Erimielisyyksiä nimipäiväkemuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo menee

Vieras
Mies hermostui, että mitään nimipäiviä ei tarvitse järjestää. Kuulemma rasittaa jo valmiiksi tämä kemujen määrä. Meille tulossa maalis-huhtikuussa kolmas lapsi, joten tiedossa on ristiäiset tietysti. Sitten on veljeni rippijuhlat kesäkuussa ja heti perään kahden isomman lapsen synttärit. Ne pidetään yhtäaikaa, mutta menee siinä silti muutama päivä kun kaikki ei koskaan pääse (eikä mahdukaan) yhtäaikaa.

Mies oli sitten sitä mieltä, että mitään nimipäiviä ei pidettäisi ja että ne ketkä tulee nimppareille niin tulee sitten vaan. Aha. Onhan se helppoa miehen tuo sanoa. Eihän sen tarvitse pistää tikkua ristiin, tuli ne vieraat sitten kutsuttana tai miten sattuu koska tahansa. Minä vain ajattelin että koska kummit ja mummut ja papat tulee kuitenkin niin on itselle helpompi, jos ne tulee tiettynä päivänä eikä minun tarvitse olla keittelemässä kahvia millon sattuu.

Lisäksi miehellä on itsellään 30v synttärit, joten oli tarkoitus kahvittaa jotain sukulaisia/kavereita samalla kun on ne nimpparit. Joku tulee onnittelemaan kuitenkin, vaikka mitään synttäreitäkään ei erikseen pitäisi. Ja kun ne lasten nimpparit on molemmin puolin laskettua-aikaani niin sen takia olin ajatellut kutsua ihmiset kuukautta ennen nimpparikahville.

Eli pidänkö ne nimpparit niinkuin olen päättänyt ja sillä hyvä? Vai pitäisikö ne muka skipata. Siinä tosin on selittämistä, kun lapset niitä jo odottaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Ma en kylla ymmarra miksi pitaa nimipaivan takia pitaa oikein jotkut kemut...Pieni lahja ja kortti riittaa.

No siis kemut ja kemut. Lähinnä siis ihan tekisin jonkun kakun ja vähän pullaa ja keksiä tyyliin. Ei sen erikoisempia. Eli ihan sellaista kun ne vieraat nyt tulis "vain kahville" mutta että tulisivat kutakuinkin kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Ma en kylla ymmarra miksi pitaa nimipaivan takia pitaa oikein jotkut kemut...Pieni lahja ja kortti riittaa.

peesi miksi pitäisi kaikkea juhlia?

Kuten jo ylemmälle vastasin niin ihan siihen tyyliin kuin nyt tulisivat vain kahville, mutta että tulisivat kaikki kerralla.

Ja itse olen kyllä sitä mieltä, että juhlia saa kun on juhlan aihetta. Tässä elämässä ei ole juhlia liikaa.

Yhteistyössä