erityisten lasten äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Te, joilla jollain laillla vammainen lapsi, oletteko töissä? Vai onko se edes nykyään vaihtoehto jäädä kotiin huolehtimaan vammaisesta? Kun eikös ne vammaisetkin käy jossain päivisin, päivähoito, eskari(?)koulu? Vai mitä? Kun olen kuullut, että joku on ihan jättäny työnsä vammaisen lapsen hoidon vuoksi? Minulla pian aika tehdä joku ratkaisu?

Itse olen nykyään töissä, erityiset ovat 5 ja 7 ikäisiä. Päivähoito/koulu on todella tärkeä asia erityisille, ohjattu toiminta on jopa kuntouttavaa lapselle. Itse olin jonkun aikaa omaishoidon tuella, nettona sain noin 700 kahdesta erityisestä. Lapset olivat silloin päiväkodissa osapäiväisesti. On totta, että työssä käyminen voi olla ylivoimaista, koska monet erityiset heräilevät öisin koko ikänsä ja muutenkin saattaa vaivata masennus tai muuten vaan rasittava arki vie voimat. Itselleni työelämä on nyt osottautunut todella hyväksi ratkaisuksi, on muutakin ajateltavaa kuin vain istua kotona ja murehtia lasten asioita.

minä ainakin käyn töissä,se riippuu ihan siitä millä tavalla sulla on vammainen lapsi ja miten hänelle olisi mahdollista saada hoitoa. Minun lapseni on 5vuotias ja voi aivan hyvin olla päivähoidossa oma hoitajan avustamana.
Ehkä sinullakin mahdollisuus tälläiseen oma hoitajaan?lääkäri kirjoittaa tästä suosituksen päivähoitotoimistoon ja periaatteessa kunnan on järjestettävä tämä teille,jos siis tälläistä haet.
Ja vammaisetkin käyvät eskaria ja koulua ihan siinä missä muutkin ja ne onnistuu varmasti ihan hyvin,pienillä muutoksilla toki.
Ymmärrän toki,että joku haluaa jättää työnsä lapsensa takia,jo se arki on niin rankkaa,että ei välttämättä edes jaksa ajatella työntekoa siihen päälle ja siksi haluaa keskittyä vain lapseen.
Minäkin jättäisin työni lapseni vuoksi,mutta se ei rahallisesti ole mahdollista ja toisaalta päivähoito on hyvää kuntouttavaa toimintaa.
kaikella on puolensa.
tsemppiä sulle päätökseen.:)

Yhteistyössä