Itselläni on vaan ollut hurjan kurja lapsuus,mua on pahoinpidelty jne ja mies sanookin että mulla menee sitten aina toisinaan tuo hoivaaminen pikkasen yli..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Höh. Monesti olen laittanut kävelemään, vaikka en ole varma ehtiikö, ja vaikka ei ole edes kiukutellut saati minua haukkunut, mitä en kyllä kuuntelisi. On vain pyytänyt viemään, enkä ole vienyt ja matkaa 2 km.

Kyllä teillä on lellitty poika, kun tuolla tavalla saa puhutella sinua ja sinä vain säälit häntä. Ei tuollaisesta kunnon miestä kasva.

On lellitty minun osalta,tiedän.Mies ei anna mitään periksi ja osaa olla tiukempi.

Tuossa kasvaa kyllä pahankurinen terroristi. Ihan sama vaika väsyttää, niin väsyttää muitakin, mutta hänen velvollisuus on laittaa itsensä kouluun, ja käyttäytyä paremmin. Kiusaaja vähintän tai äidin poika tuollaisesta tulee, ei mitään kuria hänellä. Ja vielä pitäisi 1 km matka viedä isoa miestä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ......:
usein aamut 8v tytön kanssa tuollaisia. noustessaan ihan hyvän tuulinen ja vielä hammaspesullakin,mutta kun tulee syömään on kuin olisi muuttunut toiseksi ihmiseksi..aivan mahdotonta kiukuttelua ja eestaas vetkuttamista.usein lähtenytkin kouluun itkien...ei ole kivaa kummallekkaan meistä..koulusta tullessaan on sitten taas ihan eri ihminen..sinunkin poikasi varmasti koulusta tultuaan on kuin mitään ikävää ei olisi koskaan tapahtunutkaan...

Tutun kuuloista ,onneksi näitä aamuja ei ole usein.Eikö tokaluokkalainen ala pikkuhiljaa olemaankin jo esimurrosiässä vai miten se mahtaa mennä?

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Tuo on ihan totta että olen ollut lasteni kanssa kyllä liiankin lepsu,kaiken teen heidän eteen jopa autan pukemisessakin toisinaan isoja lapsia*nolo*

Ruoat laitan eteen jne.Itselläni on vaan ollut hurjan kurja lapsuus,mua on pahoinpidelty jne ja mies sanookin että mulla menee sitten aina toisinaan tuo hoivaaminen pikkasen yli..

Mutta älä nyt hyvä ihminen oo itellesi noin kriittinen :hug: . Mä myös yritän aina hyvitellä pojalle kaikkea mitä itse en oo saanut ja pelkään ihan hirmusti että poitsulla on jotain traumoja tai muuta.

Mutta ainakin omasta jälkikasvustani oon huomannut että aina kun löysään rajoja ja alan liian kiltiksi, niin poitsu aloittaa mahdottoman kiukuttelun. Ja jos rajat on selvillä ja niiden rikkomisesta tulee rangaistus, niin poitsu on älyttömän iloinen ja valoisa lapsi.

Puhukaa kun poika tulee koulusta kotiin ja tehkää sovinto, kyllä se siitä :hug: .

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:

On lellitty minun osalta,tiedän.Mies ei anna mitään periksi ja osaa olla tiukempi.

Miksi säälit jos ei osaa käyttäytyä? Kuulostaa siltä, että hän on juuri sellainen, että jos opettaja sanoo, että hän on käyttäytynyt huonosti, sinä vain selität syitä, miksi hänellä on oikeus käyttäytyä huonosti ja kiusata toisia (väsymys ym)

Nyt kuri pentuun ja potkaiset per.seelle ja aamulla menoksi. ja vikinät pois.

Tuossa kasvaa kyllä pahankurinen terroristi. Ihan sama vaika väsyttää, niin väsyttää muitakin, mutta hänen velvollisuus on laittaa itsensä kouluun, ja käyttäytyä paremmin. Kiusaaja vähintän tai äidin poika tuollaisesta tulee, ei mitään kuria hänellä. Ja vielä pitäisi 1 km matka viedä isoa miestä!!!

Vai että oikein terroristi...kuulostaa aika hurjalta syytökseltä.Kiusaaja?Ei tosiaan ole mitään tuollaisia piirteitä hänessä,rumasti puhui ja kiukutteli,eikai aamukiukuttelu vielä kenestäkään terrostistia tee.Tuskin edes kellekkään muulle tuollain tekisi kun meille vanhemmille.

Hyvä että pyysi anteeksi kuitenkin,se on tärkeää että oppii oikean ja väärän ja kantaa seuraukset teoistaan.

Meillä ei muuten asiasta kolmanteen viedä autolla ketää jos matkaa ei ole kuin kilometri tai pari,8-10-vuotiaat jaksaa kyllä kävellä tai pyöräillä.

Yhteistyössä