epäspesifinen emätintulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
oisko kellään tietoa/omakohtaista kokemusta tms.epäspesifisestä emätintulehduksesta?miten se ilmenee,mitkä oireet ja miten sitä hoidetaan yms.?kiitoksia vastauksesta jo näin etukäteen.

Eikö se ole sitä, että siellä on tulehdusta aiheuttamassa vähän sitä sun tätä, mutta ei mitään ilmiselvää. Oireena voi olla sakeutunut tai haiseva valkovuoto, kutina, kirvely tai kipuja alavatsassa, vähän kuukautiskipujen lailla. Mutta tulehdus ei välttämättä oireile mitenkään, kuten ei itselläni. Gyne vain näki sen jossain testeissään. Sain siihen jotain lääkettä, mutta en huomannut kerrassa mitään eroa ennen ja jälkeen.

Yleiseksi hoidoksi lääkärini suositteli ylimääräisen makean ja sokerin välttämisen. Tämä ehkäisee hiivaa ja tulehdusta. Veginan ph on happamampi, kuin ihon muuten ja sitä ei saa pestä tavallisella saippualla EIKÄ sinne saa suihkuttaa vettä. Ulkoisesti voi tietenkin vedellä pestä. Vesi on emäksisempää, kuin emättimen kuuluu olla ja liian vähäinen happamuus altistaa sekä kaikkinaisille pöpöille => tulehduksille, että hiivalle.

Se on bakteeritulehdus, joka parantuakseen tarvitsee lääkekuurin. Itselläni ei ole yleensä muita oireita kuin kalanhaju, siitä sen helposti tunnistan. Muutaman kerran on ollut.

mulle ilmeni toi tulehdus siinä vaiheessa, kun oli leikattu munasarjakysta (tutkimusvaiheessa otettiin kaikenlaisia testejä..) ja oisko ollu viikko/pari leikkauksen jälkeen postilaatikkoon tuli sairaalasta kirje ja resepti kuurimuotosesta lääkkeestä.

oireita en nyt sit tarkalleen tiä, ku muuten olin niin kipeä alavatsalta/valkkarivuotoa tais olla enemmän/paksumpaa ja hieman hajuisempaa ? pisulla käynti kävi kipeetä/pyörällä ajo sattui..että mikä noista nyt sitten ois ollu tohon tulehdukseen liittyvää..

just,just.tutulta kuullostaa noi teijän oireet,kun itelläni on kans ollu noin vkon verran saman tapasii oireita.paikat on arat,välillä sattuu istuminen ja jopa kävelykin,pyörällä ajoo en uskalla ees kuvitellakkaan...pissalla käydessä kirvelee ja alussa oli myös kutinaa,myöskin pyllyssä.valkovuoto on myöskin huomattavasti paksumpaa.mistähän tällänen tulehdus voi johtua,voisikohan hormoonikierukka vaikuttaa,ku ei mulla oo ennen ollut tän tapasii oireita,ja kierukka on ollut n.vuoden.nyt alkaa onnex muut oireet jo hieman helpottamaan,oikeastaan enää vain kirvelyä pissatessa.vein tänään pissanäytteen labraan,et saa nähä mitä siit löytyy,vai olisikohan pitänyt käydä papassa?vai näkyykö tämä tulehdus myös pissassa?voikohan tälläsen tulehduksen aikaan mennä uimaan,kun pääsiäisex olis tarkotus lähtee kylpylään.hyvää pääsiäistä,ja kiitoksia vastauksistanne!!

Kun on noita kuvailemiasi alapääkipuja, istuminen, kävely, pyöräily, oireet viittaisivat endometrioosiin.
Epäspesifi ei välttämättä aiheuta kuin pahaa hajua, ei kipuja.

Virtsakokeesta näkee onko sinulla virtsatulehdusta ei muuta. Jos virtsasta etsitään klamydiaa siihen on eri koe. Emätintulehdus näkyy emättimestä oetusta valkovuotonäytteestä ja vastauksen saat samon tein. Joten pyydä terkkarilta lähete labraan ja käy siellä ettei loma mene pilalle. Saat lääkkeet jos on tulehdusta.

Aina kun alapäässä oireilee, on kiireistä asiaa lääkäriin ja lab.kokeisiin. Niiden kanssa ei odotella. Ja uimaan ei ole asiaa, ennenkuin vaivat on tutkittu ja lääkäriltä lupa saatu.

Mulla taas epäspesifi tulehdus aiheuttaa aina kalanhajun lisäksi voimakasta kirvelyä tai kipua yhdynnässä. Yleensä se on ensimmäinen oire ja hajut tulee vasta myöhemmin. Kipu tuntuu siltä kuin iho olisi kuoriutunut pois, kirvelee siis niin että yhdynnästä ei tule mitään.

Flagyl kuuri on aina auttanut

Flagyl kuurihan on juuri bakteeriperäisiin tulehduksiin jos tulee aina takaisin, silloin kannattaa kumppani hoitaa myös, viiden päivän tablettikuuri Flagylilla. joka on antibioottipohjainen lääke.

Kalan hajunen runsaasti vuotava erite oli sit vetistä kellertävää tai vihertävää joka aiheuttaa kutinaa, yhdyntäkipuja kirvelyä virtsatessa on nimeltään Trikomonas bakteerin aiheuttama tulehdus, joka tarttuu ainoastaan yhdynnän välityksellä. Mutta noin joka viides nainen saattaa kantaa tätä bakteeria oireettomana. mutta se näkyy papassa. Silloinkin se hoidetaan pois. Ei ole ihmiskehon luonnollinen asukas.

Riippuen mikä bakteeri tulehduksen aiheuttaa niin sitä myöten myös lääkkeet määrätään. Flagyl toimii vain tiettyjen tulehdusten hoitoon. Täällä on on pitkä ketju aiheesta, koitappa hakea sitä ( <---- tolla haulla).

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön;7188804:
oisko kellään tietoa/omakohtaista kokemusta tms.epäspesifisestä emätintulehduksesta?miten se ilmenee,mitkä oireet ja miten sitä hoidetaan yms.?kiitoksia vastauksesta jo näin etukäteen.
Minä sairastin norena monta virtsatietulehdusta ja antibioottikuurit seurasivat toisiaan siitä seurauksena sain tämän bakteeriperäisen tulehduksen,jonka vasta nyt tajuan 60-vuotiaana!kuljin pissakokeissa usein puhdas näyte,tuskastuneena ehdotin sukupuolitautiakin ja minulle hymyiltiin.Kun tuli ikää lisää niin vedottiin vaivojeni syyn olevan vaihdevuodet tai valuvika.Minua paleltaa,välillä pukkaa nihkeää hikeä, alavatsaa ja alaselkää jomottaa,alapää kutisee,polttelee ja välillä tihkuu kirkasta kutiavaa nestettä.Jos istun pitkiä matkoja autossa,vilustun tai kastelen jalkani tauti pukeaa.Olen hakenut apteekista reseptivapaita lääkkeitä lukemattomat kerrat,hetkellinen helpotus.Tapasin vuosi takaperin lääkärin ,joka löysi syyn kolibakteeri.Nyt olen taas käynyt samalla lääkärillä ja odottelen kokeiden tuloksia.
Lääkärit ottakaa vakavasti tämä tauti se invalisoi potilaan neljän seinän sisälle.

Yhteistyössä