ensioireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei olen raskaana kun mun oireet ovat
-kovat alavatsa nipistelyt
-- hirvee himo omenahilloa (vaikka en ennen pahemmin siitä välittäny
- kova valkovuoto
- menkat myhässä 6 päivää ja tein testin ja plussaa näytti :D
ONNEA KAIKILLE ÄIDEILLE

Mulla menossa kp 18, ja nyt jo rinnat turvonneet..? Itse en tätä edes tajunnut, ennenkuin poikaystäväni asiaa ihmetteli. Tää on eka kierto ilman ehkäisyä, ja toiveet niin korkeella että varmaan kuvittelen loput oireet, vihlaisut vasemmalla alavatsalla ja selkäkivun ja hajujen aistimisen.. Eihän niitä ny vielä voi tulla?! :D Oksensin tosin hajun takia jo pari pv sitten, mitä ei mulle yleensä tapahdu.
Taitaa tosin olla vielä vaan vilkkaan mielikuvituksen tuotetta, mutta tuloksia odotellessa... :)

mulla kp 24 menossa ja kierto yleensä noin 26-30 pv. Vasta eka kierto "saa tulla, jos on tullakseen" metodilla, joten en voi uskoa, että onnistanut olisi, mutta...

Eilen elikp 23 alamaha poltteli ja kuumotti ja iltaa kohden kuumotus ja lievä särky levisi myös alaselkään. Rinnat ihan normit, nännit ehkä kipuiset, mutta niinhän ne mulla aina, kun menkkoihin viikko. Mut näitä selkä/mahasärkyjä ei oo ennen tullut kun vasta menkkapäivänä.

Ja AIVAN JÄÄSSÄ!!! Mulla on kyllä muutenkin krnooninen kylmyys :) Mutta nyt oon muutaman päivän ollut todella jäässä, sormetkin ihan siniset, mutta muuten olo ihan normi. On vaan hassu tunne, voisiko sen vaan tietää. Tai sitten pitäisi vaan lopettaa näillä palstoilla pyöriminen, veikkaan nimittäin, että jos mun mies eksyisi lukemaan näitä juttuja, luulisi sekin jo olevansa raskaana. Sen verran laaja kirjo meillä siskoilla on näissä "raskausoireissa" :)

Hei,itse olen raskaana ja loppumetreillä kohtapuoliin.Muistan vain kuinka yritysaikaan oli kiva lukea tälläisia ketjuja :)
Mulla tärppikierrossa oli oviksen jälkeen vajaan viikon verran ovismaista kipua.Ihmettelinkin että kuinka pitkä ovis tää oikein on :D Pari pv ennen testausta tuli tyypilliset pms oireet..ketutti ihan sairaasti kaikki ja alko menkkamaiset kivut vatsassa,niitä jatkui ja jatkui,kunnes sitten tein testin joka olikin plussa!ja olin aivan varma et menkat sieltä alkaa,mut ei onneks alkanu :) plussauksen jälkeen menkkamaiset kivut jatkuivat muutaman viikon verran ja sitten alkoi muut tyypilliset oireet,pahoinvointi,suun kuivuminen, jne.

tsemppiä ja plussia kaikille yrittäjille!

Hei,itse olen raskaana ja loppumetreillä kohtapuoliin.Muistan vain kuinka yritysaikaan oli kiva lukea tälläisia ketjuja :)
Mulla tärppikierrossa oli oviksen jälkeen vajaan viikon verran ovismaista kipua.Ihmettelinkin että kuinka pitkä ovis tää oikein on :D Pari pv ennen testausta tuli tyypilliset pms oireet..ketutti ihan sairaasti kaikki ja alko menkkamaiset kivut vatsassa,niitä jatkui ja jatkui,kunnes sitten tein testin joka olikin plussa!ja olin aivan varma et menkat sieltä alkaa,mut ei onneks alkanu :) plussauksen jälkeen menkkamaiset kivut jatkuivat muutaman viikon verran ja sitten alkoi muut tyypilliset oireet,pahoinvointi,suun kuivuminen, jne.

tsemppiä ja plussia kaikille yrittäjille!

