Erikoisia nimiä nykysin annetaan/mietitään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poolo

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
1 975
0
36
Etusivulla nytkin mielipiteitä kysellään sellasista ku Joose, Miikal, Petrus, Eliel... mitä muita niitä nyt onkaan. Päivittäin näitä ´mitä mieltä nimestä´ -ketjuja. Ja yleensä aika erikoisia nimiä ovat. P.S. En aio sanoa omien lasten nimiä, kalenterista löytyvät kyllä. Kunhan tein vaan tällasen havainnon.

Eiköhän jokainen nimi ole joskus ollut erikoinen. Voi sitä kauhistusta, kun Suomen ensimmäinen Ritva -niminen joskus on kastettu :D Hyvähän se on, että uusia nimiä keksitään kunhan vain selvästi niistä kuulee miten lausutaan. Hyviä nimiä on nuo esimerkit.

Kaikki nimethän ovat joskus olleet uusia, ihmeellisiä ja jopa outoja. Aika hankalaks menis tällä väkimäärällä, jos sukunimi määräytyis yhä asuinpaikan mukaan, ja lapset olis ''Ensimmäinen Poika'' ja ''Toinen Tytär'', kuten joskus Rooman valtakunnan aikaan oli etunimet tapana antaa.

No mä en ymmärrä miksi joku tulis tosissaan täältä kyselemään, että mitä mieltä joku on erikoisemmasta nimestä. Sen kun menee vaan ja antaa, jos oikealta tuntuu. Ja jos on niin epävarma, että pitää kaikkien mielipiteitä kysellä, niin silloin en suosittelisi kovin erikoista nimeä lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja lennia:
No mä en ymmärrä miksi joku tulis tosissaan täältä kyselemään, että mitä mieltä joku on erikoisemmasta nimestä. Sen kun menee vaan ja antaa, jos oikealta tuntuu. Ja jos on niin epävarma, että pitää kaikkien mielipiteitä kysellä, niin silloin en suosittelisi kovin erikoista nimeä lapselle.

tai koko lapsen hankintaa!

Alkuperäinen kirjoittaja lennia:

Peesi, mä olen mun molempien lasten nimet päättänyt ilman muiden mielipiteitä (no juu, isällä on ollut kans vaikutus valtaa) mut olen pitänyt nimet salassa siihen asti et ne on virallisia koska en olisi halunnut reaktiota "Ootko nyt ihan varma että haluat antaa lapselles ton nimen?" Sit kun se on virallista niin sitä on paha mennä muuttamaan :)

jaa, mun mielipide on taas se että erikoisemmat nimet yleistyy koska niistä on saatavilla tietoa enempi. ei kai mun äitini voinu laitaa mulle nimeä lizzucca kun kukaan rohkea ei niin ollu jo tehny, nyt niitä lizzucoita vois vaikka jo jossain olla, kun nimet elää ja yhdistyy.

ihan samlla lailla varmaan joku minttu on ollu 70-luvun "lähiönimi"

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
oon antanu semmosia mistä tyckkään. esikoisella on tosi suosittu ja tavallinen nimi ja nuorimmaisella ei niin tavis. mutta en paljasta ku mut tunnistais heti. :kieh: :D

Sun lapsilla onkin kivat nimet :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tänään luin lehdestä kastettuja ja seassa oli Elvis, mikäpä siinä jos tykkää :)
Mäkin katsoin ton Elvis nimen, mut jotenkin se passas, ku sukunimi oli ulkomaalainen. Itse kiinnitin huomiota siihen, että onkohan nyt c-nimien jälkeen tulossa G-nimet? Näytti olevan jo Taiga ja Angela ainakin listoilla ;)

Yhteistyössä