eri karvanpoistomenetelmät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Pistäkääs omia kokemuksianne. :)

Mulla on kaikkinensa ollu Braunin Silk Epil Xelle -epilaattori (kallis ku mikä!), Philipsin ladyshaver (~20?), höylä (Gillette Venus), pelkät pinsetit, sekä kerran testannu pienelle alueelle Veetin karvanpoistovoidetta (se mikä sillä ihme lastalla vedetään ne karvat pois).

Säärille:
*Epilaattori sattuu, menee kauan, eikä tulos ole ollenkaan niin hyvä kuin olettais sillä kipumäärällä. Karkea tulos, eikä edes pysy kuin vajaan viikon.
*Ladyshaverilla tulee jonkin verran parempi tulos, mutta tietysti karvat kasvaa pian takaisin. Huomattavasti nopeampi kuin epilaattori. Plussana verrattuna höylään se, että voi kuivalta iholta ajaa.
*Höylä: Paras tulos, nopea, helppo. Miinuksena tuo, että se käy helposti suihkussa, mutta jos muullon tarvis ajelua (jos suihkussa ei muista tai ehi ajaa) niin tuntuu hankalalta.
*Veet: Tuon kertakokeilun perusteella ei ole tarpeeksi tehokas mun vahvoille karvoille, eli karvat ei lähe kunnolla. Pitänee kokeilla vielä uudemman kerran ja pitemmällä vaikutusajalla...

Kainalot:
*Epilaattori ei käy lainkaan. Sattuu aivan helkutisti noin lievästi sanottuna, ja veti ihan verille. Ei siis onnistu.
*Ladyshaver taitaa olla kainaloille paras. Nopeasti hyvä tulos, eikä kainalot ärry.
*Höylä: Toimii, mutta saattaa iho vähän ärtyä, ja edelleen pitäis olla suihkussa että helpoiten sais.

Bikinirajat:
*Ladyshaver toimii ihan ok, mut ei kovin hyvää tulosta saa.
*Höylällä huomattavasti parempi tulos. Nopea.
*Pinseteillä hyvä tulos myöski, sattuu hivenen ja on hidasta mutta pysyy vähän kauemmin.

Reidet:
*Epilaattori sattuu liikaa.
*Ladyshaver sopii tähän ehkä parhaiten, karvat hennompia kuin säärissä, joten tulee hyvä tulos suht nopeasti. Ja voi kuivalle iholle käyttää.
*Höylällä myöskin hyvä tulos, mutta monesti ei jaksa suihkussa enää säärien jälkeen ajella reisiä... Ei niin hellävarainen kuin ladyshaver.

Kaikkia kokeilleena päätynyt tuttuun ja turvalliseen, laadukkaaseen höylään! Se on vaan jaksettava silloin tällöin suihkussa sheivata itsensä melkein päästä varpaisiin :whistle:

just tilasin tuon Braunin epilaattorin netanttilasta ja tänään oli postin seassa lappu, että paketti postissa. Ensikertalaisena toivon, että ihoni turtuu ajan myötä tuohon epilointiin ja että olisi mulle tehokas menetelmä. Mie oon niin kyllästynyt höyläämiseen. Ja kaikki ne karvanpoistovaahdot ja -voiteet on turhan tanakkaa tavaraa mun iholle, puhumattakaan niiden hajusta...

Sitten kun saan opiskelut loppuun ja oon työelämässä, meen varmaan semmoseen kosmetologin tekemään valoimpulssihoitoon. Saas kattoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Piushka:
Jaahas, eli kannattaako sitä epilaattoria sitten edes hankkia (vahvat mustat säärikarvat).
Jos säästäis nekin rahat ja sijottas laaser/valoimpulssihoitoon.

Jokaisella tietysti oma kokemuksensa, jotku kehuu maasta taivaisiin epilaattorin, mutta mullaki vahvat ja tummat säärikarvat, menee oikeasti vajaa tunti yhteen jalkaan ja jää vähän sänkisen oloinen tulos. Paljo nopsempaa käy höylällä tai shaverilla, vaikka sitte joutuuki useammin ajeleen. Että en kyllä suosittele, ainakaan jos on aikaa useammin ajella.

Yhteistyössä