Moni puhuu, että on tullut verta nenästä, minulla myös, tosin vain niistäessä. Myös ikenet vuotaa.. Ja niistä näppylöistä: millaisia teidän näpyt ovat olleet? Mulla on sellaisia ISOja, lähes peukalonpäänkokoisia :/ ja kaamean kipeitä. Ja ihan turha puristella, koska ne vaan ärtyy.. :)

Plussa tuli kp 30/26-28, rv 3+6.

Mulla on tämmösiä oireita ollut ennen plussaa, ja oireet tulivat pääasiassa menkkojen alkamisaikoihin:

- menkkamaiset kramppikivut kp 26 alkaen
- rasvaisemmat kasvot & hiukset
- arat rinnat
- huimausta parina päivänä
- NÄLKÄ!
- pissattaa...
- aivastelu(?) :D
- kuumat aallot/vilun väreet | ei oo kuitenkaan lämpöä ollut kuin korkeimmillaan 36,7.
- vatsaa turvottaa

Lisäksi plussan jälkeen...

+ olo ei tunnu väsyneeltä, vaan pirteältä! Nukun yöni hyvin ja jaksan herätä tavallista aikaisemmin. Mut jospa se väsymys tulis viikkojen kertyessä. :P

Moon Fairy rv 4+1

elikkä nyt menkat 3pv myösässä, 2vk sitten kipeytyi rinnat ja nännien ympärille on tullu tummat pigmentti renkkat, rinnat ovat arat kovat ja suuremmatkin hieman.lämmöt ollu välil ilasin 37, 5 ja palelu on hirvee.ja mahaa vihlonut ihan alhaalta käsittääkseni kohdun ja munasarjojen kohdalta...nyt tuli tärppi!viikon päästä labraan testeihin..=)

Pakko oli munki kirjotella tänne omia tuntemuksiani, kun näillä sivuilla olen jonkun verra pyöriny ja lueskellu muiden oireita ym.! :)

Eli eilen tein plussa-testin kp 28/28. Noin viikko aiemmin alko mahan jomottelu ja rinnat kipeyty ihan hiukan, sitten nännit. Kp 21 tai 22 tuli pari tippaa risehtavaa vuotoa, samoin kp 24, hieman enemmän, pyyhkästäessä. Välillä myös kuvotti ja oli huono olo, ja jotenki "epätodellinen" olo sekä huimas. Ruoka tökki vaik oli nälkä. Pissalla sai käydä normaalia useemmin. Vähä viluttiki. Sitten kp 26-28/28 aloin jo olla varma mitä testi näyttäisi, sen vaan tiesi. :) Eli rinnat ja nännit vain kipeytyi ja mahajomottelu jatku. Se oli tavallaan menkkamaista, mutta jotain erilaistaki siinä oli.

Plussan jälkeen olen huomannu, että kunto meinaa loppua; töis kolmanteen kerrokseen kävellessä pumppu hakkaa kovasti ja hengästyttää! Eilen 45min kävelylenkillä hyydyin ihan täysin, hyvä ku kotiin jaksoin. Eikä mun kuntoni kyl huonoimmasta päästä ole! Jännästi se kroppa vaan kertoo millon pitää himmata tahtia!! :)

Tänään (rv 4+1)ei olekaan sitte ollu ihan niin huono olo ja nyt illasta tuntuu ettei rinnatkaan ole niin arat eikä väsytä... Toivottavasti masussa on silti kaikki hyvin... Vessassa on saanu edelleen ravata ja valkovuoto on selvästi jo runsaantunu.

Keskenmenon olen kokenu 4/08, ja siitä asti on yritystä ollut! Kunnes nyt tärppäs, melkein jo tarkempiin tutkimuksiin oltiin hakeutumassa. Siinä raskaudessa oireina kans mahan jomottelu, suorastaan kouraisut sekä tosi kipeät rinnat! Ei pystyny mahallaan nukkumaan. Pahoinvointi alko sillo noin rv 5-6. Sitte kaikki oireet katosi noin rv 7, ja rv 8+ ultrassa todettiin raskaus keskeytyneeksi, sikiö vastasi rv 6.

