Eri raskaudet, erilaiset oireet???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Toive"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Toive"

Vieras
Onko teillä raskauksissa oireet ilmenneet aina samoihin aikoihin?
Entä onko ne ollu samanlaisia?

Meillä lapsi toiveissa. Tässä vaiheessa oli aikasemmassa raskaudessa jo rinnat kipeät, nyt ei tunnu yhtään mitään... Imetän vielä mut se tuskin vaikuttaa?

Ensimmäisessä raskaudessa mullakin tuli rinnat tosi kipeiksi heti alusta. Sattu pelkkä reipas kävelykin. Toisessa raskaudessa rinnat ei ollut läheskään yhtä kipeät eikä yhtä alussa.

Väsymys ja palelu alkoivat ho ennen plussausta, molemmilla kerroilla luulin tulevani kipeäksi, vaikkei flunssa koskaan sitten tullutkaan.

Mitään muuta en ole huomannu ku ajoittaista huimausta, joskus kuviteltua etomista ja munasarjoja jomotellu kolmisen päivää melko kovaakin välissä...
Mutta tuota rintojen kipeytymistä pidin selvänä merkkinä aiemmin mut eipä näy :(

No eihän joka raskaudessa ole samoja oireita. Aivan hyvin voi olla täysin erilaaset oireet kuin ekassa raskaudessa.

Ei mulla ainakaan tullut rinnat kipiäksi ja muutenkin raskaus oli hyvin vähäoireinen.

Ensimmäiset oireet molemmissa raskauksissa oli väsy ja flunssainen olo, vaikka lämpötila ihmisellä nousee yleesä 0,5-1 asteens verran heti oviksen jälkeen, joten toikaan ei välttämättä ole mikään "varma oire". Rinnat kipeytyi ensimmäisessä raskaudessa paljon enemmän, nykyisessä raskaudessa en ole ihan varma ovatko olleet kipeinä ollenkaan, mut joillakin rinnat kipeytyy heti oviksen jälkeen ja kipuilu loppuu menkkoihin. Menkkaimainen kipuilu oli alamahassa molemmissa raskauksissa, mut menkat eivät vaan alkaneet. En tiedä mikä olisi edes varma oire, itse olen raskaudet uskonut vasta kun testiin on tullut kaksi selkeää viivaa ja testejä olen tehnyt vasta menkkojen alkamisajankohdan tienoilla...

Mulla on joka alkuraskaudessa rinnat olleet kipeät, esikoiselta aikaisemmin kuin toisilta. Väsymystä myös ja vessassa ramppaamista pikkuhädän takia. Kuvotusta myös, mutta ei jokaisessa raskaudessa.
Kyllä niissä erilaisia oireita on ja eivät ainakaan mulla ilmenneet samoihin aikoihin.

No juu ja ei.

Alku oli molemmissa samanlainen, molemmista tiesin olevani raskaana jo ennen testiä. Molemmista myös katosi oireet sitten, kun menkkojen piti alkaa, mutta sitten tulivat takaisin muutaman viikon sisään.

Mut sitten vaikka mulla oli pahoinvointia edellisessäkin raskaudessa, tässä se oli ihan omissa sfääreissään verrattuna ekaan. Eka vuoteli alkaen 7+ viikolta, tässä ei ole ollu vuotoja (mainittavia). Eka suppaili ees ja taas raskauden ja kipuili muutenkin. Tämä taas on sitten alun pahoinvoinnin jälkeen ollut ns. normaaliraskaus eli oon voinut elää ja mennä ihan normaalisti. =)

Yhteistyössä