Erittäin tärkeä työhaastattelu, vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermoilija

Vieras
Minulla on ensi viikolla erittäin tärkeä työhaastattelu, haluan (ja tarvitsen) tämän paikan. Kyseessä ei ole mikään ydinfyysikon työ, vaan ihan myyntityötä, joskin tietylle alalle suunnattua. Minulla on työhön toivottu koulutus, kokemukset ja ominaisuudet, uskon että sopisin tähän työhön aivan loistavasti. Olen googletellut kyseistä firmaa ja rekrytoijaa itseäänkin. Työpaikka on nuorekas, muodikas yritys. Haluan antaa itseästi rennon, mutta ammattimaisen kuvan.

Onko mitään vinkkejä? Mitä tahansa? Laittaisitteko haastatteluun korkokengät? Käytän harvoin korkoja, mutta ostin juuri uudet nätit korkonilkkurit. Kyseessä ei ole mikään suorat housut+kauluspaita työpaikka, eli jotain muodikasta mutta oman näköistä aion laittaa päälleni. Tukka hyvin ja siisti, huoliteltu meikki.

Haluan sen paikan niiiiiiiin kovasti!

en laittaisi korkokenkiä, jos en niitä yleensä käytä. On jo valmiiksi epämiellyttävä epänormaali olo. Haastatteluissa eleet, ilmeet, sanaton viestintä yleensäkin vaikuttavat enemmän kuin sitä luulisi.

Anna rento, itsevarma vaikutelma. Kehu itseäsi sopivasti, mutta älä hehkuta tai lauo latteuksia. Pysy mieluummin asialinjalla. Tuo esille koulutus ja ansiot, joilla sinulla on ja joilla voit perustella soveltuvuuttasi työhön. Mieti etukäteen millä sanakäänteillä tuot luontevalla ja älykkäällä tavalla nämä asiat esille. Muista tyyni ja itsevarma, levollinen kehonkieli ja hymy.

Yhteistyössä