Epäkypsä > Käynnistys Lähestyy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voih

Vieras
Nyt on oma tilanteeni niin että kohdunsuu on epäkypsä(kohdunsuu ylhäällä ja takana, kohdunkaulaa jäljellä). Laskettu aika ylitetty, ja käynnistys päivämäärä ensi viikolla :-(

Iski kaamea kammo, kun luin jostain että käynnistykset joskus tällaisissa tilanteissa johtavat leikkaukseen, mitä haluaisin välttää, kuten käynnistystä samaten jos vain mahdollista.

Ei annettu kamalasti toivoa että paikat kypsyisivät itsestään ennen käynnistystä :-((

Onko teillä kellään lukijalla kokemusta tai tietoa vastaavasta tilanteesta.....?

Hei! Mulla just kaverilla oli sellanen tilanne, että oli menossa käynnistykseen joskus viikolla 40+, mutta eivät voineet käynnistää koska kohdunkaula ei ollut lyhentynyt eli oli sen 3cm. Varasivat ajan uusiks johonkin viikon päähän ja totesivat että jos ei käynnistys onnistu sittenkään, niin sitten leikataan. Kaverilla oli kuitenkin koko kaula hävinnyt käynnistykseen mennessä.

Hei!
Mulla tuo käynnistys on varattu rv41+3, eikä ne taida sitä pitemmälle siitä siirtää, tai en nyt tietenkään varmaksi tiedä. Luulisin kuitenkin käynnistävän ennen rv42 joten päiviä ei siinä pahemmin olis jäljellä. Pelottaa..

Voiskohan sitä itse mitenkään "avittaa" tilannetta, mietin vaan tässä hädissäni :-(

Älä suotta hätäile ennakkoon, ensi viikkoon on vielä aikaa. Kolme vuotta sitten odottelin esikoistani ja rv:n 41+6 illalla totesin miehelleni, että jos yöllä ei ala mitään itsestään tapahtua, marssin aamulla käynnistykseen. Ilmeisesti vauva kuuli uhkailut, sillä synnytys käynnistyi itsestään yön aikana ja poika putkahti omatoimisesti maailmaan tasan rv:lla 42+0. ;o)

Itselläni lähes vastaava tilanne. Laskettu aika huomenna ja eilen lääkärissä todettiin kohdunsuun olevan epäkypsä (kiinteä ja kiinni), kohdunkaula kuitenkin sormelle auki, että jotain jo on tapahtunut.

Mutta kysymykseesi: kirjassa "Odotusajan 280 päivää" on muutama vinkki, joilla voi mahdollisesti kohdunsuuta kypsyttää. Voit itse sivellä rintojasi, joka saa oksitosiinimäärän kasvamaan veressä. Enintään tunnin hieronta kolme kertaa päivässä. Rakastelu on toinen vaihtoehto, jolloin siemennesteen prostaglandiinit pääsevät kypsyttämään kohdunsuuta. Myös esimerkiksi "lusikka-asennossa" miehesi voi hyväillä rintojasi. Tämä tähtää samaan oksitosiinin eritykseen.

Minulla mahtui kuulemma sormenpää just ja just sisälle, oisko sitten kohdunkaulaan... kai sekin jotain merkitsee, vaikkei paljoa..

Naurattaa tuo nänni juttu, kylläpä on hommaa hieroa niitä kolme tuntia!! Ei taida meikäläisellä kärsivällisyys tollaseen riittää vaikka kuinka epätoivoinen oisin... Miehen kanssa seksiä illalla ja aamulla uudestaan on nyt suunnitelma! Saa harjoittaa tuota nänni-juttua toki samalla, vaikkei taida hänkään jaksaa tuntikausia!! ;-)

Millainen "tuomio" sulle siis annettiin, uusi tarkastus pian?

Tuskinpa tosiaan kukaan jaksaa kolmea tuntia rintojaan hieroa =)

Mulla ongelma on, että vauva oli noussut raivotarjonnasta ja on nyt pikemminkin poikittain. Ensi viikolla tarkistetaan uudelleen. Jos kohdusuu kypsä, niin yritetään kääntää ja puhkaistaan kalvot sitten heti perään. Paras tietenkin, kun kääntyisi itsekseen takaisin ja alkaisi luonnollisesti tuo synnytys. Kääntämistä kun ei yritetä ennen kuin kohdunsuu on kypsä ja voidaan käynnistää synnytys...

Yhteistyössä