Erilainen gallub säästämisestä: Mistä et halua tinkiä, vaikka tiukkaa olisikin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ruoan laadusta, esim. Lidlin halpismerkit maistuu useimmat niin pahalle että olen mieluummin syömättä.
Lapsen vaatteet, mutta ostankin lähinnä alennusmyynneistä enkä välttämättä enää niin paljon kuin ennen.
Oma silmänympärysvoide ja kasvovoiteet, ne pitää olla laadukkaat ja tehokkaat iho kun ei anna anteeksi laiminlyömistä ja ehkäisy on aina helpompaa kuin seurausten korjaaminen.
Olen tottunut käyttämään niin ruoassa, pesuaineissa ym. tiettyjä hyväksi havaittuja merkkejä ja niistä on vaikea luopua.
Eniten tingin omissa vaatteissa, kodin sisustusjutuissa ja turhuuksissa.

Laadukkaasta ja eettisesti kestävästä ruoasta (esim. kotimainen liha, luomumunat yms.), kunnollisista ulkoiluvaatteista varsinkin lapsille. Enkä ihan kaikista matkoistakaan haluaisi ikinä tinkiä...

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Laadukkaasta ja eettisesti kestävästä ruoasta (esim. kotimainen liha, luomumunat yms.), kunnollisista ulkoiluvaatteista varsinkin lapsille. Enkä ihan kaikista matkoistakaan haluaisi ikinä tinkiä...

Suuri osa matkailusta ei ole ekologisesti eikä eettisesti kestävää...

Ruoan laadusta ja kotimaisuudesta. Sen verran siitä on tinkitty, ettei enää osteta naposteltavia ja kalliita pihvejä yms. En myöskään ole valmis luopumaan kutomisesta. Kaupassa käydään yleensä autolla. Netistä ei luovuta.

Ollaan tingitty matkustelusta, sähkönkulutuksesta ja viimeisimpänä pois on jäänyt ylenpalttinen vedellä lotraaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja anna:

Suuri osa matkailusta ei ole ekologisesti eikä eettisesti kestävää...

En kai niin väittänytkään? Se, että pidän tärkeänä eettisiä ja ekologisia arvoja esim. ruoan kohdalla ei tarkoita täydellistä askeettisuutta muilla elämän sektoreilla. Ja on toki useita mahdollisuuksia ottaa huomioon eettisyys/ ekologisuus myös matkailun saralla..

Monesta voisin tinkiä, mutta hyvästä ruoasta en! Tarkoittaen lähinnä laadukasta, puhdasta itsetehtyä ruokaa, joka onpi hieman kalliimpaa tietysti kuin kaupan einekset. Eli meillä ei mahdollisesta säästökuurista huolimatta syödä atrian pitsoja tai hk:n lihapullia. Ja tästä en tingi.

Toinen juttu on terveydenhuolto, yksityistä käytetään mahdollisuuksien mukaan ja siitä en ole valmis tinkimään.

Kaikesta muusta kyllä, eli vaikka pojalle tytön vaatteet tai toisinpäin, mutta ravinnon ja terveyden kun saa pidettyä hanskassa niin hyvin menee.

Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Ja kysymys ei ole tarkoitettu niille, joilla on niin todella tiukkaa, että on ihan pakko tinkiä aivan kaikesta eikä ole mahdollisuutta tehdä tälläisiä ns. turhia periaatteita itselleen.

Itse olen hoitovapaalla oleva kolmen lapsen äiti, esikoinen on poika ja nuoremmat tyttöjä. Säästämisestä on muodostunut minulle harrastus suorastaan. On ihanaa keksiä uusia tapoja säästää ja siitä tulee sellainen voittajafiilis, kun onnistuu ja tekee hyviä hankintoja halvalla jne.

Mutta asia josta en tingi on se, että pojan vaatteita en pue tytöille! Syön vaikka kuukauden itse näkkäriä, mutta pojan talvihaalaria ei meidän tytöillä nähdä päällä.

Kampaajasta, hius- ja ihonhoitotuotteista, lasten laadukkaista ja näteistä ulkovaatteista(tosin ne voi olla käytettyjäkin). Toki haluan joskus jotain uutta vaatetta itsekin. Enkä tietenkään tingi myöskään terveellisestä ruoasta! Ja järjestys ei ole tämä.

Yhteistyössä