erityislasten hammasten pesusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Eli mulla on erityislapsi 10v ja hampaiden pesu on ongelma.
Minusta hänen pitäisi itse jo pestä hampaat, mutta "muka pesee" tai kastelee vain harjan tai ei pese ollenkaan.
Joka aamu ja ilta yhtä taistelua, nytkin meni varmaan 30minuuttia 2minuutin tehtävään.
Onko kohtalotovereita???

Mutta minun lapseni on vaikeavammainen, ei siis mitenkään pysty ymmärtämään mistä hampaiden pesussa kyse, mikä on sen tarkoitus. Vaikeaa on. Lapsi on 4v ja vastustelee luonollisesti, kun ei tiedä, mitä ollaan tekemässä, eikä voi hänelle mitenkään selittää, ei puhu ollenkaan.

Meidän lapsi on siis oppimisvaikeuksinen ja hieman ikäistään lapsellinen.
Hänellä on sähköhammasharja käytössä.
6v hän kävi nukutushammaslääkärissä enkä toivoisi joutuvan siihen toista kertaa mutta
siihen kai tämä menee jos hampaitten pesu on tätä :(

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mutta minun lapseni on vaikeavammainen, ei siis mitenkään pysty ymmärtämään mistä hampaiden pesussa kyse, mikä on sen tarkoitus. Vaikeaa on. Lapsi on 4v ja vastustelee luonollisesti, kun ei tiedä, mitä ollaan tekemässä, eikä voi hänelle mitenkään selittää, ei puhu ollenkaan.

kyllähän sinä voit selittää vaikka lapsi ei puhu. vai onko sullakin joku ongelma

Auttaisko tässä joku lahjus? Vaikka tarrojen keräily. Joka kerta ku pesee hampaat taistelutta sais jonkun kivan tarran ja sitten vaikka kymmentä kerättyä tarraa kohden pikkuauton tai jotain muuta pientä, mistä tykkää.

Hoitolapsen kanssa oli samasta asiasta ongelma. Vanhempien kanssa yhteistuumin sovittiin että harjauksen jälkeen saa suklaarusinan joista piti. Tuo tietysti mitätöi äskeisen hampaanpesun mutta kun oppi odottamaan palkkiota, vaihdettiin ksylitolpastilleihin.

Yhteistyössä