Enteroviruksen aiheuttama aivokalvon tulehdus

Meillä on kaksi lasta, toinen sairastui enteroon, ja mä kans. Mies ja toinen lapsi ei sairastunut. Mutta ei meillä mitään aivokalvontulehdusta tullut.
Alkuun kauhea kuume 1-2 pv korkea yli 39 kuume. Sitten näppylät/rakot jalkoihin. Käsiin ja jalkapohjiin. Niistä kärsittiin viikko, nyt on kesimisvaihe menossa.
Mulle nousi kuume myös, rakkulat ja näpyt tuli kämmeniin ja jalkapohjiin. Edelleen kesii iho. Jalkapohjat on siinä mallissa nyt että kanta-astuminen sattuu!

ootko kuullut jossain tulevan jälkitautina aivokalvontulehdusta?

hui voiko siitä seurata vielä aivokalvontulehduskin??? meillä pojalla oli näppyjä suun ympärillä ja kuumetta 4päivää, itsellä patteja nielussa ja näpyt kämmenissä, kova kuume laski viime yönä. ihan kamala tauti, otin sirdaludia 4mg jotta nukahdin eilen päivällä, olo oli ihan sietämätön. poika jaksoi paljon paremmin mutta oli syömättä, ehkä oli patteja kurkussa hänelläkin..

Niin toi enterorokko ei varsinaisesti liittynyt siihen aivokalvontulehdukseen. Vaan oli lisätty omana erillisenä kysymyksenä kun kuitenkin oli kyse enteroviruksista. Tiedän että enteroviruksia on lukuisia ja aivokalvontulehdusta aiheuttaa eri virus mikä rokkoa. Mutta olen kuullut että nää virukset riehuu samoihin aikoihin ja perheissä saattaa olla osalla aivokalvontulehdusta ja osalla rokkoa.

Meillä oli, pojalla ja itselläni. Kuume ei noussut korkeaksi mutta päänsärky oli jotain kamalaa. Ja niskaa ei saanut taivutettua. Olo oli kuin pahemmanlaatuisessa kankkusessa, pienikin ääni sai pään melkein nräjähtämään. Pahin meni ohi kolmessa päivässä. Oikeastaan muita oireita ei ollut kuin päänsärky ja lievä pahoinvointi.

Itseasiassa mä kuulin tapauksesta, jossa lapsi oli ensin sairastanut enterorokon ja sit sai jälkitautina virusperäsen aivokalvotulehduksen... Ja nyt syyskesällä sattu...

[QUOTE="vieras";22226960]Itseasiassa mä kuulin tapauksesta, jossa lapsi oli ensin sairastanut enterorokon ja sit sai jälkitautina virusperäsen aivokalvotulehduksen... Ja nyt syyskesällä sattu...[/QUOTE]

No enterohan on virus..

Yhteistyössä