erään 6-vuotiaan lapsen äidistä, mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen...

Vieras
Oon tässä katsellut sivusta erään 6-vuotiaan lapsen äidin toimintaa - tyttö asuu vuoroviikoin isällään ja äidillään. Tyttö saa itsekseen lähteä järvenrantaan (siis yksin), käydä pyöräilemässä ympäri kyliä, käydä saunassa, kaupassa ja olla öitä yksin äidin ollessa "kylillä". Äiti on puhunut tytölle milloin paikkakunnan vaihdosta, milloin isän luo muuttamisesta jne jne, ja nyt viimeisimpänä äiti oli sanonut tytölle, että "me muutetaan maalle, etkä sinä näe isääsi enää koskaan".

Mua vähän pelottaa tuon lapsen puolesta...

oikeesti, välillä ihmettelen, miksi kukaan täällä palstalla viitsii keskustella mitään, kun ensimmäisenä ihmetellään, mistä tiedetään kaiken... ihan älytöntä!!! Tää eka kokeilu taisi nyt jäädä samalla viimeiseksi...

Siitä tiedän tämän kaiken, kun lapsi itse tulee välillä meille itsekseen toiselta puolelta kylää ja pyytää lapsiani mukaansa. ja kyllä, olen jutellut molempien vanhempien kanssa sekä myös lapsen kanssa. Isä tietää nämä kaikki, ja olen tavallaan sukua lapselle, joten siksikin mietin tätä, että mikä on oikea tapa toimia. Yritän olla lapselle "tuttu" aikuinen, jolle voi jutella (ja jutteleekin), mutta en halua sekaantua liiaksi lapsen vanhempien väleihin.

Mutta tää "kyylä" ei taida toiste tälle palstalle viitsiä tulla, ensimmäinen kerta kun oli tällainen. Mä saan parempia vastauksia vaikka kauppajonosta kuin täältä (mut kiitti teille, jotka vastasitte asiallisesti...)

Hyvä että tiedät asian. Jos äiti meinaa ottaa lapsen kokonaan itselleen, niin puutu asiaan ja pidä isän puolta paljastaen tietosi sosiaaliviranomaisille. Puhu äidille tuosta, tuonikäistä lasta ei todellakaan saa jättää yksin yöksi. Saati sitten antaa luuhata missä sattuu. Itse saattaisin harkita nimetöntä vihjettä sosiaaliviranomaisille, äiti tarvitsee apua. Vaikuttaa että hän on yhä sekaisin erosta tai sen tuomasta vapaudesta.

Lapset nyt yleensäkin kertoo asiat toisella tavalla kuin todellisuudessa on. Taidat olla joku innokas kyylä joka tuntee molempien puolen sukua ja varmasti kivasti höystät tarinaa tarvittaessa

Lapset nyt yleensäkin kertoo asiat toisella tavalla kuin todellisuudessa on. Taidat olla joku innokas kyylä joka tuntee molempien puolen sukua ja varmasti kivasti höystät tarinaa tarvittaessa

Hyvä vaan että on yhä vastuuntuntoisia jotka tuntevat huolta muista kuin itsestään. Luulen että sinussa on samoja piirteitä kuin ap:n kuvailemassa äidissä. Ehkä liikaa juomista?

[QUOTE="vieras";23653868]Hyvä vaan että on yhä vastuuntuntoisia jotka tuntevat huolta muista kuin itsestään. Luulen että sinussa on samoja piirteitä kuin ap:n kuvailemassa äidissä. Ehkä liikaa juomista?[/QUOTE]

Nämä ns vastuuntuntoiset aikuiset sitten ylikuormittavat lastensuojelua turhilla epäilyillä kun olisi oikeitakin paikkoja jotka apua tarvivat.

p.s Meidän 5v ei vielä ulkoile yksin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ekan viestin lähettäjä;23653800:
oikeesti, välillä ihmettelen, miksi kukaan täällä palstalla viitsii keskustella mitään, kun ensimmäisenä ihmetellään, mistä tiedetään kaiken... ihan älytöntä!!! Tää eka kokeilu taisi nyt jäädä samalla viimeiseksi...
Kyllähän se vaikuttaa minulla ainakin asian pohtimiseen, että onko a.p lapsen äitipuoli vai naapuri. Eritavalla suhtautuisin ja miettisin ratkaisua tilanteeseen. Kuten sekin tieto oletko saanut nämä asiat tietää kyttäämällä, lapsen kertomana, keskustelemalla vanhempien kanssa vai elämällä samaa arkea.

Ei heti pidä hikeentyä, jos ekat kolma lyhyttä vastaust ei miellytä :)