Kylläpäs mä innostuin kirjottaan... Toivotaan kovasti plussia kaikille! :) :)

tänää kävin labrassa aamulla heti, ja juuri soitin tuloksista, ja positiivinenhan se oli!!soitin myös heti neuvolaan ja ensi kuun alussa on aika, olen nyt siis kuudennella viikolla, näin neuvolasta sanottiin kun viimeks kuukautiset alkoi helmikuun 13, ja nyt oli 10 npäivää myöhässä menkat!!

oireita:
ekana vihloi alavatsasta iha tajuttomasti ja rinnat kipeytyivät,enään ei ole alavatsa kipeä mutta rinnat on, varsinkin sivuilta ja alta ja tuntuvat raskaammilta. ja nännitkin on kipeet,ja tummat pigmentti renkaat nännien ulkoreunassa. ja lämpöä oli kanssa aluks 37,5 välillä kylmii edellee mut ei niin pahasti=)
tätä raskautta on toivottu ja kauan, teini iästä tähän päivään asti, ja 3kk ollaa oltu kihlattuni kanssa ilman mitään suojaa, ja nyt nappas!!!kiitos jumalan!!=))

Minä ihan uutena kirjoittelen täällä. Toista lasta yritettiin 5 kierron verran ja nyt eilen plussaa näytti! Vaikea vain arvioida hedelmöittymispäivää kun menkat niin kummalliset olleet aina: 3 ekaa päivää tuhruttaa ja neljäntenä päivänä alkaa ryöppyämään ja sitä kestää 4-5vrk. Ja kuiten siinä oviksen aikaan touhuttiin viikko putkeen joten milloin vain saattoi h-hetki olla! Eli nyt mennään siis viikkoina n. 4+0 ja oireet alkoivat oikeastaan jo viikolla 3+5 kun alkoi hieman etova olo. Mutta se miksi epäilin plussaavani johtu siitä, että ennen menkkojen oletettua hetkeä alavatsa EI NIPISTELLYT... en tuntenut siis yhtään mitään "munasarjojen" kohdalla. Aikaisemmissa kierroissa luulin aina että ne nipistelyt johtuisivat juurikin tärpistä, mutta toisin olikin :) Siksi olin niin varma että plussaa tulisi. Oireina ennen plussaa:

- lievästi etova olo
- vatsa turposi tosissaan
- vilutti
- nuha herätessä yöunilta
- finnit!!

Viime lasta odottaessani pahaolo alkoi vasta viikolla 8 ja jatkui siitä 6vkoa eteenpäin. Nyt jo kärvistelen pahan olon kera... mihin kauheuksiin tämä tästä vielä voi yltyä!! :-O Edellinen raskaus aika oli niin kauhea että siksi seuraavan yrittäminen on viivästynyt... mutta nyt rohjettiin taas yrittää kun aika on kullannut muistot! Mutta huh, kyllä ne tuli taas elävänä mieleen!

Mutta näin sitä jaksaa kun ajattelee minkä vuoksi kärsii!! Jaksamista meille pahoinvoiville ja tsemppiä sitä "toivoville"!! ;D

tiedän tämän olevan typerä aihe..ja kuuluuko edes tälle palstalle, mutta onko kellään kokemusta tai hyvää tsemppausta tähän.
eli on vaikeaa lopettaa tupakin poltto nyt kun raskaana, arvelin sen olevan helppoa mutta nikotiini kutsuu,tänään meni jo hyvin olen polttanu vain kaksi,normaalisti puol askia päivässä,,,mut mun on pakko lopettaa, tää o iha itku kurkussa asia, oman lapseni takia hyvänen aika,jos raskaus ei mua motivoi tarpeeksi lopettaan nii sit ei mikään tässä maailmassa...no kyllä mä onnistun!!otetaa voitto mieli...onko muilla samoja kamppailuja???

