Erikoisin joulunne?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Adalmiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Adalmiina"

Vieras
Minun erikoisin jouluni oli kaksi vuotta sitten.
Tapailin silloin miestä, jolla oli välillä alkon kans ongelmia. Hän kyllä antoi ymmärtää haluavansa raitistumista.
No, joka tapauksessa olin ostanut hänen luokseen jouluruuat ja kun aattoaamuna menin hänen luokseen, tarkoituksena rueta yhdessä joulunviettoon niin löysin hänet sammuksissa.
Kattelin siinä yksin vähän aikaa Joulupukin kuumaa linjaa ja tais mies sit heräillä ja oli edelleen ihaan sekasi ja outo. Hän oli sitten ostanut naapurilta jonkun kiljupöntön 40 eurolla.
Voi että suututti. Koko päivänä en syönyt kuin yhen voileivän tms.
Tiedän että monilla on varmasti paljon pahempiakin.
 
Jossain hevonpersiissä (Kajaanissa tms) vanhempieni ja veljeni kanssa. Pakkasta miinus miljoona. Ulos ei voinut nenäänsä laittaa. Majoitukseen sisältyi jouluillallinen, mutta siellä ei ollut kunnon kinkkua vaan sellaista leikkeleen tapaista, eikä ollut lanttulaatikkoakaan.

Lisäksi oli kamala koti-ikävä Turkkiin, missä mies ja puolet maallisesta omaisuudesta odotti.

Sen jälkeen en oo jouluna reissuun lähtenyt :)
 
Ei minulla nyt mitään kovin erikoisia jouluja ole ollut. Kolme joulua olen ollut ulkomailla ja siellä oli mukavaa, kun jouluaattona pystyi uimaan meressä. Tai siis olivathan ne toki siinä mielessä erikoisia jouluja, etten joulua viettänyt yhtään eikä ollut yhtään joulutunnelma.
 
Ensimmäinen joulu ensimmäisen puolisoni kanssa yhdessä naimisiinmenoni jälkeen. Odotin esikoista kuudennella kuulla . Aatonaattona hiihdimme rinkat selässä jään yli kymmenen neliön saaristomajaan joka lämpeni takalla siedettäväksi. Ainoina valon ja lämmönlähteinä takka ja kynttilät...
Mukavaa oli.
 
Se jouluaatto, jolloin makasin ensiavussa kivusta kippurassa veripaikkaa odottaen & sen jälkeen heräämössä siitä toipuen, oli myös aika erikoinen. Eikä hirmu hyvällä tavalla.

Ihanalla tavalla erikoisia jouluja olivat joulu -03 jolloin olin muutaman päivän ikäisen esikoisvauvan ylpeä ja onnellinen äiti (ja ylpeä isoäiti vahtasi kuin haukka etten vaan syö kaalilootaa, vauvan masu menee sekaisin siitä! :D) sekä joulu -05 jolloin olin hyvin, hyvin raskaana ison vatsani kanssa (laskettu aika oli ollut ja mennyt) :heart:
 
Sain pari päivää ennen joulua pahan sappikivikohtauksen ja pääsin sairaalasta jouluaattoaamuna. Olin kolmatta päivää paastolla kun odotin mahdollista leikkausta, huonekavereille tuotiin jouluruokaa ja mulla kurni vatsa. Kun lääkäri tuli kotiuttamaan, olin ihan onnessani, että nyt pääsen suoraan joulupöytään. Lääkäri totesi sitten, että kinkut ja laatikot pitää nyt sitten jättää väliin, muuten kohtaus voi uusia ja olet taas täällä. Joten mä söin jouluna salaattia, kuivaa naudanpaistia ja kokoperunoita...
 
