Entiset koulukiusatut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti harmissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti harmissaan

Vieras
Tyttäreni kärsii yksinäisyydestä. Hänellä ei koskaan ole ollut ns. bestistä. Tyttö on mielestäni tasapainoinen ja empaattinen. Entisessä koulussa ei ollut bestistä eikä nykyisessä. En ymmärrä mikä piirre tytössä on, että häntä ei haluta parhaaksi kaveriksi. Sydän särkyy tytön puolesta on niin paha mieli. Tyttö on nyt 12 v. Riitoja hänellä ei ole kavereiden kanssa.

Olen itse entinen koulukiusattu. Nykyisin mulla on jo paljon kavereita, mutta kyllä jonkinlaiset arvet eristämisestä jäi.

Te entiset koulukiusatut. Kuinka teillä kaveriasiat meni myöhemmin? Olisko mitään kannustavaa ajatusta?

Mitä tyttö harrastaa? Voisiko aloittaa jonkun uuden harrastuksen mieleisessä lajissa? Pienessä ryhmässä on helpompi tutustua uuteen kaveriin eikä mukana ole koulun ryhmäpainetta. Kokeilkaapas tuota niin jos se paras kaveri löytyisi sieltä, koulu ei aina se paras paikka saada ystäviä jos on kiusattu.

Mulla ei ole koskaan ollut ns. bestistä, eikä kovin paljon ystäviä/kavereitakaan. En tiedä johtuuko kiusaamisesta, vai olenko kertakaiken vaan niin tylsä erakko, että viihdyn itsekseni.
Tämä ei ole kyllä mua vaivannut ikinä, nyt vasta hiukan ajattelin asiaa kun kysyit.

Yhteistyössä