Epäsäännölliset menkat...vaikka käytössä pillerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *yks*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

*yks*

Vieras
Laitetaanpa tänne jos joltain löytyisi tietoa tai arvausta mitähän tämä nyt mahtaa olla...

Käytössä on e-pillerit (samat jo vuosia), jotka ovat sopineet minulle oikein hyvin.
Menkat alkoi n. pari viikkoa sitten. Kesti päivän ja loppui kuin seinään. Alkaakseen taas parin päivän kuluttua (ja olivat sitten ihan normaalin mittaiset).
Tänään alkoi kuitenkin uudestaan (eli edellisistä se pari viikkoa). Ihan kunnon menkat eikä mistään tiputtelusta ole kyse.

Ensin etsin tietoa googlesta, mutta se tuottaa tulosta vain sellaisista tapauksista jossa ei ole käytössä e-pillereitä.
En lainkaan ymmärrä miten tämä voi olla mahdollista e-pillereiden kanssa.
Tiedän että joskus voi vuotaa pillereidenkin aikana, tuttua kun syö useampaa pillerilaattaa putkeen, mutta tämä on menkkojen jälkeinen ensimmäinen laatta. Ja eroaa tiputtelusta siten että vuoto on jatkuvaa, kuten menkoissa yleensäkin. Eikä tätä ole tapahtunut ennen.

Muita oireita viimeiset pari viikkoa ovat oleet valtavat mieliala heittelyt. Olen pahalla päällä ilman syytä, kaikki ärsyttää ja pienimmästäkin syystä meinaa tulla itku. Pistin työstressin ja parisuhteen piikkiin, mutta tänään alkaneet menkat kyllä kielivät muuta.
Voiko vuosia hyvin sopineet pillerit yhtäkkiä muuttua epäsopiviksi? vai onko kehossani tapahtumassa jotain?

Olen kyllä menossa asiasta lääkäriinkin, mutta helpottaisi kuulla jos jollakulla muulla on ollut vastaavaa.

Kyllähän ne e-pillerit voivat ajan myötä muuttua epäsopiviksi. Mutta harvemmin silloin muutoksia yht'äkkiä ilmenee. Sinuna tekisin raskaustestin ihan ensimmäiseksi.

Yhteistyössä