Ensimmäiset kuukautiset!!!Yök!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuppu-82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nuppu-82

Jäsen
04.12.2006
121
0
16
Siis nyt se sitten alkoi ekat menkat synnytyksen jälkeen... :'(
Synnytyksestä ei ole kulunut kun 7vko ja en kyllä osannut odottaa niitä näin nopeesti. Ja kyllä se pahalle tuntui kun on tottunut olee ilman monta kuukautta. Ja kuvittelin että kun imetän niin ei niitä kuulu vähään aikaa (täysimetys)...
Onko teillä muilla alkanut näin nopeesti vai olenko ainoa joka saa kärsiä tästä iljetyksestä???

Esikoisesta alkoi täysimetyksestä huolimatta kuukautiset 8 viikkoa synnytyksestä ja tuli säännöllisesti joka kuukausi, vaikka tosiaan imetin. Jälkitarkastuksessa lääkäri vain totesi minulla olevan vahva hormonitoiminta... Nyt on kakkonen 2 viikkoa vanha ja mielenkiinnolla odotan kauanko tällä kertaa menee...

mulla esikon kans kesti 9kk (imetin 13kk), pikku kakkosen kans 8kk (imetin 6kk) ja nyt kuopuksen synnytyksestä 3kk eikä oo vielä kuulunu. imetys loppu 6 viikon jälkeen yrityksestä huolimatta. kai tästä vois sitte ajatella että mulla on huono hormonitoiminta. toisaalta, luulen että se vahvistuu tähän vuoden aikaan, koska olen aina tullut tähän vuoden aikaan raskaaksi. ja viikko sitte oli sellanen fiilis että oisko ollu ovis. kohta sen näkee... menkkoja odotan alkavaksi että voi hakea ehkäisyreseptillä apteekista ehkäsyä...

Ensimmäiset menkat mulla 3v 4kk:een. Kahdelle lapselleni tuli ikäeroa 2 v. Imetin vielä, kun toinen oli masussa tulossa kolmannella kuulla. Sitten pidin puolen vuoden imetystauon ja aloin imettämään vastasyntynyttä. Nyt alkoi menkat, kun toinen lapsista on 1v 4kk. Ja imetys jatkuu edelleen.

Korjaan. Ensimmäiset menkat 3 v 4 kk + 6 kk = 4 v 1 kk:een. Unohdin, että eihän mulla ollut menkkoja 6 kk:een ekaa lasta odottaessani. Menkat tulivat siis 3kk, vaikka olinkin raskaana. Kyllä stressasi alkuraskaudessa tuo vuoto, mutta onneksi vauva pysyi hyvin sisällä. Vauva oli täysiaikainen.

Yksilöllistä tuo menkkojen pois pysyminen. Eikö?

ensimmäisten kaksosten kanssa alkoi imetyksestä huolimatta 4kk synnytyksen jälkeen.
nyt esikoinen kohta 10kk lopetin imetyksen 1,5 kk sitten eikä kuukautisia
kuulu vieläkään..
kierukka laitettiin 3kk sitten mahtaisiko vaikuttaa asiaan..

Minulla ei ole kanssa vielä tullut ensimmäisiä kuukautisia vaikka synnytyksestä jo reilu 3kk..Koska yleensä taas alkavat?Ajattelin että alkavat heti normaalisti mutta eipä kai sitten..Tosin ei kyllä ikävä ole mutta ihmettelen vaan..ei kai kyse mistään vakavammasta kuitenkaan ole..Jälkivuoto kesti 6vkoa ja loppui hetkeksi mutta alkoi uudestaan noin viikon verran ja luulin silloin että oli kuukautiset mutta ei ole sen jälkeen kuulunut :\|

Yhteistyössä