Enterorokko + iho-oireet.. apuja kyselen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anve
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

anve

Aktiivinen jäsen
01.05.2010
2 842
0
36
Meil 8kk ikäisellä ilmestyi viikko sitten Pe suun ympärille punaisia näppyjä, La alkoi pimppi pinoittaan ja Su huomasin poskien limakalvoilla valkoisia peitteitä. Peitteitä ei enään muutamaan päivään ole ollu eikä rakkuloita (ainakaan vielä ole ollu käsissä/jaloissa).
Nyt on ongelmana pimpin punoitus. Alkuun ihottuma oli vain punoitusta laiton talkkia (ku ajattelin sen johtuvan uudesta vaippamerkistä + vaippa vanhaan tuttuun), sit tuli ikään kuin punaisia pieniä finnejä jotka kuivuivat ja tuli kuiva hilseilevä ihottuma. Iho oli jo paripäivää parempi kunnes tänä aamuna huomasin ikään kuin vesikelloja/rakkuloita.. oon laittanu perunajauhoja.
Entisestä kokemuksesta tytöllä iho-ongelmat vain pahenevat rasvoista (pepanthen/sinkkivoiteet). Nyt laiton kuitenkin ensin pantysonia ja odottelimme sen imeytymistä ilman vaippaa..

eli kauan teil on iho ongelmat kestäneet ja jos on ollu vaippa-alueen ihottumaa ni onko ollu pempussa vai pimpissä / sekäettä? vai onko tämä ihottuma jotain ihan muuta?

Pimpin punoitus ei näytä lasta itseään haittaavan, ei ole kipeän oloinen. Vaippaa olen vaihtanu normaalia useammin nyt ettei pissa/kakkavaippa pääsisi entisestään ärsyttämään ihoa

meillä sairastettiin entero, ku poika oli just tuon 8kk. Hänellä ei ainakaan ollu rakkuloita vaippa-alueella, vaan suussa, vatsassa, käsissä ja jaloissa, joissa lähinnä varpaissa, jalkapohjissa ja sormissa. Kannattaa ehkä kysyä neuvolasta tai viedä suoraan lääkärille näytille, koska toi voi olla jotain muutakin. Meillä entero oli tosi ärhäkkä ja lasta kyllä vaivasi, oli tuskainen, ei pystynyt nielemään, oksenteli ja kuume korkea, joten jotenkin tuntuu, et teil vois olla myös jostain muusta kyse.

Mä kysäisin tk:sta jo tuossa viime viikolla ni sanoivat et on ollu myös iho-oireita vaippa alueella.. mut sit sitä en kyl hoksannu kysyä et pitäiskö ne oireet olla edessä vai takana.
Pitää aamulla kattoa et miltä näyttää ja soitella terkkarille (tosin riippuu siitä et kuka terkkari sieltä vastaa et osaako sanoa juuta tai jaata).

[QUOTE="vieras";21928147]Meidän 2v sairasti juuri tuon rokon...pyllyyn tuli jonkun verran näppyjä..hävis vajaassa viikossa[/QUOTE]

oliko edessä ollenkaan? Ku mua ihmetyttää tuo et nuita näppyjä ei ole pyllyn puolella..

Voisko tuo olla hiivaa tai sientä tms? ku tosiaan suu oli normaalia punakampi mut niitä valkoisia peitteitä en nähny ainakaan muualla kuin poskien limakalvoilla.. vatsa tytöllä on löysällä, mut se on normaalistikki löysähköä mut ei kuitenkaan ripulia.

Soitin neuvolaan ja kysyin neuvoa sieltä ei osattu sanoa muuta kuin että loppuviikosta näytille jos ei helpota.
Mietin jo märkärupea, mut ei ole kivulias.. aattelin kyl et tämän päivän voisin katella ja jos huomen aamulla ei ole parempi ni soitan lääkärille päivystysajan.
Th:n mielestä ei ois kuitenkaan hiivaa, koska on nuita rakkuloita

Meidän tytölle tuli aika lailla samanikäisenä enterorokko. Oli hyvin selkeä tapaus, ei käytetty edes lääkärissä. Vaippa-alueen punoitus ja rakot kesti varmaan kaikkiaan pari viikkoa. Vaippaa vaihdettiin usein ja annettiin olla ilman vaippaa, että pissi (ja kakka) ei pahentaisi tilannetta.

Meidän tytölle tuli aika lailla samanikäisenä enterorokko. Oli hyvin selkeä tapaus, ei käytetty edes lääkärissä. Vaippa-alueen punoitus ja rakot kesti varmaan kaikkiaan pari viikkoa. Vaippaa vaihdettiin usein ja annettiin olla ilman vaippaa, että pissi (ja kakka) ei pahentaisi tilannetta.

oliko teil se punoitus koko vaippa-alueella vai vain takana? Ku mua silleen hämää tässä et meil se punoitus on vain edessä, eikä ollenkaan takana

Yhteistyössä