Entinen pomo ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nini"

Vieras
Olin n.puolitoista vuotta eräässä ison konsernin alaisuudessa toimivassa pienemmässä palvelussa, äkisti sain paremman työtarjouksen jonka otin vastaan ja vaihdoin viikon varoitusajalla työpaikkaa. Entinen pomo oisi halunnut mun jatkavan edellisessä työpaikassani ja sanoi että hänen alaisuudessaan töitä on varmemmin tarjolla, päätin kuitenkin vaihtaa työpaikkaa. Olin saanut entisen työpaikkani ansiosta henkilökunta kortin(ravintola.fi) joka on henkilökohtainen, eli siinä on minun nimeni sekä allekirjoitukseni, ja nyt ent.pomo vaatii sen takaisin, onko se normaalia? sitä ei kuitenkaan voi antaa seuraavalle työntekijälle, luultavasti pistettäis vaan palasiks. meneekö firma konkurssiin jos pääsen pariin baariin ilmaseks ja euron halvemmat juomat??!! tiedän tapauksen jossa korttia ei vaadittu vaikka työt ois loppuneetkin. ja kyseessä siis sama kortti. +entinen pomoni ei ole lähettänyt minulle työtodistusta vaikka sen noin kk sitten olen pyytänyt. voinko pimittää henkilökuntakorttia kunnes saan todistuksen? tai voinko mitenkään saada molemmat?

et sä ole enää henkilökuntaa, niin ei sulle edutkaan kuulu. en alkais todellakaan tuollaisesta narista, mieti nyt, kyseessä joku kortti jolla saat euron halvemmat juomat.. kaatuuko sun talous siihen, et kannattaa alkaa vänkäämään.

Eiks tuon kortin saa kuka tahansa eli voit anoa itsellesi uuden kortin?

Työtodistusta vaan pyydät kauniisti uudelleen. Kyllä se on saatava, mutta usein vaatii vähän potkintaa. Eli muistuta, muistuta!

No työtodistus on lakisääteisesti pakko kirjoittaa, eli siinä ei ole mitään ongelmaa.

Kuten kaikki jo täälä sanoivatkin, luonnollisesti menetät henkilökuntaedut, kun lakkaat olemasta henkilökuntaa. Jos haluat toimia väärin, niin helpoin tapa pitää kortti, on ilmoittaa, että olet hukannut sen, etkä siksi voi sitä palauttaa. En kyllä itse ikinä lähtisi tekemään tuollaisia typeryyksiä, koska mulle ainakin korttia paljon arvokkaampaa, olisi pitää kontaktit kunnossa. Sitä ei ikinä tiedä, koska työhaastattelussa tuleva työnantaja pyytää lupaa saada soittaa entiselle työnantajalle kysyäkseen jotain sinusta tms. Mihin muka oikeesti tarvit jotain korttia, jolla saa euron alennusta? Herää nainen!

Yhteistyössä