Eräs fb-ystäväni kertoi fb:ssä jakaneensa raha ja ruoka-avustusta Hurstin jonossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aurinko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aurinko"

Vieras
Mielestäni kaunis ajatus,häntä en sen lähemmin tunne siviilissä. Upeaa hän oli vain marssinut ruokajonossa jonkun rouvan vieruksille ja antanut kassillisen ruokaa,(juuri oli ostanut sen ruuan s-marketista ) sekä hänen lapsilleen rahaa. Lapset olivat alle kouluikäisiä. Hän kertoi sen juuri fb:ssä miten iloiseksi nainen oli tullut,ei ollut saanut sanaa suustaan. :) oi,että lisää tälläisiä fb:sankareita sanomaa levittämään.

[QUOTE="aurinko";30503256]Mielestäni kaunis ajatus,häntä en sen lähemmin tunne siviilissä. Upeaa hän oli vain marssinut ruokajonossa jonkun rouvan vieruksille ja antanut kassillisen ruokaa,(juuri oli ostanut sen ruuan s-marketista ) sekä hänen lapsilleen rahaa. Lapset olivat alle kouluikäisiä. Hän kertoi sen juuri fb:ssä miten iloiseksi nainen oli tullut,ei ollut saanut sanaa suustaan. :) oi,että lisää tälläisiä fb:sankareita sanomaa levittämään.[/QUOTE]

kaunis ele mutta tyyppinä selvästi pelkkä huomionkipee paskiainen.

Hienosti tehty, mutta tuo facessa huomion haku ei niin mukavaa. Itsekin olen paljon auttanut suoraan ihmisiä eli viitenä vuonna peräkkäin olen osallistunut tähän palstan hyvä joulumieliketjuun ostamalla 100 eurolla lahjoja/ vuosi eli joka vuosi 2-3 lasta on saanut toivelahjan ja lisäksi olen neulonut villasukkia ja ostanut herkkuja ja yksi suora 70 euron rahalahjakin on annettu. Ei tulisi mieleenkään siitä kenellekään sanoa. Saan siitä itselleni hyvän mielen, kun autan.

Minä taas uskon, että auttaminen luo auttamishalua. Yhä enemmän on ruvettu järjestämään kaikkea apua vähävaraisille, mitä enemmän sitä on julki tuotu. Jos tämän ap:n kertoman tapauksen johdosta joku toinenkin saisi pontta tehdä samaa niin mainostaminen kyllä kannatti.

• Tykkää
Reactions: IhanaaMahtavaa
Onhan tuo hyvä esimerkki. Itse kysyn rahan ruinaajilta montako % antamastani lahjoituksesta menee avun saajille. Mikäli eivät osaa vastata tai prosentti on alle70, en anna. Eli suora apu tarvitsijoille on paras apu.

Eikös täällä aamulla ollut hyvin samaan tapaan kirjoitettu tarina, missä kirjoittaja oli maksanut jonkun rasvahiusäidin ostokset? Taitaa kirjoittajalla olla jokin luovan kirjoituksen harjoitus meneillään, tai ullakon lepakot ovat heräilleet talvihorroksiltaan.

antaa hyvän kiertää, ei keskitytä hyvän asian ympärillä negatiivisten yksityiskohtien kaiveluun jos asia on itsessään positiivinen. hyvä lisää hyvää ja paha pahaa.......

[QUOTE="aurinko";30503256]oi,että lisää tälläisiä fb:sankareita sanomaa levittämään.[/QUOTE]

Minkäs sanoman levittäminen on kyseessä?

Jos mun fb:ssä olisi tällainen päivitys, niin tekisi kyllä mieli kysyä, että miksi tämä hyväntekijä ei halua antaa esim. 20 euron arvoisia lahjakortteja s-ryhmän kauppoihin. Niitä myydään siellä kassoilla.

Säästyisi häneltä vaiva valita toisten ruoat ja toiset saisivat itselleen sen ilon, kun iloa ja apua ilmeisesti oli tarkoitus antaa. Vai pelkkää sanomaa?

Ei oo tarkoitus olla kyyninen, mutta särähtää korvaan tietyt tapahtumakäänteet.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Minkäs sanoman levittäminen on kyseessä?

Jos mun fb:ssä olisi tällainen päivitys, niin tekisi kyllä mieli kysyä, että miksi tämä hyväntekijä ei halua antaa esim. 20 euron arvoisia lahjakortteja s-ryhmän kauppoihin. Niitä myydään siellä kassoilla.

Säästyisi häneltä vaiva valita toisten ruoat ja toiset saisivat itselleen sen ilon, kun iloa ja apua ilmeisesti oli tarkoitus antaa. Vai pelkkää sanomaa?

Ei oo tarkoitus olla kyyninen, mutta särähtää korvaan tietyt tapahtumakäänteet.

Tästä saa hiukan sellaisen kuvan että auttaminen pitää tapahtua aina auttettavan ehdoin, ei siinäkään tietysti mitää mutta kaikkia auttajia ei motivoi se että heidän pitäisi toimia kuten muut (tai esim. avun tarvitsija) olettaa. Yllätykset kuuluu elämään.

Kun auttaja levittää hyvää sanomaa siitä kieltämättä herää sekin ajatus että hän yrittää kiilottaa omaa kruunuaan tai jotain muuta.

Yhteistyössä