ensioireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen nyt 5. viikolla eli suht alussa.

Oireet ennen raskauden toteamista:

- arat rinnat
- keskittymisvaikeudet
- menkka kivut
- ja tietty menkkojen puuttuminen
-lisääntynyt virtsaamistarve
- naapurin kauhukakarat kuulostavat enkeleiltä, samoin bussissa laulava 4-vuotias poika

Raskauden toteamisen jälkeen:

- pahoinvointi
- hajuaisti todella herkkä (sain luennolla yskäkohtauksen kaverini käsirasvasta YÖK)
- Aloin pitämään currysta vaikka ennen inhosin sitä
- Tuntuu kuin mahassani olisi pieni golfpallonpuolikas
- ruskeaa vuotoa (niin kauan normaalia kunhan ei ole kirkasta verta)
- Hillitön pelko keskenmenosta
- Väsynyt
- Oikeastaan nyt tekisi mieli oksentaa tähän tietokoneelle
- Työ ei kiinnosta
- Mies on kiihottavampi kuin ennen (onhan hän nyt voimakas ja turvallinen isukki :) )
- Orgasmi tulee kuin vain katsookin miestä
- Tekee mieli kaikkea suolaista, hyvin vähän makeaa
- Alaselkä sattuu
- Finnit katosivat

Olen kaikin puolin onnellinen!

Mulla on toi pco (monirakkulaiset munasarjat)eli toivotaan et pysyyy sisäl ku kaksi vuotta ollaan yritetty.

Tätä lukiessa tulee ristiriitainen olo: Kaikki uudet tuntemukseni ovat joidenkin raskausoireita, muta minulla ei silti ole niitä ehkä yleisimpiä ja jotenkin selvimpiä, kuten rintojen arkuutta tai lämmön nousua. Lähinnä on vatsassa erikoista mökellystä ja kova turvotus, joka ei ole vielä tullut vuotona ulos. Vihlookin tasaisesti kaikkialta keskivartalosta, ei erityisesti vain alavatsasta, niin kuin kai oireissa "kuuluisi".

En ole koskaan osannut laskea kiertoani kovin tarkasti: kuukautiset ovat aina alkaneet laskemattakin, ja ovat tulleessaan ilmoittaneet turvotuksella, ummetuksella ja alaselkäsäryllä päivän-pari ennen. Niinpä en edes tiedä, milloin edelliset kuukautiset olivat, mutta ovulaation vaiheilla harrastelimme kyllä petipuuhia. Olen antanut itselleni aikarajan: jos ei kuukautisia viikkoon ala kuulua, sitten teen testin, koska oireita on jo nyt ollut tavallista pidempään ilman mitään merkkejä punaisesta.

Välillä sitten, niin kuin nyt, on ihan normaali olo. Vatsan vihlonta voi tietysti ulla vain jännityksestä...

olivat mulla aamukahvin jaaminen juomatta jo viitisen paivaa ennen odotettuja menkkoja. Haju vain etosi liikaa. Lisaksi mulla on aina ennen kuukautisia hirvea makean himo, raskauduttuani elettiin joulunalusaikoja ja ihmettelin miten pystyin toissa pysymaan konvehtirasioista niin tyynesti kaukana, vaikka kierron loppupaivat olivat kyseessa. Lopullisen vastauksen toi mies, joka epaili muutamaa paivaa ennen testin tekoa etta onkohan mulla virtsatietulehdus, kun kayn kahdesti yossa pissalla, mita en ikina muuten tee. Vastaus olikin ihana raskaus, myohemmin alkoi jarkyttava palelu, jano ja pahoinvointi, mutta ensioireitahan tassa kysyttiin :)

1,5 vuotta ehdin kytätä oireita joka kuukausi ennen kuin tärppäsi ja nyt kun plussatesti on tehty ei oireita ollut aluksi ollenkaan minkäänlaisia. Nyt vasta vk 7+ välillä ällöttää vähän. Siinä se.

Ekaksi tämä ketju! En ole itse v - i - e - l - ä plussannut, mutta Lailalle voin näin kokeneena oireketjun lukijana sanoa, että turvotus voi olla raskauden oire ja ilmeisesti myös jo ennen testin plussaa.

Ennen plussaa oli ihme "suonenvetoa" emättimen tuntumassa. Rinnat myös aristivat ennen ja jälkeen plussan. Eipä mulla mitään muuta sit ollutkaan...koko raskaus on sujunut hyvin, ei pahoinvointia, ei mielihaluja... ainoastaan supistelut rv 23 lähtien.

