erittäin vaarallinen hoitopaikka ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZIKI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZIKI

Aktiivinen jäsen
06.03.2010
1 227
0
36
kävinpäs tänään hoitopaikkaan tutustumassa. Hoitajat siellä eivät toruneet lapsia mistään, eivät yhtään mistään, ku esim isommat pojat ja tytöt kävivät aina välistä tyrkkimässä ja tönimässä juuri kävelemään opettelevia vauvoja nurin. Myös minun vauvaani.
Hoitajat vain katsoivat ja hymyilivät ku toiset alkoivat itkeä. Eivät ottaneet edes syliin lohduttaakseen. Minä kyllä nappasin oman muksuni. Pihalle lähtiessä lapset juoksivat ulos paljon ennen kuin pienempiä oli edes alettu puke, ja pihalle mentäessä poikia etsittiin 20 minuuttia enne ku löytyivät. Piha on siis suuren suuri asutusalue, jossa kulkee myös autoja, ei mitään varsinaista leikkipaikkaa, eikä varsinkaan aidattua, turvallista aluetta. Lapset saivat töniä yksivuotiaita liukumäestä mahallaan alas, saivat tyrkkiä, töniä ja lyödä muita lapsia eikä puoletkaan lapsista ollut lähelläkään näkyvissä, juoksentelivat missä sattuu, aina välillä tulivat itkemään pipiä.
Yksikään näistä hoitajista ei tuntunut tippaakaan välittävän yhdestäkään lapsesta,eivät edes omistaan. Pienet lapset saivat ulkona laittaa suuhunsa mitä tahansa, saivat kakoakin hyvän tovin ennen kuin viitsittiin tarkistaa mitä siellä suussa on. ihmettelen ensinnäkin kovasti miten kehtasivat käyttäytyä näin, kun tänään useampi vanhempi oli hoitoon tutustumassa.

ja olenko tosiaan ( niinkuin äitini sanoi ) teidän mielestänne turhasta hysteerinen kun en todellakaan aio viedä lastani hoitoon tähän paikkaan ???!!!
kahden viikon päästä minulla alkaa työt, menetän työpaikkani jos en mene, se on tehty selväksi. Ja jos menen, lapsi on vietävä hoitoon eikä näillä näkymin ole muuta hoitopaikkaa vapaana kun tuo.
kyse siis perhepäivähoitajasta, jolla kaksi muuta työntekijää, ja kymmenen lasta.
ja luoja paratkoon, jos nämä kyseiset ihmiset itsensä tunnistavat tästä, aion tehdä teistä ilmoituksen, saan toisenkin äidin siihen tuekseni, teiltä loppuvat todennäköisesti hommat hyvin lyhyeen.

haluan vaan tietää, onko sellaisia ihmisiä, joiden mielestä olen kohtuuton, jotka veisivät lapsensa tuohon paikkaan näiden tietojen perusteella ja katsoisivat kauanko se selviää siellä hengissä ???

No en todellakaan veisi tuollaiseen paikkaan, en ikimaailmassa, siinä jäisi työ kakkoseksi että heilahtaisi, oli sitten mikä työ tahansa! Tehkää se ilmoitus, mutta onko teillä mitään, millä todistaa? Siis ei sillä, tarvitseeko todisteita vai uskotaanko teitä. Toivottavasti! Kuulostaa kamalalta!

Ei, et ole kohtuuton.
Ihan muutama esimerkki, miten itse toimin pph:na:
- lapset ei mene ulos ilman minua. Kaikki pysyttelee sisällä niin kauan, et viimeinenkin on vaatteissa, ja valmis.
- kukaan ei tyrki ja töni toista. Jos semmosta tapahtuu, niin sitten pyydetään anteeksi
- pihalla seuraan pienimmät tarkasti, ettei suuhun mene mitään ylimääräistä
-autotielle lapsilla ei ole asiaa yksin

Tee ilmoitus näiden hoitajien ohjaajalle!! :attn:

Et ole kohtuuton, viethän kalleimman aarteesi hoitoon. Olin itse ERITTÄIN nirso päiväkotipaikan suhteen, ja nyt olen tyytyväinen. Voin sanoa, näin alan ammattilaisena, että noissa paikoissa kannattaa olla tarkkana. Jotkut on hyviä, ja jotkut ovat todella huonoja. Tee ilmoitus siitä, mitä näit. Ja ota johtajaan yhteyttä ja vaadi, että saat tietää, mitä asialle on lopulta tehty. Jos ei ole mitään tehty, ota yhteyttä johtajan johtajaan. Ja hyvä, jos saat toisen äidin tueksesi.

