Ensisänky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luppakorva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Luppakorva

Uusi jäsen
09.11.2005
9
0
1
Kysyisin kokemuksia/ mielipiteitä vauvan ensisängystä.

Meillä on vielä vauvansänky hankkimatta - onneksi ei ole vielä kiire. Mutta olemme kahden vaiheilla;pinnasänky vai kehtotyyppinen? Juuri kenelläkään tutulla ei ole ollut erikseen aivan pienelle vauvalle kehtoa/ensisänkyä. Moni on sitten äp-laatikon laittanut pinnasänkyyn. No, saisimme perintörottinkisen vauvasängyn, mikä kaipaisi fiksaamista. (laidat rottinkia, korkea, verhotangon saa laitettua) Kannattaako ottaa vai jättää? Onko kätevä vai hankala?

Vauva ei mahdu kun parikuukautta siihen, mutta kyllä mä ottaisin. Meillä on 1800-luvulta oleva peröntökehto jossa tytöt on nukkuneet päiväunia yöt olleet kainalossa kunnes jättivät tissittelyn ja siirtyivät pinnasänkyyn 6 kuisina.

Meillä on jokaisella lapsella ollut meidän vanhempien vanhat kehdot ensisänkyinä!
Ollaan siirretty tavalliseen pinnikseen kun ovat alkaneet kääntyillä, kun kehdoissa nuo laidat on aika matalat että pelkään laspen tippuvan.

Meillä esikoinen nukkui ihan pinnasängyssä ja kuopus alkuun äp-laatikossa, mutta saatiin kehto ja siinä nukkui melkein 6kk ikäiseksi asti....vieläkin mahtuisi siinä nukkumaan, on niin iso tuo kehto, mutta laidat on jo liian matalat.

Meillä on kanssa sellanen rottinkinen ensisänky. Mä oon ite siinä nukkunu vauvana ja meidän jokainen lapsi. Tälle tulokkaalle laitetaan se pinnasänkyyn ja se saa nukkua siinä ekat 2-3kk.. Siihen kuuluis kyl sellanen jalkaosa mut tilan puutten vuoksi laitetaan se pelkkä koppaosa pinnikseen..

=) Siis korjauspuuhiin tässä lähdemme. Kukaan teistä ei ainakaan antanut negatiivista palautetta ensisängystä, joten pinniksen hankkiminen saa odottaa ja meidon pimpula tuutii ensin kopassa. Sänky on ollut meidän suvussa ensin omalla äidilläni ja viimeksi 28v sitten veljelläni. Harmittaa, että vanhaa kopanreunusta ja verhoa ei löydy mistään. Tässä ihan herkistyy!

Yhteistyössä