Eri kirkkojen eroavaisuudet, lasten tapahtumat jne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimmi"

Vieras
Tulipa sekava otsikko..

Mut mulla on semmonen aukko sivistyksessä, johon pientä valaistumista toivoisin :) Kun siis minkälaisia muut kirkot ovat verrattuna luterilaiseen? Lähinnä siis mietin helluntailaisia, vapaakirkkolaisia yms. Entä mikä on Rauhanyhdistys? Käyvätkö edellämainittujen kirkkojen seurakuntalaisten lasten tavallista uskonnonopetusta vai jotain omaansa?

Ja mä kysyn tätä siis siksi, että lapsen luokalla on sekä helluntailainen että vapaakirkkolainen lapsi. He molemmat ovat kyselleet meidän lasta lastentapahtumiin, joita heidän kirkoissaan järjestetään. Mulla ei sinänsä ole sitä mitä vastaan, että lapsi menisi. Itse kun ollaan lähinnä perusluterilaisia, jotka kyllä käy oman seurakunnan järjestämissä tapahtumissa, kirkkoon kuulutaan jne, mutta en voi itseäni kovin hengelliseksi kutsua. Olisi vain kiva tietää, että minkälaisia noi kirkot on.. Ja ihan asiallista tietoa mä kaipaan. Kiitos :)

ainakin täällä meilläpäin, myös lapsen kaveri on helluntailainen ja meiltä laps ollut mukana leireillä, kerhoissa ym. ja mukavaa toimintaa on ollut, Ei paljon eroa luterilaisen kirkon lasten toiminnasta. Meillä laps ainakin ylisti leiriä joka kestään kesällä 4 päivää, ja siellä oli vaikka mitä kivaa, ei sen ihmeellisempää julistusta tms.

Rauhanyhdistys tarkoittaa vanhoillislestadiolaisia. Itse olisin ehkä esim. heidän suhteensa vähän varovainen. Lapset ovat kuitenkin aika herkkiä eivätkä ehkä osaa puhua askarruttamaan jääneistä asioista, jos sellaisia tulee. Riippuu lapsesta, iästä jne. Kokemusta ei kyllä ole.