Oliskohan tärpännyt nyt sitten?
Tunsin oviksen nimittäin tosi voimakkaasti, oli selkäkipua ja vatsakipua, ja tosi ällö olo ja huimasi kolme päivää. Tosi voimakas oksetus.
Siitä lähtien oireita on ollut:
-iltaisin ällötystä, nytkin oksettaa vaikka olen syönyt iltapalan,
-maha turvonnut
-rinnat kipeät alta ja sivuilta, huomasin tänään että valkoisia nystyröitä ilmestynyt nänneihin
-aivastelu
-jano koko ajan, ja sitten vessahätä on tosi voimakas, pitää juosta vessaan muuten tuntuu että tulee housuun
-viluttaa ja lämmöt koholla, iltaisin 37,5...
menkkoihin vielä varmaan viikko, joten katotaan. Mutta samanlainen olo kuin esikoista odottaessa, jolloin myös tiesin heti oviksen jälkeen kun alkoi epämääräinen iltainen ällötys. Joten jännään nyt muutaman päivän ennen kuin testaan... :)

Hei!
Kipuja löytyy alavatsasta, vatsa myös pinkeänä pömpöttää ja mitään ei oikein jaksaisi tehdä. Huimausta ja oksettava olokin ajoittain. Kertaakaan en ole kuitenkaan oksentanut. Rinnoissa huomasin pari pvää sitten hiukan kipua. Nännipihat suurentuneet, mutta en pidä sitä mitenkään erikoisena. Hikoiluttaa,- varsinkin öisin. Lämmönnousuakin ajoittain ,koska olen myös palellut. Viime kuukautiset olivat myöhässä pari pvää ja kestivät reilusti normaalia lyhyemmän ajan. Seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa n.10pvän päästä. Ehkäisyä emme mieheni kanssa käytä. Vaikeeta, kun ei mistään mitään tiedä, koska raskautta ei ole kokenut...Mitähän minun kannattaisi tehdä? Olisikohan testin tekeminen tässä vaiheessa turha juttu? Onko liian aikaista? Kertokaa viisaammat ja kokeneemmat.

Joo, kp 27 ja kaksi viivaa testissä. Oireet vähän häipyi tuossa viime viikolla, vaikka rinnat ovat silti olleet kipeät, joten arvelin jo erehtyneeni. Tein kuitenkin testin iltapäivällä, ja näinhän se oli. Olen vähän äimänä. En taida kertoa miehelle ennen kuin olen tehnyt toisen testin huomenna aamupissasta. Kääk...

nyt on tupakki pudonnut siitä puolikkaasta maksi askista 1-2 kpl päivässä ja jää pian kokonaan pois=)))jee onnistuin,ylihuomenna on eka neuvola sitten kun nyt oon 8. viikolla raskaana siis.oireita on kokoaika väsynyt, ja mikään ruoka ei maistu oikeen, kaikki ällöttää, mut jos en syö kokoaika jotain pientä, niin alkaa oksettaan ja heikottaan iha sairaasti=((mut onnellinen olo silti

Heips!

Mulla on nyt kaksi viikkoa ollut seuraavanlaisia oireita (laitan ilmestymisjärjestyksessä..)

-huimaus (meinasin pyörtyä noustessani kerrostalomme portaita ylös...) kp 16
-kuukautiskipua muistuttavia alavatsan vihlaisuja ja nippailuja molemmin puolin vatsaa (kp 16 eteenpäin)
-Hiivatulehdus (kp 15-17)
-yöhikoilu (kp 16 eteenpäin)
-Iltaisin pahaa oloa (kp 20 eteenpäin)
-aivastelu ja nenän tukkoisuus (kp 20 eteenpäin)
-migreeni (kp 32)
-menkat myöhässä (nyt kp 33, kun normaalikierto 29-32)

Sitten tänään.. (kp 33)
-Flunssainen olo ja menkkamaista kipua vatsalla, ei kuitenkaan tunnetta että menkat alkamassa
-Lisäksi vilun tunnetta ja illalla lämpö 36,4 (kun normaalisti 35,5-35,7)

Tein eilen raskaustestin,joka negatiivinen. Voisiko nämä kuitenkin olla raskauden oireita???

Olen ollut nyt ilman e-pillereitä 7 kuukautta, emmekä ole käyttäneet kondomia...
"Ehkäisynä" ollut keskeytetty yhdyntä... Toooosi fiksua :)

Guess80

Tänään tuli sitten selkeä haamu testiin!