Ennen plussaa:
- Rinnat tuliat aroiksi ja turposivat
- Öisin piti käydä pissalla
- Vatsassa monenlaista nipistelyä, pieniä kouristuksia, kipua
- Lämmöt ylhäällä
- Veltto ja voimaton olo

Mulla ei oireita tullut kuin vasta vajaan viikon kuluttua plussauksesta. Kun tein testin niin ainoa oire oli menkat myöhässä. Pahoinvointi alkoi n. viikolla 6.
Nyt menossa viikko 10 tai jotain sinne päin

Olen lueskellut ahkerasti oireketjuja syksyn mittaan ja saanut näistä tsemppiä yritykseen, joten ketju jatkukoon ja tuokoon tsempit yrittäville.

Plussasin eilen (kp26/28, testinä Predictor ja ruudussa haaleahko pallo) ja oireina ennen testin tekoa oli nipistelykivut vatsassa kp 24-25, viillot vatsassa muutaman kerran nopeasti ylösnoustessa sekä palelu iltaisin. Kp 24 myös huippasi hetkellisesti, mikä luultavasti myös johtui tästä. Selkein "toivontuoja" oli nuo nipistelyt vatsassa, niitä muistin olleen esikoista odottaessakin. Viime kierroissa ennen kk:a on ollut myös kolmisen pvää tuhruilua, nyt kuivaa silläkin rintamalla joten uskalsin toivoa :)

Valaiskaa tietämätöntä: mikä on linea negra?? Joku siitä puhui tässä ketjussa..
Toinen kysymys: Voiko "kanamunaröyhtäisyt" olla yksi raskauden oireista? Sellaisia tulee jatkuvasti, ihan sama mitä syön..ja selkää jomottaa ihan älyttömästi vaikka normaalisti ei koskaan.

Onnea ja menestystä kaikille plussanneille ja toivotaan että kuumeilijat pääsee pian listaamaan oireita! :) :) :)

Ylöspäin,jospa pian pääsis omia oireita kertoilee :) pari päivää vielä odotan menkkoja sitten testailemaan...loppujen lopuks mulla lähes kaikki oireet voi liittyä menkkoihinkin, ainut on tää jatkuva etova olo...joten toivotaan

Ainoa oire ennen plussausta oli pari kertaa häivähtänyt metallin maku suussa.

Vasta kun menkat olivat myöhässä ja tein plussatestin, alkoivat muutkin oireet. Selvin kaikista oli pistävä kipu rinnoissa, aivan kuin sukkapuikko olisi työnnetty nänneistä läpi. Sama rintakipu tuli taas, kun yritämme toista lasta, vaikken ollutkaan raskaana. Sen voi laskea siis myös menkkaoireisiin.

Pms-oireet jäi pois, kierron viimeisinä päivinä tuli ensin mahaan painon tunne ja pari päivää myöhemmin kipeytyi rinnat. Rintakipu yleensä helpottaa muutama päivä ennen menkkoja, joten epäilykseni heräsivät. Lämmöt pysyi koholla ja palelsi, toisaalta, en hikoile enää niin paljon kuin aikaisemmin. Närästi melkein joka päivä, vaikka söin normaalisti eikä juuri koskaan muulloin närästä. Ennen plussausta ja viikko sen jälkeen alavatsan kivut muistuttivat ovis- tai menkkakipuja. Nyt on ollu helpompaa. Tosi väsy on ollu vasta yhtenä päivänä, nukuin 12 tunnin yöunet ja tunnin päikkärit, kun normaalisti riittää 7-8 tuntia yöllä. Joulukiireilläkin saattoi olla osuutensa asiaan. Välillä sydän tuntuu lyövän hirmu vauhtia ja hengästyttää ja kädet vapisee. Menossa rv 6+2.

mulla on ollut jo 5päivää alavatsa pallo, tuntuu ku kuukautiset alkais.. sit vihloo oudosti välillä, viime yönäkin ihan heräsin kun vihlo.. kuukautisten pitäs alkaa perjantaina, eka kierto ilman ehkäsyy.. jänskättää. muita lukemiani oireita en oo tunnistanu.. millonkohan uskaltais tehdä testin? mikä testi on luotettava?

Yhteistyössä