Erakkomies ja ystävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outo"

Vieras
Onko teistä ok, että kun reissaamme esim. viikonlopuksi laskettelemaan ystäväperheen kanssa, niin mieheni haluaakin olla omissa oloissaan? Siis vaikka illalla, kun ollaan syöty yhdessä, hän saattaa pokkana ilmoittaa lähtevänsä nukkumaan, mutta meneeekin omaan huoneistoomme ja saunoo itsekseen. Minä jään sitten nolona muiden kanssa, kun tarkoitus on ollut istua iltaa yhdessä...Minua tuo käytös ihmetyttää ja ärsyttää, koska se antaa mielestäni ymmärtää, ettei seura kelpaa. Miten muilla, onko kokemusta vastaavasta, ja miten itse suhtautuisit tuollaiseen? Lapset on (2&4) vielä niin pieniä, että he eivät huomaa mitään, mutta minua tilanne ahdistaa.

Meillä ei todellakaan käy vieraita usein (minä hoidan aina kutsumiset) ja saadaan viettää aikaa oman perheen kesken ihan riittävästi. Joten jos yhdessä reissataan, niin luulisi, että silloin jaksaa toisten seuraa muutaman päivän!

Kyllä ystävät on molempien :) mutta tosiaan alunperin minun kauttani ovat tutustuneet. Jo 15 vuotta sitten... että uskoisin mieheni infonneen minua, jos ei heitä kokisi ystävikseen...

Joo ollaan keskusteltu ja hän pitää sitä ihan normaalina. Että mennään yhdessä mutta ollaan erikseeen...huoh. Jos on paikalla, saattaa olla omissa mietteissään tai keskittyä lapsiin. Minusta kiusallista ja jopa loukkaavaa ystäviä kohtaan.

Mä olen yhtä erakko ja onneksi on myös mieheni.:D MÄ en tykkää vieraista enkä tykkää käydä kylässä. Mieluiten ollaan omalla perheellä ja kotona, tai tehdään metsäretkiä tms. Se on ihanaa.<3

[QUOTE="outo";26009777]Joo ollaan keskusteltu ja hän pitää sitä ihan normaalina. Että mennään yhdessä mutta ollaan erikseeen...huoh. Jos on paikalla, saattaa olla omissa mietteissään tai keskittyä lapsiin. Minusta kiusallista ja jopa loukkaavaa ystäviä kohtaan.[/QUOTE]

Kauhea isä kun huomioi lapset aikuisten illanistujaisissa! :O

Ihme käytöstä. Munkin mies aikoinaan yht´äkkiä otti sellasen junttilinjan, että saattoi roikkua netissä/katsoa töllöä, kun vieraat saapuivat ja laiskasti tervehti. Meikölöisen verenpaine nousi todella, sillä mulle tärkeitä juttuja - meillä ei todellakaan käy vieraita usein ja tunnenkin oloni kotiäitinä hyvin yksinäiseksi, joten vaikka vituttais niin vois tsempata edes ne muutamat kerrat vuodessa.

Kerran, kun roikkui koko vierailun sitten netissä, kilhadin vieraiden lähdettyä oikein kunnolla. Ei kuulema osaa selittää käytöstään. Nyt on hiukan enemmän tsempannut mutta tuntuu, että häntä saa komennella kuin lapsia "voisitko jättää sen koneen/sammuttaa telkkarin".

Välillä tuntuu kuin tuo häpeäis minua... Ei itse kutsu ketään koskaan kylään vaikka tapaa kavereitaan säännöllisesti. Usein keskusteluissa mitätöi minua jne

MUTTA joo ap, tiedän tunteen. Ja se saa täällä yhen mamman aivan vitutuksen multihuipentumaan.

MUTTA miettikääs sitä että minun entinen mieheni puhui ulkona parvekkeella puhelimessa koko sen ajan kun pappi oli meillä käymässä ristiäisiä varten!!!!!!:O Luojan kiitos hän on ENTINEN mieheni! Nykyinen ei todellakaan mitään sellaista tekisi!

Kyse ei nyt ole aikuisten illanvietosta tahi siitä, ettei isä saisi huomioida lapsia -ymmärsit tahallasi väärin, eikös niin. Kyse on perheiden yhteisestä illanvietosta, jossa lapset ovat mukana ja siten, ettei juoda muutamaa viinilasillista enempää. Siten myös, että lapsia kyllä huomioidaan kaiken aikaa, mutta eihän normaalisti kuulu asiaan, että joku aikuisista ei kuuntele muiden aikuisten juttuja tai osallistu keskusteluun lainkaan. Kun muut nauravat yhdessä, tämä yksi erakko on hiljaa. Ja on ihan pihalla muiden jutuista. Jos oltaiskin molemmat erakkoja, mutta kun minä tykkään edes joskus olla muidenkin kanssa :)

[QUOTE="outo";26010005]Kyse ei nyt ole aikuisten illanvietosta tahi siitä, ettei isä saisi huomioida lapsia -ymmärsit tahallasi väärin, eikös niin. Kyse on perheiden yhteisestä illanvietosta, jossa lapset ovat mukana ja siten, ettei juoda muutamaa viinilasillista enempää. Siten myös, että lapsia kyllä huomioidaan kaiken aikaa, mutta eihän normaalisti kuulu asiaan, että joku aikuisista ei kuuntele muiden aikuisten juttuja tai osallistu keskusteluun lainkaan. Kun muut nauravat yhdessä, tämä yksi erakko on hiljaa. Ja on ihan pihalla muiden jutuista. Jos oltaiskin molemmat erakkoja, mutta kun minä tykkään edes joskus olla muidenkin kanssa :)[/QUOTE]

;)

Yhteistyössä