Kuka sitä lapsen puolta pitää siellä, ei kukaan muu. Olet rohkea Jaakko, ja oikealla asialla! Anna mennä, äläkä missään nimessä vie lasta sinne.

ps. tiedoksi, että noilla perusteilla ei tarvitse kyseiseen paikkaan viedä lasta hoitoon. Kaupungin pitää tarjota paikka jonnekin muualle. Pysy kovana, sua saatetaan jallittaa!

Ei, et ole kohtuuton.
- lapset ei mene ulos ilman minua. Kaikki pysyttelee sisällä niin kauan, et viimeinenkin on vaatteissa, ja valmis.
- kukaan ei tyrki ja töni toista. Jos semmosta tapahtuu, niin sitten pyydetään anteeksi
- pihalla seuraan pienimmät tarkasti, ettei suuhun mene mitään ylimääräistä
-autotielle lapsilla ei ole asiaa yksin

Tee ilmoitus näiden hoitajien ohjaajalle!! :attn:

pidät pääsi ja tämä toinen äiti myös.
todellakaan ei lasta viedä paikkaan jos vain vaistosi sanoo ettei.
ja näit touhun itseki!
ole voimakas ja tee ilmoitus!anna näille muillleki pienille mahdollisuus turvalliseen hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja huih:
No en todellakaan veisi tuollaiseen paikkaan, en ikimaailmassa, siinä jäisi työ kakkoseksi että heilahtaisi, oli sitten mikä työ tahansa! Tehkää se ilmoitus, mutta onko teillä mitään, millä todistaa? Siis ei sillä, tarvitseeko todisteita vai uskotaanko teitä. Toivottavasti! Kuulostaa kamalalta!

meitä oli kolme äitiä tutustumassa lastensa kanssa, ja toisen äidin kanssa melkein koko kotimatka mentiin yhtä matkaa, hetki hiljaa käveltiin ja tämä toinen äiti sitten sanoi yhtäkkiä et "kuvittelinko mie vaan vai oliks tuo aika hiton pelottava paikka " :D
että enpä oo ainoa, sanoin et aion tehdä ilmotuksen tästä, se sano et hää on mukana jos tarttee ja antoi yhteystietonsa.

ja sie mamma jos oot täällä palstalla, :wave:
mie meinaan soittaa huomenna heti aamusta sille hoidon ohjaajalle vai mikä se nyt on mikä näistä vastaa.

Vaikea uskoa että olisi totta. Eiköhän taida olla vähän väritetty versio tapahtuneesta.... Vai missä ko. päiväkoti on? -alueella, jossa ketään vanhempaa ei kiinnosta?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Ei, et ole kohtuuton.

näin minunkin mielestä, ite ollu joskus päiväkodissa hetkisen töissä, sielläkin yksi hoitajista ainakin ensin puki ja meni ulos ja sitten niitä muksuja alettiin vasta pukemaan ja päästämään ulos.

Kuulostaa kyllä vähintäänkin oudolta. Mitenköhän tuollainen paikka on ylipäätään toiminnassa? Onko se ryhmäperhepäiväkoti? Mutta jos meno oli kuvaamasi kaltaista niin ilmoitusta HETI ylemmälle taholle!

Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Minä tekisin ilman muuta ilmoituksen tuollaisesta hoitopaikasta. Kauheaa siis pieniä vauvoja kohdellaan noin. Saako kysyä millä paikkakunnalla ko.tapaus?

espoossa

Juujuu, varmaan Espoon keskuksessa.. Ne on kuule kaikki ihan hyviä päiväkoteja. Taitaa sulle vaan olla hankalaa päästää omaa lasta hoitoon... Entäpä jos jäisit vielä kotiin lapsen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja juujuu:
Vaikea uskoa että olisi totta. Eiköhän taida olla vähän väritetty versio tapahtuneesta.... Vai missä ko. päiväkoti on? -alueella, jossa ketään vanhempaa ei kiinnosta?

en oikein tunne paikkoja mut ei miust mitenkään huono alue. ja kyllä, erittäin valitettavasti on totta. Nou kän doo. Mutta yritän omalta osaltani ainakin tästä aloittaen karsia tällasia paikkoja. Jos se miusta riippuu niin noista ei tee kyllä yksikään enää töitä lasten kanssa ikinä. Omatki lapset niiltä joutas varmaan ottaa huostaan.

Yhteistyössä