Entäs jos mä en osaakaan hoitaa vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras
Suuret on murheet tälläkin kahden lapsen äidillä :ashamed:

Mutta entäs jos mä en enää muistakaan, että miten tavallisia vauvoja hoidetaan? Osaanko mä olla vaan niin, että en ole lähtemässä polille heti kun vauva vähän lämpöilee tai voi huonosti? Osaako sitä vauvaa hoitaakaan, jos ei sitä tarvitsekaan vahtia koko ajan, mittailla lämpöä ja vatsaa, ja sekoitella liemiä ja litkuja ja juosta lääkärissä kaikesta mahdollisesta.

Mitäs sitten, jos tällä kertaa minä saankin hoitaa sitä kotona, eikä ole sairaalaa ja lääkäreitä ympärillä? Entäs jos mä en osaakaan enää asennoitua siihen, että mitä se tavallisen, terveen vauvan kanssa eläminen oli?

:| :ashamed:

Tänään vasta mä tajusin ekan kerran, että ei kaikkien lasten kanssa tarvi olla juoksemassa heti lääkäriin tai sairaalaan, jos on pientä lämpöä :ashamed: Ei ollut tullut aikaisemmin edes mieleen, että normaalisti lapsen kanssa voi olla vaan ihan rauhassa kotona monta päivää, ennen kun tarvii soitella poleilla tai edes terveyskeskukseen :| Toinen muksuista kun taas ei ole "ikinä" kipeä, niin ei ole senkään puolesta tullut mietittyä..

Jännittää kyllä paljon enemmän, kuin edes ennen esikoisen syntymää :ashamed:

Mie tuumin asian niin, että eihän se loppujen lopuksi voi mittään ruudinkeksijän hommaa olla se tavallisen (tahi ei tavallisen) vauvankaan hoitaminen, kun meitä enemmän tai vähemmän tavallisia kuitessii täällä maapallolla hengaa miljardeittain - että kai sitä ihekin pärjää, kun kerran muutkin on pärjänneet :D

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Tänään vasta mä tajusin ekan kerran, että ei kaikkien lasten kanssa tarvi olla juoksemassa heti lääkäriin tai sairaalaan, jos on pientä lämpöä :ashamed: Ei ollut tullut aikaisemmin edes mieleen, että normaalisti lapsen kanssa voi olla vaan ihan rauhassa kotona monta päivää, ennen kun tarvii soitella poleilla tai edes terveyskeskukseen :| Toinen muksuista kun taas ei ole "ikinä" kipeä, niin ei ole senkään puolesta tullut mietittyä..

Jännittää kyllä paljon enemmän, kuin edes ennen esikoisen syntymää :ashamed:
Mä voin vaan kuvitella, itsellä kun perusterveitä lapsia. Varmaan se on aluksi tois outoa, mutta kyllä siihen varmaan tottuu. Uskon kyllä että sulla pyörii monenlaiset asiat mielessä.

Vähän samanmoiset ajatukset täällä...Tai ei mua se hoitaminen, esikoisen vauva ajasta on niin vähän aikaa, ja luulen et sujuu helpomminkin kun esikoisella. Ei oo kaikki enää uutta. Mutta entäs jos mä en pärjää kahden kanssa! Ukko on niin vähän kotona, ja oon tosi huono apuakaan pyytään. Semmoset pienet asiat vaivaa eniten, kaupassa käynti, esikoisen rutiinit, miten ne sujuu sitten...

Huoh... :ashamed: Mutta ei auta, kyllä minäkin jos kerta muutkin! :D

Sulla on kuitenkin jo vauvoista niin paljon kokemusta,että ihan varmasti osaat hoitaa vauvaasi. Itse en tiennyt vauvojen hoidosta juuri mitään, kun omani sain, ja niin vaan hoitaminen sujui ongelmitta. Ehkäpä meillä äideillä on se äidinvaisto aika vahvana olemassa.
Onnea sulle vauvan odotukseen ja synnytykseen :flower:

Yhteistyössä