Nyt on kp 35/32 ja vielä 31/32 oli ihan puhdas nega. Noin viikko ennen kuukautisten oletettua aloituspäivää alkoi alaselkään tulla menkkamaista kipua aina silloin tällöin. Pari päivää ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa alkoi tulla selkeitä menkka oireita..vatsaa väänsi ja nipisteli mutta oireet olivat kuitenkin erilaisia kun yleensä. Kivut (olivat välillä aika koviakin) tulivat ja menivät miten sattui ja osa oireista oli sellaisia joita minulle tulee vain silloin kun on jo vuotoa (esim. istuminen sattui). Sitten päivänä jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa huomasin että valkovuoto oli muuttunut vähän beigeksi. Tuhrua oli kuitenkin todella vähän ja jatkuu edelleen. Tänään kuitenkin kivut vähenivät huomattavasti.

Mitäs muuta..? Alku viikosta ruoka ei enää maistunut ollenkaan ja olenkin elänyt koko viikon hedelmillä, mehuilla ja salaateilla. Ei ole tehnyt mieli mitään makeaa tai rasvaista, alkoholi ei maistu ja on ollut tosi kylmä mutta samalla kasvot on kuumat.

Toistaiseksi ei sitten olekaan muita oireita.

Pelottavaa! Viime testauksesta noin 3vk (välillä menkat 2vk myöhässä, muttei näin pitkään). Ehkä, ehkä, ehkä tällä kertaa on tärpännyt? 10kk yritystä takana, monta pettymystä sen mukana. Outoja tuntemuksia (niin kuin aina, muttei koskaan näin vahvana)
-Todella kova nälkä, iltaisin pahoinvointi, väsymys, olematonta vuotoa ilmestyi ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, todella oudot unet, seksi alkanut himottamaan paljon enemmän.

Huomenna sitten testaamaan!

Ihan pakko kirjottaa tänne itekkin...monesti on täällä surffailtu ja haettu lisäpotkua mielikuvitusoireille :D no joo, ehkä ne nytkin on sitä. Ainoa mikä todella nyt pistää mietityttää, on nää kipeet tissit :0 normaalisti kipeytyy pari päivää ennen menkkoja ja kipu loppuu päivässä. Nyt on menkkoihin vielä aikaa viikko ja tämä rintojen arkuus alkoi jo toissapäivänä! toinen kummallinen oire on hirveä himo suolakurkkuihin..outoa...ja kaikkia muitakin oireita kyllä on, kun oikein miettii ja rupee keksimään..mutta oliskohan ne pullat nyt kumminkin uunissa. Ei olisi suunniteltu raskaus, mutta tervetullut...ei pitäis käydä täällä ollenkaa ku keksii taas miljoona oiretta lisää :D plussaonnea kaikille jänskäilijöille!

Hei kaikille,minulla oli plussa testissä 6.5 kp 36/30-35. Yrityskerta oli toinen.Plussa oli sikäli pieni yllätys, koska mulla ei ollut juurikaan mitään oireita ennen sitä. Ekassa yrityskierrossa sitäkin enemmän-luulen, että pää ja toiveet tekivät silloin tehtävänsä.
Tässä meikäläisen oireet:

-viikko oletetusta hedelmöityksestä kovat menkkamaiset vatsakivut (ilman mitään vuotoja)
-1,5 viikkoa ennen oletettuja menkkoja suuri halu syödä suolaista ja ihme yhdistelmiä. Söin fetaa, oliiveja ja salamia sekaisin. Söin myös aromisuolaa lusikalla! (tässä vaiheessa kävi mielessä pieni epäilyksen vaihe)
- nännit tuli tosi aroiksi
- vähän ennen menkkoja rinnat kiinteyty ja kipeytyi
- lämmöt koko ajan koholla

Plussapäivänä
- valkovuoto alkoi (ei erityisen paljon)
- rinnat suureni yhdessä päivässä, tulivat entistä kipeämmäksi

Plussasta lähtien alavatsakivut ja palelu. Kova nälkä ja jano koka ajan.

