"Erilaiset äidit"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liuliu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Myönnän, että kerrankin taitaa olla sellainen uutuus, josta katson edes pari jaksoa.

Tosin 'pelkään' että vaikka ohjelman opetus taitaakin olla siinä, että äidit näkisivät, että on monta tapaa olla äiti, saakin aikaan hyvinkin tyypillisen akkalauman raatelun ja kivittämisen palstoilla........
Että se siitä suvaitsevaisuuden opettamisesta.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Mä taas jo etukäteen ajattelen, että tekijät tietävät mihin ryhtyvät. Tietävät , miten äidit hyökkäävät kuin hyeenalauma. ;) Kaikki suvaitsevaisuusshaiba on vaan peitetarinaa. ;) Ja kyllä, minäkin ihmettelen, miksi jotkut tekevät vaan lapsia ilman aikomustakaan mennä töihin, koti on kuin sikolätti, eikä pesukonettakaan varaa ostaa. Kään jännityksellä odottelemaan mitä tuleman pitää.

Tommosessa sarjassa olisi kiinnostanut myös se, onko omat suunnitelmat siitä, millaista "äitiyttä" toteuttaa, oikeasti toteutuneet. Joillainhan on suuret visiot siitä, ettei esim. käytä tuttia, käyttää vaan kestovaippoja, vauva nukkuu alusta asti omassa huoneessa, kaikki ruoat tehdään itse, lapsen kanssa neuvotellaan eikä rankaista, vauva kulkee alusta asti joka paikassa mukana jne. jne. Mutta varmaankin tulee siis sarjaa seurattua, vaikka ilmeisesti päättyykin siihen syntymään.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Hmm.. mua olis enemmänkin kiinnostanut oikeasti erilaiset äidit ja niitten arkielämä miten mitkäkin asiat on heidän perheessään ratkaistu. Siis esim. pyörätuolissa olevat, näkövammaiset jne, joiden jokapäiväinen pienten lasten kanssa eläminen on omien rajoitteiden vuoksi usein melkoista pähkäilyä. Mielestäni ei nykyään ole kovinkaan erilaista olla esim. luomuperhe tai "heviperhe" :D

• Tykkää
Reactions: Pumpe ja misStar
Omassa ystäväpiirissä on monta, jotka raskausaikana suu vaahdossa julistivat, että "meillä ei käytetä ikinä muita kun kestovaippoja, soseet tehdään itse oman kasvimaan sadosta" jne jne.
Kun arki alkoi, monen bongasi kaupasta Pampersit kärryissä, naama punaisena yksikin super-luomu-äiti selitti, että kun "jadejannica saa ihottumaa kestoista, ja nää sosepurkit on ihan hätävara". Yeah, right. :whistle:

Uusimmat

Yhteistyössä