Entinen on nykyinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaan sävy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaan sävy

Vieras
Missä menee soveliaisuuden raja ystävyydessä ex-puolison kanssa? Mies on avoliitossa kanssani, ja meillä on lapsia. Miehen ex on toistaiseksi lapsettomassa avoliitossa tahollaan. Heidän erostaan on useita vuosia aikaa.

Onko esim. ok laittaa exälle viestiä perään ja kiitellä erinomaisesta asiakaspalvelusta (ex siis asiakaspalvelutyössä) ja kysellä erikseen, koska ex mahdollisesti on työvuorossa, jos miehellä on asiaa kyseiseen paikkaan? Kehaista exän kuvaa, jonka on nähnyt jossain tyyliin, että kerrankin jotain kiinnostavaa katseltavaa... Entäpä valitella viestissä, ettei ole ketään kaveriksi erääseen tapahtumaan ja pohtia, ottaako seuralaispalvelun kautta naisen(!) tai miehen, vaikka oma avovaimo hoitaa kotona yhteisiä lapsia? Sopia monilla tekstareilla mihin aikaan toinen soittaa toiselle, onko toinen silloin töissä/hereillä jne...

(Ja kyllä, luin miehen puhelimesta tekstarit kyseisen exän kanssa. Mulla ei oikeastaan ole juuri mitään menetettävää, joten siksi tein noin. Mies saisi koska tahansa lukea viestit omasta puhelimestani ja s-postista ilman, että mun tarvisi sensuroida sieltä mitään.)

Mies puhuu exän kanssa puhelimessa noin kerran viikossa tai kahdessa - tämäkin selvisi puhelimen lokitiedoista - joskus on ollut kuukauden tai kahdenkin tauko. Puhuvat aina niin, että mies on joko töissä, kotimatkalla tai terassilla, kun mä nukutan lasta. Enkä usko, että heillä mitään fyysistä olisi, noita muutamia kohtaamisia satunnaisesti kaupassa/tapahtumissa tai naisen työpaikalla lukuun ottamatta, mutta melkeinpä henkinen pettäminen satuttaa enemmän. Nainen ilmeisesti ihan onnellinen omassa liitossaan, mutta joku tarve hänellä on kertoa asioitaan yhä miehelleni. Turha kai mainita, että liittomme on melko huonossa jamassa enkä oikein jaksa uskoa, että kaikkien niiden mukavien sanojen sanominen exälle nykyisen puolison sijaan paljonkaan auttaa asiaa.

Mitä täällä on tullut palstailtua, niin suurimmalle osalle kai tuo on ok, eikä tuossa ole mitään pahaa, ja olet nipo kahlitsija kun et tuota suvaitse. Lisäksi on järkyttävää että olet lukenut miehesi viestit.

Mutta itse en tuollaisessa suhteessa olisi, ei olisi hyväksyttävää käytöstä meidän suhteessa siis. Ei säädetä sivuille, vaan kunnioitetaan toisiamme ja suhdettamme.

Mitä täällä on tullut palstailtua, niin suurimmalle osalle kai tuo on ok, eikä tuossa ole mitään pahaa, ja olet nipo kahlitsija kun et tuota suvaitse. Lisäksi on järkyttävää että olet lukenut miehesi viestit.

Mutta itse en tuollaisessa suhteessa olisi, ei olisi hyväksyttävää käytöstä meidän suhteessa siis. Ei säädetä sivuille, vaan kunnioitetaan toisiamme ja suhdettamme.

PEESI.

Jos mahdollista pelasta liittosi NYT.
Jotakin on menossa pieleen ja te kaksi tiedätte mikä se on. Korjatkaa välinne, olette aikuisia ja jos haluatte yhdessä elää, kannatta hoitaa asia kuntoon.
R A K K A U T T A:heart:

Iso kiitos ihan jo näistä kahdesta vastauksesta. Olinkin ajatellut ottaa asian puheeksi nyt viikonloppuna. Mulla ei ole hyvä olla, tuskin miehelläkään on. On surullista, että olen itse näin onneton ja mieskin tuntee mua kohtaan enemmän pahaa kuin hyvää. En tiedä löytyykö rakkautta enää tarpeeksi, mutta parempi tehdä päätös erosta mahdollisimman pian kuin katkeroitua ja alkaa vihaamaan toisiaan.

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Voi kuulostaa oudolta, mutta minusta on parempi erota vielä,ennen kuin tulee paljon selvitettäviä asioita. Jos on niin että todella haluatte olla erikseen...mitä kyllä epäilen.

Uskon, että kun olette jutelleet asioista oikeilla nimillä ymmärrätte että teidä rakkautenne eteen voisi kuitenkin vielä tehdä töitä.

Vanhaa on joskus parempi hoitaa, kuin alkaa ihan uutta.

Ei tuollainen todellakaan ole sopivaa käytöstä. Jos kumppanisi ei voi tehdä asioita sinun kuultesi ja nähtesi, Eikä tuollasta ole soveliasta tehdä oman kumppanin läsnäollessa.

Uusimmat

Yhteistyössä