Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
No. Miehesi mielestä nykyinen systeemi ei kuitenkaan toimi enää. Hän haluaa "omaa rahaa". Ei kai sinun ole pakko, jos tuntuu oudolta lähteä muuttamaan...? Hänelle omat rahat, sinulle vain yhteiset.
Niin mies on saanut yhtäkkiä päähänsä tämmöisen jutun, jota ei viitsi selitää eikä perustella. Ja nyt naisen pitäisi tähän vain suostua, koska.... teilläkin tehdään noin? Niin miksi? Saako vaimo päättää yhtäkkiä että "muutetaanpa Espanjaan" tai "lopetanpa työt ja alan golfaamaan".
Sen vuoksi kenenkään ei tarvitse tehdä, että meilläkin tehdään. En ole edes missään sanonut, että meillä tehtäisiin noin. Itse asiassa ei tehdä, meillä melkoinen tuloero ja siksi teemme kaiken todellakin vaikeimman kautta. Haluamme tehdä niin, jotta olemme molemmat tyytyväisiä ja koemme tilanteen oikeutetuksi.
Mutta jos jompi kumpi tässä taloudessa haluaisi muutoksen vallitsevaan käytäntöön, mistä tahansa syystä, suostuisi toinen siitä varmasti neuvottelemaan. Toki, ymmärrän pointin: perustellusta syystä.
Mutta minua kummastuttaa eniten se, että kun puhutaan noin pienestä summasta kuin 30 euroa. En vaatisi edes keskustelua aiheesta - 30 ? ei riitä mihinkään, mikä voisi minun turvallisuuttani horjuttaa. Ei verrattavissa Espanjaan muuttoon.