Epäilen, että mies pettää (taas) : (

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja life
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
turha kai sitä on etukäteen päättää? Eiköhän tilanne vaadi sitten rauhaisaa pohdintaa ja pariterapiaa jne.
Olen tosiaan vammaisen lapsen omaishoitaja ja tukiverkkoa ei ole, niin kyllä asiat pitää hoitaa järjellä, vaikka ero tuleekin on tärkeää, että vanhemmuus jaetaan jatkossakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Prkl:
Mä kysyn samaa kuin aiemmat: mitä teet, jos saat miehen kiinni pettämisestä? Jos et aio lähteä, niin turha asiaa on edes vatvoa ja miettiä. Anna olla ja ota asenne, että tällaista elämä on.

Aina ei ole voimia lähteä tai päättää suhdetta vaikka haluaisikin. Jatkuva pelko syö voimaa ja itsetuntoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaviskaa petturit!:
Hakea prepaid liittymä, laittaa jotain hempeää viestiä salaisesta ihailijasta ja katsoa mitä tulee takaisin.

toi oli kyl tosi hauska.. pitäiskö testata.. onko mies ok jos vastaa et kuka sä oot?? ja jos vastaa et hei rakas ni sit on petturi??

Alkuperäinen kirjoittaja Jenni:
Mä kysyn samaa kuin aiemmat: mitä teet, jos saat miehen kiinni pettämisestä? Jos et aio lähteä, niin turha asiaa on edes vatvoa ja miettiä. Anna olla ja ota asenne, että tällaista elämä on.

Aina ei ole voimia lähteä tai päättää suhdetta vaikka haluaisikin. Jatkuva pelko syö voimaa ja itsetuntoa.

Tämä on asia jota mä en voi ikinä käsittää. Meillä jokaisella on vain yksi elämä eikä kukaan muu voi meitä "pelastaa". Jokainen huolehtii loppuviimein itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan. Kukaan ei tee päätöksiä meidän puolestamme eikä laita esim. eroa vireille. Jokaisen on hoidettava itse ne vaikeatkin asiat. Jos ei ole voimia päättää suhdetta, niin silloin on vain opittava elämään sen suhteen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
turha kai sitä on etukäteen päättää? Eiköhän tilanne vaadi sitten rauhaisaa pohdintaa ja pariterapiaa jne.
Olen tosiaan vammaisen lapsen omaishoitaja ja tukiverkkoa ei ole, niin kyllä asiat pitää hoitaa järjellä, vaikka ero tuleekin on tärkeää, että vanhemmuus jaetaan jatkossakin.

Mä voisin melkein sanoa, että teidän suhde kaipaisi nyt rauhaissaa pohdintaa ja pariterapiaa, jne. Itse tosin sanoit, ettei mies suostu keskustelemaan... Menkää pariterapiaan jo nyt, koska sinun epäilytkään ei vaikuta mun mielestä ihan normaaleilta. Vaikuttaa siltä, ettet ole antanut aiempia tapahtumia anteeksi ja kiusaat lähinnä itseäsi ja miestä vanhoilla asioilla...

Alkuperäinen kirjoittaja life:
Ja viime kerrasta onkin sitten jo 6v, mutta alkaa kylmä hiki nousta pintaan taas..

Tällä kertaa ei pitäisi olla syytä paniikkiin, kun tiedät että vastaavasta tilanteesta voi selvitä, ja arki voi jopa palautua toimivaksi? Voit nyt rauhassa miettiä missä rajat kulkee, ja millaista sinun elämäsi olisi ilman miestä. Pettävästäkin miehestä voi olla hyötyä sinulle ja lapselle.

Miestä kannattaa tietenkin pakottaa keskustelemaan suhteen rajoista ja ehdoista, mutta vasta sen jälkeen kun olet miettinyt vaihtoehdot valmiiksi. Parisuhdeterapia on kova sana jos keskustelu ei muuten onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Miestä kannattaa tietenkin pakottaa keskustelemaan suhteen rajoista ja ehdoista, mutta vasta sen jälkeen kun olet miettinyt vaihtoehdot valmiiksi. Parisuhdeterapia on kova sana jos keskustelu ei muuten onnistu.

Kannattaa siis olettaa että mies on pettänyt ainakin ajatuksen tasolla, koska se ei ole mitenkään epätodennäköistä. Ei vain siksi että on tapahtunut ennenkin, vaan koska hän on mies.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenni:

Tämä on asia jota mä en voi ikinä käsittää. Meillä jokaisella on vain yksi elämä eikä kukaan muu voi meitä "pelastaa". Jokainen huolehtii loppuviimein itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan. Kukaan ei tee päätöksiä meidän puolestamme eikä laita esim. eroa vireille. Jokaisen on hoidettava itse ne vaikeatkin asiat. Jos ei ole voimia päättää suhdetta, niin silloin on vain opittava elämään sen suhteen kanssa.

Ei se vaan aina ole niin helppoa, kun itsetunto on nolla. Ehkä et itse ole ollut sellaisessa tilanteessa, joten et ymmärrä, mutta minä ja monet muut olemme. Eikä se ole yhtään helppoa. Meistä kukaan ei varmaankaan mitään pelastajaa odota, vaan siitä viimeistä varmuutta, että päätös varmasti on sitten oikea kun sen tekee. Ehkä me tälläiset ihmiset vain emme tee hätiköityjä päätöksiä, vaan keräämme kaiken varmuuden ja tiedon, ennenkuin teemme mitään. Joskus eroa tehdessä voi mennä useampi vuosi, että pääsee irti.

Yhteistyössä