Olen hyvin kiitollinen ja onnellinen, en silti vielä uskalla iloita täysillä. Olen lukenut niin paljon kohdunulkpuolisista, tuulimunista ja keskenmenoista......Tänä aamuna herätessä ei rinnat olleetkaan enää niin kipeät ja arat? Nytkö alkaa tämä jännitys onko kaikki hyvin?

Minulla on ollut jo jonkin aikaa viiltäviä kipuja alavatsassa, pahempia kun menkkakivut. Aivan järkyttävä kipu, mutta ei kestä kovin kauaa.
Palelen myös paljon ja usein. Koko ajan oltava jotain lämmintä päällä.
Maha on mennyt sekasin. Jopa jäätelöstä.
Aamusin kun herään mulla on kamalan kuuma, hikoon enemmän kun normaalisti. Ulos mennessä hetken päästä tulee vilu.
Päästä on huipannut pariin otteeseen. Tuntuu että päässä alkaa vaan heittämään.
Olen jatkuvasti väsynyt. Vaikka nukkuisin koko päivän, olen silti väsynyt.
Tosi paljon mielialavaihteluja. Välillä olen onnellinen, välillä hermo kireellä, välillä surullinen, mietteliäs, väsynyt.
Rinnat ovat kipeytyneet, ja niistä on tulleet painavammat.
Välillä tulee sellainen olo että on kamala jano. Juon ja paljon, mutta se ei auta.

Toivoisin että te voisitte sanoa, että saattaisiko nämä oireet johtua siitä, että olen raskaana. Arvostaisin sitä paljon, sillä olen hieman tietämätön.
Kiitos.

Nyt en kyllä tiedä onko hupsansaa päässyt käymään. Pariin otteeseen ollu näitä "kuvitteluja" ja yks km ennen joulua takana. Oireet voi vaan viitata niin moneen muuhunki asiaan mutta kun yhteen näitä laittaa niin aina google antaa näitä raskaussivustoja :)

Pari viikkoa sitten oli menkat myöhässä ja rinnat oli aivan mielettömän kosketusarat, rintaliivejä ei voinut pitää kun koski niin mielettömästi. Yleensä ei mitään ongelmaa. Muutenkin oli aika voimakasta menkkaoireilua. Sitten alkoi menkat ja kesti viikon, vuodon määrä oli vaihtelevaa. Vuoto loppu ku seinään viikko sitten keskiviikkona.

Sen jälkeen ollu jatkuvaa väsymystä, voi tosin johtua töistä kun ollut pientä hässäkkää. Koko ajan palelee, sisällä 24 lämmintä ja päällä on college, fleece ja fleecevuorinen työliivi. Janottaa jatkuvasti, yleensä juon vissyä tai soodavettä, viikonlopun jälkeen on tökkinyt, ei tahdo vissyt mennä kurkusta alas. Lauantaina oli joku ihan käsittämätön heikotuskohtaus.....ei ollut kylmä eikä kuuma, mut poikaystävän mukaan olin ihan kiehuvan kuuma, ei voinu olla vieressä ku hikeä alko pukata pintaan. Sängyssä makasin ku jalat ei kantanu eikä pää tahtonu kestää pystyssä. Tätä kesti noin tunnin verran ja sen jälkeen olin elämäni voimissa, ihan yhtäkkiä naps noin vaan :/

Niin, ja tuossa viime viikon lopulla heräsin keskellä yötä 2,5 tunnin unien jälkeen johonkin levottomaan uneen sekä hirveään janoon, vessahätään ja hikoiluun. Sen jälkeen ei uni tullut kuin tunti ennen kellonsoittoa. Pissa haiskahtaa voimakkaammalle kuin yleensä, valkkista tulee vaihdellen, mut enemmä ku yleensä.

MITÄ TÄÄ ON??? Vauvaa salaisesti toivon, poikaystävän mielipidettä en tiiä kun on aika tuore juttu eikä olla vielä niin isoista asioista puhuttu. Tosin miun tuurilla tää on jotain ihan muuta :( oireetkin kun voi yhdistää NIIIIIIIN moneen muuhun asiaan kuin raskauteen.

Kellään samanlaisia fiiliksiä???

Yhteistyössä