"Epärehellisiä" ammatteja:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja G
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Kertokaahan tarkemmin. Miten optikko on epärehellinen? Entä ruokakauppias? Hinauspalvelu???? Autojobbarin ymmärrän.

Kelan tädit eivät ehkä aina tiedä kaikkea (tämä on minun kokemukseni), mutta epärehellisiä tuskin ovat. Ei ne niitä rahoja silti omilla tileillään makuuta, jos ei päätös tule sinulle asti ajoissa.

miksi autojobbari on epärehellinen?

Alkuperäinen kirjoittaja nuorena nukkunut:
Laihdutus kirjojen tekijät. Kuka muka on laihtunut kirjan avulla? :kieh:

No sinäpä sen taisit sanoa.

Laihdutustuotteiden valmistajat.

Kosmetiikan valmistajat ylipäänsä ("nyt 150 kertaa pidemmät ripset")

Jokainen alalla työskentelevä tietää että optikoiden katteet eivät ole vain isot vaan törkeätä ryöstöä ja alalla vallitsee kartelli. Sama koskee ruokakauppiaita.

Joka kerta kun olen tarvinnut hinausautoa, kysytään onko vakuutus. Ja kun sellainen on niin laskuun laitetaan kaikki mahdolliset hälytys/ylityö-veloitukset ettei tosikaan. Vajaan kilometrin hinaus virka-aikana Tikkurilassa maksoi 200?. Ei voi käsittää.

Lisätään listaan vielä oppikirjojen tekijät. Joka vuosi oppilaat joutuvat hankkimaan uusia painoksia missä ei ole käytännössä mitään muuta muutettu kuin sivunumeroita. Ei edes ilmoitettuja virheitä korjata.

Pitsan vääntäjät. Aika harvoin on hygienia huipussaan. Monesti liha on vanhaa ja sitä kauhotaan jostain ämpäristä ja jauhoissa josta taikina tehdään on usein matoja. Meillä lapset ei enää saa syödä kuin hyviksi havaituissa pizzerioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
hollywoodin julkkisämmät,levittää vähän haaraa ni pääsee leffaa tekee ja sitä kautta julkkikseks,samaa kastii ku prostitoidut jotka nyhtää rahaa perheellisiltä miehiltä ku tietävät että monelle miehelle on vaikea vastustaa pill.n tuoksua... :x

:hug: :hug: :hug:

öööööööööö,miks sä halaat miuu?ei mun mies oo käyny huorissa.....
mutta onha se kiva ku joku halaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja pastillit levällään:
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
kiinteistövälittäjät :)

PEESAAN!!! joko ne on kaikki täysin tolloja tai sitten mulla on helkutin huono mäihä!

Voi ei... Mä oon tollo ja epärehellinen.... MIKSI??? Perustelut unohtui?

minäkin olen epärehellinen (autojobbari ) mutta syytä ei kerrota :(
haukutaan vaan

Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Kertokaahan tarkemmin. Ruokakauppias?

Yksi tarina: Pakasteessa myydään broileria. Ei ole mennyt kaupaksi ja päiväys menee umpeen. Sulatetaan, suikaloidaan, laitetaan marinadi ja sitten tuoretiskiin myyntiin. Jos ei siinäkään mene kaikki kaupaksi, niin tehdään siitä ruokalaji lämpötiskiin myytäväksi! Nam!
Ja tämä tarina on tosi. En nyt muista, että kuinka monta päivää oli jatkokäsittelyä ja tiskissä makuuttamista päiväyksen umpeuduttua, mutta taisi olla yli viikon, ehkä puolitoista viikkoa. Että kannattaa miettiä tarkkaan, mitä sieltä tiskiltä ostaa...

Toinen: Nakkikioskin pitäjä, joka lantraa ketsupin vedellä.

Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
hollywoodin julkkisämmät,levittää vähän haaraa ni pääsee leffaa tekee ja sitä kautta julkkikseks,samaa kastii ku prostitoidut jotka nyhtää rahaa perheellisiltä miehiltä ku tietävät että monelle miehelle on vaikea vastustaa pill.n tuoksua... :x

Ihan tosissaanko luulet, että kaikki ne naiset ovat ansainneet asemansa jalkoja levittämällä. Ei voi muuta kuin :hug: :hug: :hug:

mutta miksi se autojobbari on epärehellinen?

Lähdetään nyt vaikka siitä, että jobbarilla tarkoitetaan pimeää kauppiasta. Jobbari esiintyy yksityisenä auton omistajana vaikka myy autoa saadakseen sillä voittoa. Jobbari esiintyy usein keksityllä nimellä ja hänet tavoittaa prepaid-numerosta. Tällaisen tunnistaa esim. nettiautossa yhdistelmästä toimimaton päänumero+lisätiedoissa "soitot 046xxxxxx".

Kun soitat tuohon prepaid-numeroon, puhelimeen vastaa "haloo???". Joskus haloo tulee komealla mannevibratolla. Kun kysyt minkä niminen henkilö puhelimessa on nyt saat yleensä vastauksen "mitä asiaa". Jobbari väittää auton olleen hänellä omassa käytössä "pari vuotta" vaikka on ostanut auton viikko sitten. Ostaessaan autoa jobbari yrittää usein saada rekisteriotteen ilmoitusosan tyhjänä jotta voi täyttää ilmoitusosaan suoraan sen tyhmän ostajan tiedot. Monesti vain kun auto ei mene kaupaksi, vero ja vakuutusvelkaa kertyy ja nämä lankeavat edellisen omistajan maksettavaksi.

Vaikka jobbari saattaa myydä ammattimaisesti autoja, mitään kuittia ei toiminnasta saa eikä jobbari varmastikaan vastaa mistään autoon tulevasta viasta kuten liikkeet tekevät. Jobbari jättää samalla myös yrittäjälle pakolliset velvoitteet täyttämättä.

Itse kun olet autoa myymässä, jobbari saattaa yrittää ostella sinun autoasi. Tunnistat jobbarin usein siitä, että tämä ei esittele itseään puhelimessa vaan aloittaa "sulla oli". Usein kuitenkin jobbari lähettää tekstiviestiä tai sähköpostia tarjoten 50-60% myyntihinnasta tyyliin "3000 käteisellä? kaupat heti". Usein tällä on myös joku selitys miksei tämä halua täyttää auton ilmoitusosaa. "Pojalle ostamassa".

Riittikö?

Kiinteistövälittäjät- ylisuuret palkkiot melko helposta työstä.
Kampaajat- epäonnistumisia ei korvata, vaikka kaiketi heilläkin on silmät päässä
kauppiaat- vanhaa ja huonoa tavaraa- jos joku erehtyisi ostamaan
opettajat- objektiivinen arvostelu- buhahaa

sosiaalitantat. mielivaltasta porukkaa. lapsia riistetään koston takia vanhemmiltaan.

rakennusvalvontaviranomainen. mielivaltaista porukkaa. luvat annetaan pärstäkertoimen mukaan.

kiinteistövälittäjät. mua naurattaa joka kerta ku niillä on kaikissa kohteissa samat fraasit..

poliitikot. tuskin tarvii perustella..

vakuutuskäsittelijät ja vakuutuslääkärit.

[QUOTE="maC";30342087]Applemyyjät. Iphonet, ipadit ja ipodit on niin turhia![/QUOTE]
Älä ny, just oon kovasti harkitemassa iPadin ostoa. (Roiskutin vahingossa tahmeaa punkkua tän läppärin näppikseen, ja nyt on aika tahmomista tää kirjoittaminen... :( )

Yhteistyössä