Entäs jos en jaksa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
Saako äiti/puoliso/ystävä/miniä lopettaa jaksamasta. Minä olen niiin loppu tähän ikuiseen venymiseen aina kaikki on vain vailla jotakin. Minä se vaan jaksan ja jaksan ja kaikki ihmettelevät että sinä se vaan jaksat. Mitä tapahtuu jos en jaksa??????

- Minulla menee tänään pidempään töissä!
- äiti, saanko sitä ja saanko tätä, vie minut kaverin luo, mitä ruoaksi?
- Voitko käyttä minua kaupassa kun minulla ei ole autoa?
- Voitko leipoa meidän tytön synttäreille kun minä en millään ehdi?
- Työkaverin perhe tulee kulta meille lauantaina, siivoatko, teetkö ruoat ja tietenkin olet hyvällä tuulella vieraille!
- Voiko meidän lapset tulle teille perjantaina yökylään kun ei olla pariin viikkoon missään käyti?

- Minulla menee tänään pidempään töissä!
Selvä. Jätän vähän kotitöitä sinullekin.

Nämähän hoituvat, vaikka ovatkin ärsyttäviä. Josko kaveri voisi tulla teille.

Juuri tänään en voi. Voisin tuoda sinulle tarvitsemasi jos vahdit lapsia sen aikaa.

Mielelläni. Tarvikkeineen 30 euroa.

- Työkaverin perhe tulee kulta meille lauantaina, siivoatko, teetkö ruoat ja tietenkin olet hyvällä tuulella vieraille!
Ööö. En. Siivoa ja tee ruokaa, niin olen paremmalla tuulella.

- Voiko meidän lapset tulle teille perjantaina yökylään kun ei olla pariin viikkoon missään käyti?
Valitettavasti ei tällä kertaa. Katsotaan joku toinen viikonloppu.

Jos vastaat noihin kyllä, oot ihan ite vastuussa siitä. Kukaan ei ole luvannut leipoa sun puolesta. Kukaan ei ole luvannut teille yövieraita sun puolesta.

Sä olet aikuinen ihminen. Sä olet vastuussa omasta jaksamisestas. Vastaa EI. Ei, meille ei voi tulla yökylään, katsotaan joku toinen kerta. Ei, en ehdi leipoa, toivottavasti löydät jonkun toisen auttamaan. Ei, en ehdi heittämään, mene bussilla. En voi käyttää kaupassa, mene bussilla, ota taksi, kysy jotain toista.

EI, minä en nyt jaksa.

Sinuna laittaisin noille tekstarin, että hakekaa lapset hoidosta, laittakaa, tehkää ja olkaa, tämä mamma menee nyt vähän paikalliseen.

On ihana auttaa ja olla mukana toisten ihmisten elämässä jos tekee sen omasta halustaan ja voimiensa rajoissa. Jos oma halu ja voimat loppuvat se on silkkaa typeryyttä.

[QUOTE="vieras";25638397]- Minulla menee tänään pidempään töissä!
Selvä. Jätän vähän kotitöitä sinullekin.

Nämähän hoituvat, vaikka ovatkin ärsyttäviä. Josko kaveri voisi tulla teille.

Juuri tänään en voi. Voisin tuoda sinulle tarvitsemasi jos vahdit lapsia sen aikaa.

Mielelläni. Tarvikkeineen 30 euroa.

Ööö. En. Siivoa ja tee ruokaa, niin olen paremmalla tuulella.

Valitettavasti ei tällä kertaa. Katsotaan joku toinen viikonloppu.[/QUOTE]

Tässä tulikin hyvät mallivastaukset :) Tuohon viimeiseen ehkä vastaisin itse, että mielellään, jos meidän lapset vastaavasti pääsevät yökylään heille seuraavana viikonloppuna. Ja seuraavaa kertaa kaverin lapsia ei oteta yöksi ennen kuin vastavuoroisuus on toteutunut.

Saat lopettaa!Mä olin aikanaan se joka teki kaiken toisten mieliks,ettei vaan kukaan pahottais mieltään,tein niin pitkään että tuli karu loppu sille kaikelle,mä uuvuin täydelliseti ja vielä tänä päivänäkin maksan sitä velkaa itelleni..

Kiitos ihanista vastauksista! Nyt on PAKKO ottaa itseään niskasta kiinni ja suhteiden loppumisen uhallakin muiden vaatimuksille on tehtävä LOPPU! Lapset toki rakkaudella hoidan, mutta hekin voivat jo osallistua kun 2 jo koulukasta! Kaikki vaan olettaa että nyt kun olen kotona 3v:n ja vauvan kanssa niin olen vissiin jotenkin lomalla, joudan paremmin kuin töissä käydessä. Jooo-o työpäivä on 8tuntia, kotiäitinä 24/7!

Yhteistyössä