K
kissa pöydälle!
Vieras
Olen tässä pitkään laittanut merkille erään asian lastemme koulumaailmasta. Vaikka kuinka kirjoitetaan ja puhutaan meidänkin koulussa hienosti sama-arvoisuudesta jne, mutta ne ovat vain kauniita puheita. Nimittäin, Meillä itsellä on koulussa 3 lasta. Minä ja mieheni olemme molemmat perusduunareita. Ammattikoulusta valmistuttiin vuonna miekka ja kirves ja sen jälkeen olemme tehneet töitä kuin hullut. Poislukien minun äitiyslomat. No sitten on samassa koulussa lapsia, joiden vanhemmat/vanhempi on lääkäri/opettaja/pappi tms. joka sattuu olemaan koulun henkilökunnan tuntema ammattinsa vuoksi. Ja sitten lasten kesken kun tulee riitoja yms. Niin nämä herrojen lapset ovat aina oikeassa, heitä uskotaan sokeasti ja jopa mennään niin pitkälle, että opettaja alkaa hyssyttelemään, eikä suoraan sanottuna USKALLA sanoa herrojen lapsille niin kuin asia on, vaan heille kaunistellaan asiaa ja jopa kiusaamistapaus jää selvittämättä sen vuoksi, ettei opettaja uskalla nostaa kissaa pöydälle. Vaan tämän herrasvanhemman annetaan uskoa että vika on kiusatussa. Ja sitten meille sanottiin ettei pidä mennä itse ottamaan yhteyttä ko. vanhempaan. Kyllä on NIIN väärin. Vaikka olisin itse kirkkoherra, haluaisin kyllä tietää jos lapseni kiusaa toista koulussa. Minun päähäni ei mahdu, kuinka tälläistä voi tapahtua 2000-luvun koulussa?!
Toisin sanoen;
-Olet koulukiusaaja ja vanhempasi ovat "korkeammin koulutettuja ja tunnettuja" =saat kiusata rauhassa ja puoliasi pidetään viimeiseen saakka ja asiaa hyssytellään. Saat jatkaa rauhassa toimintaasi.
-vanhempasi ovat "normi työntekijöitä" =olet syyllinen; tulit kiusatuksi tai kiusaat.
Toisin sanoen;
-Olet koulukiusaaja ja vanhempasi ovat "korkeammin koulutettuja ja tunnettuja" =saat kiusata rauhassa ja puoliasi pidetään viimeiseen saakka ja asiaa hyssytellään. Saat jatkaa rauhassa toimintaasi.
-vanhempasi ovat "normi työntekijöitä" =olet syyllinen; tulit kiusatuksi tai kiusaat.