Yks joulu mun vanhemmat riiteli, veli oli karannu ikkunasta omille teilleen. Tuli kännissä takasi ja oli vissiin vähän poltellu kukkaa. Isä karju äitille ja mummille, että pistää koko saatanan talon myyntiin, ottaa äitistä eron ja vitut veisaa enää sen jälkeen mistään. Ärjäs äitille, että sä et osaa muuta kun kasvattaa noi kakarat kieroon ja jätkä juoksee ympäri kyliä ympäri päissään ja vetelee aineita. Loppu ilta/yö hirveetä rähinää ja huutoa, säikähettiin siskon kanssa ja mummi käski isän lopettaa riehumisen ja sano vaan, että rähinällä sitä vasta lapsen kieroon kasvattaa.

2005, 2006 ja 2007 jouluista en muista oikein mitään. Noihin liitty olennaisena osana viinanjuonti. Ei jotenkin ollu sillon joulumieltä ollenkaan.
 
Erikoisin joulu ollut varmaankin pari vuotta sitten,kun olin viimeisilläni raskaana aattona baarissa kuskina. :D

Vanhemman tytön isän kanssa oltiin tehty ero päätös ja hän välttämättä tahtoi mennä aattoa viettämään tytön kanssa äidilleen..ja minä en ollut tervetullut.
Lähdin siis nuoremman kummille kuskiksi,käytiin ravintolassa syömässä thaikkuruokaa ja kuulinpa illan aikana maailman kuvottavimman ehdotuksenkin.. :D
 
Esikoisen alkuraskaudessa olin todella pahoinvoiva. Vietimme joulua miehen kanssa kaksin. Mies kävi hakemassa leffavuokraamosta kasan leffoja, joita katsoi joulun ajan. Minä nukuin, oksentelin ja närpin porkkanan paloja miehen syödessä lähes yksinomaan kinkkua:)
 
Taitaa olla se joulu kun jälkiruokaa syödessämme alotettiin ruokasota isäpuolen kanssa. Se sitten lähti vähän lapasesta ja tyhjennettiin koko jääkaapin ja pakastimen sisältö keittiön lattialle. Äitinikin sai osansa kun kaadettiin se lattialle ja kaadettiin maidot ja jäiset marjat sen päälle. Hauskaa oli :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25290057:
Kaadoitko kinkun litkut viemäriin?

En. Oltiin just muutettu omaan taloon jossa oli oma paskakaivo. Ton joulun jälkeen lähtikin sitten selviämään että viemärit on tehty päin peetä. Ja itse asiassa koko talo jonka takia kauppa sitten purettiin.
 
[QUOTE="sondersson";25290073]Taitaa olla se joulu kun jälkiruokaa syödessämme alotettiin ruokasota isäpuolen kanssa. Se sitten lähti vähän lapasesta ja tyhjennettiin koko jääkaapin ja pakastimen sisältö keittiön lattialle. Äitinikin sai osansa kun kaadettiin se lattialle ja kaadettiin maidot ja jäiset marjat sen päälle. Hauskaa oli :D[/QUOTE]

:o

Oikeesti?
Siinä sitten loppu joulun litkitte lattialta kielet lipsuen ruokaa?
 
[QUOTE="jeah";25290084]:o

Oikeesti?
Siinä sitten loppu joulun litkitte lattialta kielet lipsuen ruokaa?[/QUOTE]

Khyl vaan :D Ei kun äiti kyllä siivos ne pois, sittenpä ei syöty jouluruokaa kun sen kerran. Tai no olihan meillä kinkku, ei me sitä sentään alettu heitteleen :) Ei antanu ees auttaa vaan passitti saunaan. Kesti aika kauan saada kuivanut kananmuna hiuksista pois :D
 
[QUOTE="sondersson";25290098]Khyl vaan :D Ei kun äiti kyllä siivos ne pois, sittenpä ei syöty jouluruokaa kun sen kerran. Tai no olihan meillä kinkku, ei me sitä sentään alettu heitteleen :) Ei antanu ees auttaa vaan passitti saunaan. Kesti aika kauan saada kuivanut kananmuna hiuksista pois :D[/QUOTE]

Sinut ja isäpuolen passitti saunaan.....??
 

Yhteistyössä